Το Δείπνο

1,5

Μετά τα «Δικά μας Παιδιά» άλλη μία μεταφορά του μυθιστορήματος του Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», η οποία –παρά το ατμοσφαιρικό της στήσιμο– υποφέρει από διδακτισμό, αμήχανες ιστορικοπολιτικές αναφορές και θεατρική ρητορεία.

Το Δείπνο

Μετά τα «Δικά μας Παιδιά» άλλη μία μεταφορά του μυθιστορήματος του Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», η οποία –παρά το ατμοσφαιρικό της στήσιμο– υποφέρει από διδακτισμό, αμήχανες ιστορικοπολιτικές αναφορές και θεατρική ρητορεία.

Το Δείπνο - εικόνα 1

Το μυθιστόρημα του Ολλανδού Χέρμαν Κοχ «Το δείπνο», που εκδόθηκε το 2009, έχει ήδη προλάβει να γνωρίσει τρεις κινηματογραφικές μεταφορές. Έτσι, μετά την ολλανδική βερσιόν του 2013 και τα «Δικά μας Παιδιά» του Ιταλού Ιβάνο ντε Ματέο, ο σεναριογράφος («I Am not There», «Love & Mercy») και σκηνοθέτης («The Messenger», «Στα Όρια») Όρεν Μόβερμαν αναλαμβάνει την αγγλόφωνη εκδοχή­ του παίρνοντας τη θέση της... ­Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία σχεδίαζε να κάνει με αυτήν το σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Ο Μόβερμαν νιώθει πολύ οικεία στη σκοτεινή πλευρά του αμερικανικού ονείρου, το οποίο συχνά αποδομεί στις ταινίες του. Παραδόξως, αν κι εδώ η πρώτη ύλη τού προσφέρει αρκετές ιδέες για σκληρή κοινωνική κριτική, εκείνος επιλέγει μια «μεγαλόστομη» σεναριακή διασκευή, η οποία λόγω της θεατρικής δομής του λογοτεχνήματος φαντάζει ακόμη πιο σοβαροφανής και φορτωμένη.

Το Δείπνο - εικόνα 2

Σε αυτή­, λοιπόν, δύο αδέρφια της καλής κοινωνίας, ένας βουλευτής κι ένας καθηγητής πανεπιστημίου, και οι σύζυγοί τους συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο για να συζητήσουν ένα σοβαρότατο πρόβλημα­ που αφορά το μέλλον των παιδιών­ τους. Ενώ η κουβέντα διαρκώς δια­κόπτεται από τα τηλεφωνήματα που δέχεται ο αυτάρεσκος πολιτικός, ο οποίος είναι έτοιμος να ανακοινώσει την υποψηφιότητά του για τη θέση του κυβερνήτη, και οι κυνικές παρατηρήσεις του οργισμένου με τους πάντες και τα πάντα καθηγητή γίνονται όλο και οξύτερες, το υποφωτισμένο, σχεδόν γοτθικό και μεγαλοπρεπές σκηνικό του εστιατορίου, σε πλήρη αντιδιαστολή με τις μινιμαλιστικές μερίδες των γιγάντιων πιάτων, σχολιάζει απλά κι εύστοχα μια ολόκληρη πολιτικο-πολιτιστική πραγματικότητα.

Οι στομφώδεις διάλογοι, η εξεζητημένη αφήγηση off (του καθηγητή) –ένας σχολιασμός του αμερικανικού εμφυλίου– και τα διδακτικά μηνύματα που ακολουθούν αποδεικνύονται φτηνή, ενοχλητική ρητορεία, βγαλμένη περισσότερο από ένα καταγγελτικό πολιτικό μανιφέστο παρά από ένα στιβαρό κοινωνικό δράμα.

ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: TANWEER.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Δείπνο

The Dinner
1,5
  • Δραματική
  • 2017
  • Διάρκεια: 120 '
  • Όρεν Μούβερμαν

Δύο αδέρφια, ένας βουλευτής κι ένας καθηγητής πανεπιστημίου, και οι σύζυγοί τους συναντιούνται σε ένα πολυτελές εστιατόριο για να συζητήσουν ένα σοβαρότατο πρόβλημα που αφορά το μέλλον των παιδιών τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.