European Toni! Τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας στον «Erdmann»

Σε μια τελετή με συχνές-πυκνές πολιτικές αναφορές, η γερμανική δραμεντί «Toni Erdmann» σάρωσε τα βραβεία, αποτελώντας πια και επίσημα την απόλυτη arthouse πρωταγωνίστρια της σεζόν.

European Toni! Τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας στον «Erdmann»

Σε μια τελετή με συχνές-πυκνές πολιτικές αναφορές, η γερμανική δραμεντί «Toni Erdmann» σάρωσε τα βραβεία, αποτελώντας πια και επίσημα την απόλυτη arthouse πρωταγωνίστρια της σεζόν.

European Toni! Τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας στον «Erdmann» - εικόνα 1
Η Μάρεν Άντε και το τιμ του «Toni Erdmann» στη σκηνή

Για πού το έβαλε λοιπόν η Ευρωπαϊκή Ένωση; Το καυτό ερώτημα που απασχολεί κάθε κάτοικο της Γηραιάς Ηπείρου, δεν μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο τον ευρωπαϊκό κινηματογραφικό χώρο. Γι’ αυτό και στην τελετή απονομής των βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου που έγινε το Σάββατο 10 Δεκεμβρίου στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, πραγματική πρωταγωνίστρια ήταν η… πολιτική συγκυρία.

Το Brexit, η άνοδος της ακροδεξιάς –ειδικότερα στην οικοδέσποινα χώρα Πολωνία-, ο χειρισμός του προσφυγικού ζητήματος, αλλά και οι κοινωνικές ανισότητες που ταλαιπωρούν την Ένωση (το «Toni Erdmann» και το «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ» μιλούν γι’ αυτά) ακούστηκαν περισσότερο από τις ίδιες τις ταινίες το πολιτικά φορτισμένο σαββατόβραδο. Εξάλλου, το σινεμά έχει μια δυναμική (σταθερά διαλεκτική) σχέση με την κοινωνία που το παράγει.

Τώρα στα καθαρά κινηματογραφικά ζητήματα, το «Toni Erdmann», η ταινία που είχε συγκεντρώσει τις περισσότερες –συνολικά έξι- υποψηφιότητες, ήταν αυτή που σάρωσε τις διακρίσεις. Τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Ανδρικής και Γυναικείας Ερμηνείας πήγαν στην γερμανική δραμεντί, που είχε δείξει από τον απόηχο (και όχι από τα βραβεία) των Κανών ότι πρόκειται για την arthouse ταινίας της χρονιάς.

Η Μάρεν Άντε έγινε η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτις που κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, αφήνοντας εκτός νυμφώνος μεγαθήρια του ευρωπαϊκού σινεμά, όπως ο Κεν Λόουτς, ο Πολ Βερχόφεν και Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Από εκεί και πέρα το βραβείο Καλύτερης Κωμωδίας πήγε στο γλυκόπικρο σουηδικό φιλμ «Ο Κύριος Όβε», ενώ αυτό του ντοκιμαντέρ –όπως ήταν αναμενόμενο- στο «Φωτιά στη Θάλασσα» του Τζιανφράνκο Ρόζι.

Αναλυτικά τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2016

Καλύτερη Ευρωπαϊκή Ταινία
«Toni Erdmann» της Μάρεν Άντε

Καλύτερη Ευρωπαϊκή Κωμωδία
«O Κύριος Οβε» του Χάνες Χολμ

Σκηνοθεσία
Μάρεν Αντε για το «Toni Erdmann»

Γυναικείος Ρόλος
Σάντρα Χίλερ για το «Toni Erdmann»

Αντρικός Ρόλος
Πίτερ Σιμόνιτσεκ για το «Toni Erdmann»

Σενάριο
Μαρεν Αντε για το «Toni Erdmann»

Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη – Βραβείο Fipresci
«The Happiest Day in the Life of Olli Maki» του Γιούχο Κουοσμάνεν

Βραβείο Κοινού
«Body» της Μαλγκορζάτα Σουμόφσκα

Ντοκιμαντέρ
«Φωτιά στη Θάλασσα» του Τζιανφράνκο Ρόζι

Κινούμενα Σχέδια
«My Life as a Zucchini» του Κλοντ Μπαρά

Μικρού Μήκους
«9 Days - From My Window In Aleppo» των Τόμας Βρόγκε, Φλουρ βαν ντερ Μιούλεν και Ισά Τούμα

Φωτογραφία
Καμίλα Χελμ Κντούντσεν για το «Land of Mine»

Μοντάζ
Αν Έστερουντ & Γιάνους Μπιλέσκοβ Γιάνσεν για το «Το Κοινόβιο»

Μουσική
Ιλια Ντεμούτσκι για το «Ο Μαθητής»

Σκηνογραφία
Άλις Νόρμινγκτον για το «Οι Σουφραζέτες»

Κουστούμια
Στέφανι Μπίκερ για το «Land of Mine»

Κομμώσεις και Μέικ-Απ
Μπάρμπαρα Κρόιτσερ για το «Land of Mine»

Ήχος
Ραντοσλάβ Όχνιο για το «11 Minutes»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

5 κλασικά αριστουργήματα του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ στο Cinobo

Κρατώντας απόσταση από τη νουβέλ βαγκ και υπηρετώντας κυρίως το φιλμ νουάρ, οι ιστορίες παρανόμων του "ποιητή του υποκόσμου" καθηλώνουν μέχρι και σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/02/2023

Οι 32 ταινίες που διεκδικούν βραβεία στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Η προ των πυλών διοργάνωση παρουσιάζει τα φιλμ που "ανταγωνίζονται" για τις δάφνες του θεσμού αλλά και για ένα δυνάμει εισιτήριο στις επόμενες υποψηφιότητες των Όσκαρ.

Αναζητούνται θεατές: Πώς θα γεμίσουν ξανά τα σινεμά; Η Μικρόκοσμος Films απαντά

Ο υπεύθυνος της εταιρίας Αντρέας Σωτηρακόπουλος, απαντά στις ερωτήσεις του "α" στο πλαίσιο του ρεπορτάζ όπου αναζητούνται χειροπιαστές λύσεις για το μέλλον του κινηματογράφου.

"The Cars We Drove Into Capitalism": Το ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ιστορία των σοσιαλιστικών αυτοκινήτων

Η ταινία θα προβληθεί στον πολυχώρο Μικρόκοσμος και θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη και τους συντελεστές.

Ελληνικό box office: "Αστερίξ και Οβελίξ" εναντίον κακοκαιρίας

Με αντίπαλο το χιονιά και το "112", οι ηρωικοί Γαλάτες έφεραν περισσότερους από 20.000 θεατές στις αίθουσες. Λιγότερο ελκυστικό το θρίλερ του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν "Χτύπος στην Καλύβα", ενώ η "Φάλαινα" συνεχίζει να συγκινεί.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και τα "μυστικά" της σκηνοθεσίας

Δεύτερη αποκλειστική προ-δημοσίευση αποσπάσματος από το ντοκιμαντέρ και βιβλίο "Ο Καθένας και η Μουσική του", γύρω από μια μέχρι πρότινος άγνωστη συζήτηση ανάμεσα στους δύο σπουδαίους δημιουργούς.

Στην ταινία "Πύραυλος" του Στέφανου Σιταρά το βραβείο κοινού του φεστιβάλ Untold

Το ντεμπούτο του σκηνοθέτη κέρδισε τους θεατές της νέας διοργάνωσης που αφιερώνεται στην πρόσφατη παραγωγή του ελληνικού κινηματογράφου.