Αποχαιρετισμός στον εικαστικό του Αθήναιον Βασίλη Δημητρίου

Ο ζωγράφος άφησε ανεξίτηλο στίγμα στην κινηματογραφική ιστορία της πόλης πέθανε σε ηλικία 85 ετών.

Αποχαιρετισμός στον εικαστικό του Αθήναιον Βασίλη Δημητρίου

Δεν υπάρχει σινεφίλ που να έχει περάσει μπροστά από το Αθήναιον στη Βασιλίσσης Σοφίας και να μην έχει σταθεί για να χαζέψει τις χειροποίητες αφίσες που ζωγράφιζε ο Βασίλης Δημητρίου. Από το 1950 που ξεκίνησε μέχρι και τις 7 Σεπτεμβρίου 2020 που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 85 ετών, ο εικαστικός κάθε Τετάρτη βρισκόταν στο ατελιέ του για να ετοιμάσει τις αφίσες της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας, υπηρετώντας μια τέχνη που έχει σχεδόν εξαλειφθεί.

Η καριέρα του Δημητρίου ξεκίνησε από πολύ μικρή ηλικία, όταν έφηβος φιλοτέχνησε τις αφίσες του Αττικόν, με αντάλλαγμα τη δωρεάν είσοδο στις προβολές, όταν δε βρισκόταν στο ρινγκ του μποξ. Αργότερα εργάστηκε σε έτερους ιστορικούς κινηματογράφους όπως τα Ρεξ, Ιντεάλ και Απόλλων. Οι νεότεροι βέβαια θα τον θυμόμαστε πάντα για το Αθήναιον και την αυθεντικότητα που προσέδιδε η δουλειά του στη μαρκίζα του σινεμά.

Αποχαιρετισμός στον εικαστικό του Αθήναιον Βασίλη Δημητρίου - εικόνα 1

Χάρη σε αυτήν εξάλλου το όνομα του Δημητρίου έγινε γνωστό και στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, μέσω του διάσημου άρθρου των New York Times με τίτλο «In Athens, the Last Man Painting» της Λιζ Άλντερμαν. Σε αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων στη δημοσιογράφο: «Η ζωγραφική είναι συνέχεια στο μυαλό μου. Όταν ολοκληρώνω μια αφίσα και την ανεβάζω στον κινηματογράφο, ενθουσιάζομαι γνωρίζοντας πως οι άνθρωποι θα τη δουν και θα νιώσουν μαγικά». Κάθε εβδομάδα ο Δημητρίου ολοκλήρωνε μία με δύο αφίσες, οι οποίες χρειάζονταν τρεις-τέσσερις μέρες για να ολοκληρωθούν. Αριθμοί πενιχροί εάν αναλογιστούμε πως στα ‘60s ο ζωγράφος ετοίμαζε περίπου δέκα(!) επιγραφές τη βδομάδα, για έως και δώδεκα κινηματογράφους της Αθήνας.

Παρά τα προβλήματα υγείας ο Δημητρίου δεν έπαψε να κρατάει μέχρι τέλους το πινέλο του. «Όσο μπορώ να ζωγραφίζω, θα το κάνω. Θα πάψω μόνο όταν σταματήσω να αναπνέω», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά στην Άλντερμαν, κι αν μη τι άλλο δεν αθέτησε την υπόσχεσή του. Ελπίζουμε μονάχα η υπέροχη παράδοσή του να μη χαθεί και να συνεχίζουμε να θαυμάζουμε κάθε βδομάδα τις επιγραφές του Αθήναιον.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το 47ο Φεστιβάλ του Τορόντο ρίχνει τα φώτα στο "Airhostess-737" του Θανάση Νεοφώτιστου

Σημαντική διάκριση για την ταινία μικρού μήκους από την επιτροπή του καναδέζικου φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/09/2022

"And": Έμα Στόουν, Γουίλεμ Νταφόε και Τζέσι Πλέμονς στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Το επόμενο πρότζεκτ του διακεκριμένου σκηνοθέτη συγκεντρώνει ένα πρωτοκλασάτο καστ και ένα σενάριο που συνυπογράφει ο Ευθύμης Φιλίππου.

Δείτε τις πριν τις κατεβάσουν: Οι ταινίες που "χάνονται" από τις 28ες Νύχτες Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που προβάλλονται μόνο στο φεστιβάλ και ποτέ ξανά!

Η Γυναίκα Βασιλιάς

Η χολιγουντιανή συνταγή του ηρωικού έπους παραλλάσσεται σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών χωρίς να αμφισβητείται κανένα από τα αφηγηματικά και μελοδραματικά κλισέ της.

Χαμογέλα

Ως ορισμός της χαμένης ευκαιρίας, η ταινία υποβάλλει με την ανατριχιαστική απεικόνιση των συνεπειών του μετατραυματικού άγχους, αποτυγχάνει όμως στην απόπειρά της να ισορροπήσει ανάμεσα στον ατμοσφαιρικό υπαινιγμό και τη σεναριακή σαφήνεια.

Η Φλεγόμενη Θάλασσα

Μετά το "Κύμα" (2015) και το "Σεισμό" (2018"), μια ακόμα σκανδιναβική περιπέτεια καταστροφής η οποία προσπαθεί να προσγειώσει στο ρεαλισμό ένα απόλυτα συνταγογραφημένο κινηματογραφικό είδος.

Ο Έρωτας τα Αλλάζει Όλα

Χωρίς να ξεφεύγει από τα στάνταρντ, το πορτραίτο μιας σύγχρονης Αμερικάνας πάνω από τα 60 σκιαγραφείται με χιούμορ και μερικές πικάντικες αφηγηματικές ιδέες.