Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #28: «Sightseers»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #28: «Sightseers»

Κάνουμε #cinematherapy βλέποντας ταινίες που χαλαρώνουν, φτιάχνουν το κέφι και πάνε κόντρα στην κλειστοφοβική διάθεση.

Χωρίς καμία ταινία του να έχει βρει διανομή μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, οι περισσότεροι ανακαλύψαμε τον Μπεν Γουίτλι χάρη στο προς τιμήν του αφιέρωμα στις 19ες Νύχτες Πρεμιέρας το 2013. Έκτοτε ο Βρετανός δημιουργός έχει ξεχωρίσει ως ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες της Γηραιάς Αλβιόνας, ενώ το 2015 συνεργάστηκε με πρωτοκλασάτους ηθοποιούς στο φιλόδοξο «High-Rise», μια υποβλητική μεταφορά του κλασικού βιβλίου του Τζ. Γκ. Μπάλαρντ. Σπουδαία εξέλιξη στην καριέρα του, αν σκεφτείτε πως ο Γουίτλι ξεκίνησε ανεβάζοντας GIF στο ίντερνετ.

Μια ταινία (την ημέρα) για την καραντίνα #28: «Sightseers» - εικόνα 1

Για κάθε σκηνοθέτη, όμως, χρειάζεται μία ταινία η οποία θα ανοίξει το δρόμο και θα του δώσει την ευκαιρία για καταξίωση. Για τον Γουίτλι αυτή ήταν το «Sightseers» (2012), ένα αιματοβαμμένο κωμικό road movie που ξεκινά ως ρομάντζο προτού μετατραπεί σε μακελειό. Το κλειδί στη μίζα της δράσης μπαίνει όταν ένα αγαπημένο ζευγάρι (Άλις Λόου & Στιβ Όραμ) αποφασίζει να κάνει το πρώτο ταξίδι του στην αγγλική εξοχή οδηγώντας τροχόσπιτο. Στην πρώτη στάση, όμως, χτυπούν άθελά τους θανάσιμα έναν περαστικό, τον οποίο λίγο αργότερα διαδέχεται ένας ακόμα θάνατος, μετά ένας άλλος κ.ο.κ. Έτσι συνειδητοποιούν πως, τελικά, δεν είναι και τόσο άσχημα να δολοφονείς κόσμο.

Η μαύρη και εντελώς βρετανική αίσθηση του χιούμορ διασώζει την ταινία από το να γίνει γκροτέσκα, παρότι ο Γούιτλι φορτώνει με ποσότητες αίματος τα πλάνα. Υπάρχει σαφώς μια σατιρική διάσταση στα γκαγκς όπου κυνικά οι δύο ήρωες μακελεύουν αγνώστους, υπογραμμίζοντας μάλιστα με τη συμπεριφορά τους πόσο μπανάλ βρίσκουν τη διαδικασία, παρόλο που την ίδια στιγμή τους εξιτάρει.

Το τρικ του Γουίτλι είναι να φέρει το θεατή στη θέση του ενόχου. Την ώρα που γελάμε σε κάθε βίαιο τερτίπι ξεπερνάμε το όριο του τυχαίου περαστικού μάρτυρα και αρχίζουμε να κατανοούμε το δράστη. Για τον Βρετανό σκηνοθέτη εκείνο που έχει σημασία είναι η να συνειδητοποιήσουμε πως οι πρωταγωνιστές του ήταν εν αγνοία τους ψυχωτικοί και ανισόρροποι, επομένως καμία πράξη τους δεν δικαιολογείται. Οι χαρακτήρες των Λόου και Όραμ είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, αόρατοι γείτονες με προσωπικά αδιέξοδα που τους πλακώνουν. Έτσι, όταν αρχικά αποκτούν ερωτική σχέση και στη συνέχεια συνωμοτούν στο ίδιο έγκλημα βρίσκουν μια δυσαναπλήρωτη έως και εθιστική διέξοδο από τη ρουτίνα.

Παράλληλα, το «Sightseers» λειτουργεί και σαν μια σπαρταριστή σάτιρα σε ένα κοινό άγχος που νιώθει κάθε ζευγάρι όταν βρίσκεται σε εκείνη τη φάση που ο ένας ναι μεν γνωρίζεται με τον άλλο, όμως δεν τον ξέρει τόσο καλά. Οι διακοπές λοιπόν παρουσιάζονται ως το απόλυτο τεστ, καθώς περνούν χρόνο ολομόναχοι με τις ιδιοτροπίες και τα κόμπλεξ πλήρως εκτεθειμένα. Ο Γουίτλι πάνω σε αυτό τοποθετείται με το τέλος που επιλέγει στην ταινία, αν και προτείνουμε να το εκλάβετε μόνο μεταφορικά.

Βρείτε όλες τις must see ταινίες για την καραντίνα εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.