Το Χρυσό Γάντι

2,5

Τολμηρή βιογραφία-κοινωνική μελέτη πάνω στη βία, επιχειρεί εσκεμμένα να προκαλέσει τον αποτροπιασμό. Σκληρού ρεαλισμού, φλερτάρει με την πορνογραφία της ασχήμιας και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Το Χρυσό Γάντι

Το «Χρυσό Γάντι» είναι μια άσχημη ταινία, ακριβώς όπως την ήθελε ο Φατίχ Ακίν. Δημιουργός που δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τα πιο καυτά και πολιτικώς μη ορθά θέματα, επιστρέφει μετά το «Μαζί Ποτέ» στη γεμάτη απωθημένες εντάσεις γερμανική κανονικότητα με μια προκλητική βιογραφία. Αυτήν του διαβόητου serial killer της δεκαετίας του ’70 Φριτς Χόνκα, μέσω της οποίας επιχειρεί ένα καυστικό σχόλιο για το μεταπολεμικό θαύμα που στήθηκε πάνω στα ερείπια του Γ΄ Ράιχ και το βαθύ εθνικό τραύμα που έπρεπε να επουλωθεί πάση θυσία.

Ο Ακίν έχει μιλήσει επανειλημμένα για την αόρατη βία που ελλοχεύει στη βορειοευρωπαϊκή καθημερινότητα και τώρα αποφάσισε να δείξει σε όλη της τη «μεγαλοπρέπεια». Γι’ αυτό και η σκηνοθετική προσέγγιση της ιστορίας του Χόνκα είναι εκείνη ενός ακατέργαστου ρεαλισμού που δεν εξωραΐζει ούτε την ελάχιστη λεπτομέρεια, γεμίζοντας τα υποδειγματικά γεωμετρικά κάδρα του φιλμ με αποτρόπαιες εικόνες, οι οποίες θαρρείς πως αναδύουν αβάσταχτα απωθητικές… μυρωδιές. Η ασχήμια είναι κυρίαρχη, η βία –πάντα απέναντι σε γυναίκες– απροκάλυπτη, γυμνή, και η σήψη πανταχού παρούσα (σκηνογραφία και φωτισμοί κινούνται στις αποχρώσεις της ώχρας, του κίτρινου και του καφέ). Η μίζερη καθημερινότητα του ήρωα γίνεται ένα δυσώδες, εσωτερικό ψυχολογικό τοπίο το οποίο απλώνεται σε όλο το Αμβούργο, σε όλη τη χώρα, σε όλα τα ’70s...

Το Χρυσό Γάντι - εικόνα 1

Σαν ένας καινούργιος Χανς Μπέκερτ (ο δολοφόνος του «Μ»), ο Χόνκα είναι ένας περιθωριακός της ευνομούμενης, αναπτυσσόμενης και υποδειγματικά οργανωμένης γερμανικής κοινωνίας ο οποίος αντανακλά τα απωθημένα σκοτεινά ένστικτά της. Ο Ακίν προσπαθεί να σταθεί απέναντί του απαξιωτικά (σπρώχνοντας τον θεατή να νιώσει αφόρητη ενόχληση από τις πράξεις του) αλλά και με μια κατανόηση που παραμένει εγκεφαλική, αποστασιοποιημένα κοινωνιολογική – εδώ έγκειται και όλη η διαφορά με την ηρωίδα του «Ποτέ Μαζί». Φλερτάροντας με την πορνογραφία της ασχήμιας, ο Τουρκογερμανός βιρτουόζος σκηνοθέτης παρασύρεται τελικά από τη δεξιοτεχνική, γραφική οπτικοποίησή της και δεν ολοκληρώνει πειστικά όλα όσα αμφιλεγόμενα θέλει να υπερασπιστεί.

Γερμανία, Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 115΄. Διανομή: ROSEBUD.21 / SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Χρυσό Γάντι

Der Goldene Handschuh / The Golden Glove
2,5
  • Θρίλερ
  • 2019
  • Διάρκεια: 115 '
  • Φατίχ Ακίν

Στο Αμβούργο των αρχών της δεκαετίας του ’70 ο Φριτς Χόνκα ζει μια μοναχική, μίζερη καθημερινότητα. Πίσω από το αποκρουστικό παρουσιαστικό του όμως κανείς δεν φαντάζεται πως κρύβεται ένας κατά συρροή δολοφόνος.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.