Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

3,5

Μια ευφάνταστη μείξη μυθοπλασίας και πραγματικών γεγονότων, με τρόπο που αναδεικνύει την αδάμαστη φαντασία του σπουδαίου σκηνοθέτη αλλά και την ανυπέρβλητη δύναμη του σινεμά.

Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

Μυθοπλασία και πραγματικά γεγονότα αναμειγνύονται ευφάνταστα στο animation του Ισπανού Σαλβαδόρ Σιμό, το οποίο βασίζεται στο ομότιτλο graphic novel του Φερμίν Σολίς, το οποίο με τη σειρά του εμπνέεται από μια κομβική περίοδο στην καριέρα του Λουίς Μπουνιουέλ. Στις αρχές της δεκαετίας του ’30 ο σουρεαλιστής σκηνοθέτης βρισκόταν στο Παρίσι. Είχε ολοκληρώσει μόλις τα πρώτα δύο αριστουργήματά του («Ένας Ανδαλουσιανός Σκύλος», «Η Χρυσή Εποχή»), αλλά αδυνατούσε να βρει ανταπόκριση στο κοινό. Οι ρηξικέλευθες εικόνες και οι τολμηρές ιδέες του προκαλούσαν σάλο και αποστροφή στους περισσότερους, οπότε δυσκόλευαν υπερβολικά την προσπάθειά του να βρει χρήματα για γυρίσματα. Τότε του παρουσιάστηκε η ευκαιρία να ταξιδέψει στην πάμφτωχη ισπανική επαρχία Λας Ούρδες, όπου γύρισε το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ «Γη Χωρίς Ψωμί».

Ο Σιμό καταφέρνει από τη μία να πλάσει έναν εικαστικά γοητευτικό κόσμο, ενώ από την άλλη, χάρη στις δυνατότητες του animation, να εξερευνήσει και να δώσει υπόσταση στην αδάμαστη φαντασία του Μπουνιουέλ. Όταν φτάνει στις Ούρδες, ο ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός βιώνει μια απροσδόκητη κατάσταση. Έρχεται αντιμέτωπος με τις εκκεντρικότητες του χαρακτήρα του, τις οποίες σταδιακά εγκαταλείπει, μαζί με την προβοκατόρικη φύση του, για να ανακαλύψει την ανθρώπινη, τρυφερή πλευρά του. Αφορμή αποτελεί η ανάγκη να κατασκευάσει μια κινηματογραφική αλήθεια για χάρη του ντοκιμαντέρ, για την οποία μαθαίνει με οδυνηρό τρόπο πως έχει σαφή όρια. Διότι συχνά εκείνο που μένει εκτός κάδρου είναι σημαντικότερο από όσα βλέπει ο θεατής. Είναι εκείνες οι στιγμές που η ταινία του Σιμό συγκινεί αβίαστα και μέσα από τις περιπέτειες ενός οικείου κινηματογραφικού προσώπου, όπως ο Μπουνιούελ, αναδεικνύει μαγικά την ανυπέρβλητη δύναμη του σινεμά, το οποίο αλλάζει ζωές εντός κι εκτός της σκοτεινής αίθουσας.

Ισπανία, Ολλανδία, Γερμανία. 2018. Διάρκεια: 80΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες

Bunuel en el Laberinto de las Tortugas
3,5
  • Animation
  • 2018
  • Διάρκεια: 80 '
  • Σαλβαδόρ Σιμό

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της «Χρυσής Εποχής» στο Παρίσι, ο Λουίς Μπουνιουέλ βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο. Τότε του παρουσιάζεται η ευκαιρία να γυρίσει μια ταινία που θα του αλλάξει τη ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.