Το Κλουβί με τις Τρελές

3

Κωμωδία σταθμός του queer cinema, η οποία παρωδεί με όρους καλογραμμένης φάρσας τα γκέι στερεότυπα και τον κοινωνικό πουριτανισμό.

Το Κλουβί με τις Τρελές

Το ότι στην οσκαρική πεντάδα σκηνοθεσίας του 1979 βρέθηκε ο Γάλλος Εντουάρ Μολιναρό και δεν χώρεσαν οι Γούντι Άλεν («Μανχάταν»), Ρίντλεϊ Σκοτ («Alien») και Χαλ Άσμπι («Να Είσαι Εκεί Κύριε Τσανς») αποκαλύπτει πολλά για τα ακαδημαϊκότατα γούστα της αμερικανικής ακαδημίας, αλλά και για τον αντίκτυπο που προκάλεσε στην κινηματογραφική πραγματικότητα της εποχής η τεράστια επιτυχία τού «Κλουβιού με τις Τρελές». Πρόκειται για μια από τις τρεις-τέσσερις εμπορικότερες ξενόγλωσσες ταινίες στις ΗΠΑ τον τελευταίο μισό αιώνα, βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα ξένης ταινίας και υποψήφια για δυο ακόμα Όσκαρ (σεναρίου και κοστουμιών).

Μεταφορά στην οθόνη ενός μεγάλου θεατρικού σουξέ του Ζαν Πουαρέ, με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τον Μισέλ Σερό, το οποίο ανέβηκε στο Παλέ Ρουαγιάλ του Παρισιού το 1973, το «Κλουβί με τις Τρελές» αποτελεί μια κωμωδία-σταθμό του queer cinema, η οποία έχει αντιγραφεί έκτοτε αμέτρητες φορές. Αφηγείται τις πικάντικες αναποδιές του Ρενάτο, διευθυντή ενός νυχτερινού κέντρου με drag σόου στο Σεν Τροπέ, και της Ζαζά, του κορυφαίου περφόρμερ του, με τον οποίο είναι ζευγάρι. Η γκέι καθημερινότητά τους πρέπει να αλλάξει άρδην, όμως, όταν ο γιος του πρώτου έρχεται με την αρραβωνιαστικιά του και τους πολύ συντηρητικούς γονείς της για να γνωρίσουν τους συμπεθέρους.

Το Κλουβί με τις Τρελές - εικόνα 1

Πουαρέ, Μολιναρό, Μαρτσέλο Ντανόν και ο μετρ της κωμωδίας καταστάσεων Φρανσίς Βεμπέρ («Ο Μεγάλος Ξανθός», «Οι Τρεις Φυγάδες», «Δείπνο Ηλιθίων») υπογράφουν τη σεναριακή διασκευή μιας πρωτότυπης για την εποχή της και γαργαλιστικής για τα mainstream ήθη σάτιρας, η οποία παρωδεί με όρους καλογραμμένης φάρσας τα γκέι στερεότυπα και τον κυρίαρχο κοινωνικό πουριτανισμό. Ο Μολιναρό φροντίζει το κωμικό τάιμινγκ και οι Μισέλ Σερό (από το θεατρικό στο Σεζάρ α΄ ρόλου) και Ούγκο Τονιάτσι είναι χάρμα ιδέσθαι ως Ρενάτο και Αλμπέν/Ζαζά, αντίστοιχα, ρόλους που επανέλαβαν στα δυο σίκουελ του φιλμ, πριν αυτό διασκευαστεί ως μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και αγγλόφωνο ριμέικ («Φτερά και Πούπουλα»).

Γαλλία, Ιταλία. 1978. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κλουβί με τις Τρελές

La Cage aux Folles
3
  • Κωμωδία
  • 1978
  • Διάρκεια: 97 '
  • Εντουάρ Μολιναρό

Ο Ρενάτο, διευθυντής ενός νυχτερινού κέντρου με drag σόου στο Σεν Τροπέ, και η Ζαζά, ο κορυφαίος περφόρμερ του, είναι ζευγάρι. Η γκέι καθημερινότητά τους πρέπει να αλλάξει άρδην όμως, όταν ο γιος του πρώτου έρχεται με την αρραβωνιαστικιά του και τους πολύ συντηρητικούς γονείς της για να γνωρίσουν τους συμπεθέρους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.