Επιστροφή στην Ιθάκη

2

Θεατρικής δομής νοσταλγικό δράμα, το οποίο προσπαθεί να συμπλέξει συγκινητικές και μελοδραματικές στιγμές.

Επιστροφή στην Ιθάκη

Θεατρικής δομής νοσταλγικό δράμα, το οποίο προσπαθεί να συμπλέξει συγκινητικές και μελοδραματικές στιγμές.

Επιστροφή στην Ιθάκη - εικόνα 1

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάνες για το «Ανάμεσα στους Τοίχους», ο Λοράν Καντέ έμεινε τέσσερα χρόνια μακριά από τις κάμερες, για να επιστρέψει το 2012 με το αποτυχημένο (και αγγλόφωνο) γκανγκστερικό δράμα «Foxfire» και το σπονδυλωτό «7 Μέρες στην Αβάνα», στο οποίο έγραψε και σκηνοθέτησε ένα από τα επεισόδια. Η γνωριμία του με την πρωτεύουσα της Κούβας ήταν γι’ αυτόν μια συναρπαστική εμπειρία, κι έτσι ξαναγυρίζει τώρα στο γραφικό νησί της Καραϊβικής για να μιλήσει για την πολύπαθη γενιά της επανάστασης.

Πέντε φίλοι που κοντεύουν τα εξήντα μαζεύονται σε μια ταράτσα της Αβάνας για να γιορτάσουν την επιστροφή ενός απ’ αυτούς ύστερα από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη. Πρόκειται για έναν συγγραφέα χωρίς έμπνευση πλέον, τον οποίο συντροφεύουν μια οφθαλμίατρος, ένας νεόπλουτος λάτρης της λογοτεχνίας, ένας άλλοτε σπουδαίος ζωγράφος που έχει καταντήσει αλκοολικός και ένας μηχανικός, ο οποίος όμως δουλεύει ως ανειδίκευτος εργάτης. Η ζεστή νύχτα θερμαίνει και το κλίμα της παρέας, η οποία τραγουδά, χορεύει, θυμάται τα παλιά και αρχίζει σιγά σιγά να ξεθάβει μυστικά και να ξεσκεπάζει ψέματα.

Επιστροφή στην Ιθάκη - εικόνα 2

Το σενάριο των Λοράν Καντέ και Λεονάρδο Παδούρα, του διάσημου Κουβανού λογοτέχνη («Αντιός Χέμινγουεϊ») που είχε επιμεληθεί τη σεναριακή συνοχή του «7 Μέρες στην Αβάνα», είναι αναγκαστικά (;) δομημένο πάνω σε μια θεατρικής λογικής δραματουργία, την οποία δεν μπορεί να σπάσει το δυναμικό μοντάζ. Εξαιρετικοί ως σύνολο, οι ηθοποιοί γεμίζουν με γλυκόπικρη νοσταλγία τους ρόλους τους, οι οποίοι αναπολούν μια εποχή σοσιαλιστικών προσδοκιών και προσωπικής ευτυχίας, που πέρασε ανεπιστρεπτί.

Ο Καντέ παρακολουθεί την εξομολόγησή τους με τρυφερή διάθεση, αλλά μοιά­ζει περισσότερο με μάρτυρα των ιστοριών τους και λιγότερο με πραγματικό κινηματογραφικό συνένοχο. Γι’ αυτό και ρισκάρει ελάχιστα στην ανάπτυξή τους ή στον τρόπο με τον οποίο ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες του, τους οποίους αναμφίβολα αγαπά, δεν αποφεύγει όμως να τους «μιλά» με διδακτισμό και συγκατάβαση.

Γαλλία. 2014. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: STRADA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Επιστροφή στην Ιθάκη

Retour a Ithaque
2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 95 '
  • Λοράν Καντέ

Ένα ζεστό απόγευμα, πέντε φίλοι μαζεύονται σε μια ταράτσα της Αβάνας για να γιορτάσουν την επιστροφή ενός απ’ αυτούς ύστερα από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.