Το Τρίτο Έγκλημα

3

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα

Περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων από έναν δεξιοτέχνη της κινηματογραφικής λεπτομέρειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 1

Ανάμεσα σε δύο ταινίες που μέσα σε τρία χρόνια ταξίδεψαν στο Φεστιβάλ Κανών (το «After the Storm» και το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Κλέφτες Καταστημάτων», το οποίο θα δούμε τον Νοέμβριο στις ελληνικές αίθουσες), ο παραγωγικότατος Χιροκάζου Κορεέντα («Nobody Knows», «Πατέρας και Γιος») στρίμωξε ακόμη μία, η οποία δια­γωνίστηκε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας.

Πρόκειται για ένα βασισμένο σε δικό του σενάριο δικαστικό δράμα, στο οποίο ο επιτυχημένος δικηγόρος Σιγκεμόρι αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα που έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Ο ίδιος, μάλιστα, είχε πριν από τριάντα χρόνια καταδικαστεί για άλλον ένα φόνο και τότε πρόεδρος του δικαστηρίου ήταν ο πατέρας του Σιγκεμόρι. Αν και η υπόθεση μοιάζει ξεκάθαρη, ο δικηγόρος αρχίζει να τη μελετάει αναζητώντας στοιχεία που θα μπορούσαν να γλιτώσουν τον πελάτη του από τη θανατική ποινή. Σταδιακά ανακαλύπτει πράγματα τόσο για το θύμα και την οικογένειά του όσο και για τον δράστη, ο οποίος όμως αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, κάνοντας έτσι ακόμη δυσκολότερη την αποκάλυψη της πλήρους αλήθειας.

Το Τρίτο Έγκλημα - εικόνα 2

Αν και απομακρύνεται υφολογικά από τις συνήθεις, απλές οικογενειακές ιστορίες, ο Κορεέντα ενδιαφέρεται κι εδώ για την ηθική στάση ενός ανθρώπου μέσα σε ένα αμοραλιστικό περιβάλλον. Το τελευταίο αποτυπώνεται με μια εξαιρετικά κομψή σεναριακή τεχνική, καθώς όλοι οι εμπλεκόμενοι ενδιαφέρονται τελικά για κάτι άλλο από αυτό που δείχνουν αρχικά πως επιδιώκουν. Το σκηνοθετικό στιλιζάρισμα αναδεικνύει τις λεπτομέρειες που ηθελημένα μας αποπροσανατολίζουν και βαθαίνουν το πειστικό μυστήριο, όπως ένα βλέμμα, ένα χαμόγελο, ένα εκφραστικό γκρο πλαν, ενώ η σιωπηλή «μονομαχία» των δύο αντρών, δικηγόρου και κατηγορουμένου, βάζει κάθε θεατή να σκεφτεί πάνω στις έννοιες της αμαρτίας και της απονομής δικαιοσύνης.

Είναι ο γνωστός μας Κορεέντα, ο οποίος συνεχίζει να διερευνά τα ηθικά όρια και τις ψυχολογικές αντοχές της σύγχρονης ιαπωνικής κοινωνίας, αυτήν τη φορά με ένα περίτεχνο παζλ διλημμάτων, προσποιήσεων, σοκαριστικών μυστικών και παραπλανητικών γεγονότων και μέσα από τη φόρμα ενός δραματικού δικαστικού θρίλερ.

Ιαπωνία. 2017. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Τρίτο Έγκλημα

Sandome no Satsujin / The Third Murder
3
  • Δικαστικό Θρίλερ
  • 2017
  • Διάρκεια: 124 '
  • Χιροκάζου Κορεέντα

Ένας επιτυχημένος δικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός άντρα ο οποίος έχει ομολογήσει τη δολοφονία του αφεντικού του. Καθώς ερευνά την υπόθεση, ανακαλύπτει πως αυτή δεν είναι καθόλου ξεκάθαρη, με τον πελάτη του να αλλάζει διαρκώς την κατάθεσή του, μπερδεύοντας έτσι ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.