Μήδεια

4

Δύο κόσμοι, της λογικής και του ενστίκτου, συγκρούονται σε μια απόλυτα κινηματογραφική διασκευή της τραγωδίας του Ευριπίδη, με τη Μαρία Κάλλας στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση.

Μήδεια

Δύο κόσμοι, της λογικής και του ενστίκτου, συγκρούονται σε μια απόλυτα κινηματογραφική διασκευή της τραγωδίας του Ευριπίδη, με τη Μαρία Κάλλας στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση.

Μήδεια - εικόνα 1

Επιστρέφοντας διαρκώς σε κλασικά κείμενα («Οιδίπους Τύραννος», «Δεκαήμερο», «Χίλιες και Μια Νύχτες», «Οι Θρύλοι του Καντέρμπουρι»), ο Πιέρ-Πάολο Παζολίνι διασκευάζει το 1969 τη «Μήδεια» του Ευριπίδη, τραγωδία με βασικό θέμα τη σύγκρουση πνευματικού και υλικού κόσμου, λογικής κι ενστίκτου. Μακριά από κάθε θεατρικότητα, ο Ιταλός δημιουργός επιλέγει να ξεκινήσει με την αμεσότητα ενός εθνογραφικού ντοκιμαντέρ (η Κολχίδα ως ο μαγικός τόπος ενός προσωκρατικού πολιτισμού) και να προχωρήσει προς ένα «γυμνό» μελόδραμα, το οποίο κορυφώνεται με την προδομένη Μήδεια να εκδικείται σκληρά τον συμφεροντολόγο και πραγματιστή Ιάσονα, σύμβολο της (αντρικής) εξουσίας του ορθού λόγου. Γυρισμένη στην Καππαδοκία, η ταινία εκμεταλλεύεται την ονειρική, «εξωπραγματική» διάσταση του φυσικού τοπίου, ενώ εντυπωσιακή (ειδικά στα γκρο πλάνα) είναι η παρουσία της Μαρίας Κάλλας στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση.

Ιταλία, Γαλλία. 1969. Διάρκεια: 110΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια

Medea
4
  • Δραματική
  • 1969
  • Διάρκεια: 110 '
  • Πιέρ Πάολο Παζολίνι

Φτάνοντας στην Κολχίδα, τόπο ενός αρχέγονου πολιτισμού, ο Ιάσονας ερωτεύεται την κόρη του βασιλιά Μήδεια, η οποία τον βοηθά να κλέψει το χρυσόμαλλο δέρας. Όταν όμως επιστρέφουν στην Ελλάδα, εκείνος την εγκαταλείπει κι ετοιμάζεται να παντρευτεί την κόρη του βασιλιά του Άργους Γλαύκη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.