Εγώ, η Τόνια

3

Δραματική βιογραφία στημένη σαν έντονα χιουμοριστικό mockumentary, υποψήφια για τρία Όσκαρ.

Εγώ, η Τόνια

Δραματική βιογραφία στημένη σαν έντονα χιουμοριστικό mockumentary, υποψήφια για τρία Όσκαρ.

Εγώ, η Τόνια - εικόνα 1

Πρωταθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ με δύο συμμετοχές σε Ολυμπιακούς Αγώνες, η Τόνια Χάρντινγκ έγινε media star όταν το 1994 το όνομά της συνδέθηκε με τον τραυματισμό που υπέστη ύστερα από επίθεση αγνώστου η συναθλήτριά της Νάνσι Κέριγκαν. Χωρίς να έχει απόλυτα ξεκαθαριστεί ο ρόλος των δραστών και των ηθικών αυτουργών του διαβόητου γεγονότος, μια και ο καθένας διατηρεί μια διαφορετική εκδοχή, ο σεναριογράφος δραματικών και ρομαντικών κομεντί­ Στίβεν Ρότζερς («Η Ζωή σε Δύο Πράξεις», «Kate & Leopold», «Μια Φορά το Χρόνο») αποφάσισε να φωτίσει την υπόθεση­ μέσα από μια σινε-βιογραφία της Χάρντινγκ, στημένη εν είδει mockumentary.

Από το κλασικό βιογραφικό δράμα ο Ρότζερς κρατά τη γραμμική αφήγηση της προσωπικής ιστορίας της ηρωίδας, η οποία μεγαλώνει ανάμεσα σε μια καταπιεστική κι εκδικητική απέναντί της μητέρα (μια αφοπλιστικά κυνική, ξεκαρδιστικά μισάνθρωπη και υποψήφια για Όσκαρ Άλισον Τζάνεϊ) κι έναν αδιάφορο πατέρα, ο οποίος γρήγορα τις εγκαταλείπει. Όλο αυτό το διαρκές «bullying» μετατρέπει τη μικρή Τόνια σε μια δυναμική και φιλόδοξη μα ανασφαλή διεκδικήτρια της ελευθερίας που για χρόνια στερήθηκε. Σε μια γυναίκα εξαρτημένη από τον απρόβλεπτο Τζεφ, τον άντρα με τον οποίο ζει μια τρικυμιώδη συζυγική σχέση, και σε μια θαρραλέα πρωταθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ η οποία βλέπει την παγωμένη πίστα όπως και τη ζωή: σαν πεδίο μάχης.

Εγώ, η Τόνια - εικόνα 2

Σέξι και τσαμπουκαλού, η υποψήφια για Όσκαρ Μάργκοτ Ρόμπι κουβαλά στο οργισμένο βλέμμα της την εσωτερική απελπισία μιας μοναχικής γυναίκας στο κυνήγι του αμερικανικού ονείρου. Στην εξωστρεφή ερμηνεία της έχει βρει το κυκλοθυμικό ταμπεραμέντο τής (κινηματογραφικά) αληθινής Τόνια, ενσωματώνοντας εύστοχα και το χιουμοριστικό τόνο τον οποίο έχει προσθέσει –με «ντοκιμαντερίστικες» συνεντεύξεις των ηρώων– ο Ρότζερς κι έχει δέσει εύστοχα στην αφήγηση ο άνισος Κρεγκ Γκιλέσμπι («Ο Λαρς και η Κούκλα του», «Νύχτα Τρόμου»). Μια έντονα χιουμοριστική, ειρωνική και αποστασιοποιητική πινελιά που νοστιμίζει το based on a true story σενάριο και απομακρύνει την ταινία από την ξύλινη, ακαδημαϊκή βιογραφία.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Εγώ, η Τόνια

I, Tonya
3
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 120 '
  • Κρεγκ Γκιλέσπι

Υπό την επίβλεψη μιας καταπιεστικής μητέρας, η Τόνια Χάρντινγκ μεγαλώνει τραυματικά μέχρι που γίνεται πρωταθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ. Όμως ο ανεξέλεγκτος, επιθετικός χαρακτήρας της και ο γάμος της με τον εξίσου απρόβλεπτο Τζεφ θα βάλουν την καριέρα της σε μπελάδες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.