Μάρνι

3

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι

Ένα χιτσκοκικό θρίλερ που δύσκολα θα συμπεριλάμβανε κάποιος στα highlights της αριστουργηματικής φιλμογραφίας του.

Μάρνι - εικόνα 1

Ένα χρόνο μετά την επιτυχία των «Πουλιών», ο Άλφρεντ Χίτσκοκ επιστρέφει με ένα ακόμη ψυχολογικό θρίλερ που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γουίνστον Γκράχαμ. Η αντι-ηρωίδα Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του.

Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Παρότι, ο ρόλος της Μάρνι είχε αρχικά προταθεί από τον Χίτσκοκ στην πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι, αυτός κατέληξε στην πρωταγωνίστρια των «Πουλιών» Τίπι Χέντρεν. Μαζί με τον Σον Κόνερι -η καριέρα του οποίου είχε εκτοξευθεί εκείνη την εποχή λόγω των εμφανίσεων του ως Τζέιμς Μποντ- συνέθεσαν ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα χιτσκοκικά ντουέτα. Οι δυο τους ουσιαστικά δεν κατάφεραν να βρουν τη χημεία που θα πρόσφερε παραπάνω πειστικότητα σε ένα παρανοϊκό, διαστροφικό λαβ στόρι.

Η αδιαμφισβήτητη χιτσκοκική βιρτουζιτέ που φανερώνεται σε αρκετές σκηνές (η αρχική σεκάνς που βλέπουμε μόνον την πλάτη ηρωίδας, η ληστεία του χρηματοκιβωτίου του Μαρκ Ράτλαντ, το πανοραμικό του πατρικού στην Βαλτιμόρη) δεν αρκεί για να καλύψει τα εμφανή σεναριακά προβλήματα. Σε αντίθεση με τα αριστουργήματα του Χίτσκοκ («Δεσμώτης του Ιλίγγου», «Ψυχώ») που το ψυχαναλυτικό στοιχείο βρίσκεται στο σκοτεινό παρασκήνιο της ιστορίας, εδώ έρχεται σε πρώτο πλάνο.

Οι νευρώσεις της Μάρνι αναλύονται με εύκολους, εκλαϊκευμένους φροϋδικούς όρους, υποσκάπτονται με αυτόν τον τρόπο την αυθεντικότητα του μυστηρίου. Ακόμη και έτσι, όμως, ο Χίτσκοκ καταφέρνει να παρουσιάσει ένα απολαυστικό θρίλερ, ζουμάροντας σε αντικείμενα-φετίχ, χειριζόμενος με χειρουργική ακρίβεια την κάμερά του και οπτικοποιώντας δεξιοτεχνικά τις φοβίες της διαταραγμένης πρωταγωνίστριας.

Περισσότερες πληροφορίες

Μάρνι

Marnie
3
  • Περιπέτεια
  • 1964
  • Διάρκεια: 130 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Η Μάρνι είναι μια καλλονή που αλλάζει συνέχεια ταυτότητα ξαφρίζοντας τα ταμεία των αφεντικών της. Ο Μαρκ Ράτλαντ, παρότι αναγνωρίζει στο πρόσωπο της τη νεαρή γραμματέα που έκλεψε δέκα χιλιάδες δολάρια από έναν συνεργάτη του, θα την προσλάβει στην εταιρία του. Μόλις, η κλεπτομανής Μάρνι αδειάσει το χρηματοκιβώτιο του γοητευτικού επιχειρηματία, αυτός θα την εντοπίσει και θα την αναγκάσει να τον παντρευτεί. Θέλοντας να φωτίσει τις σκιές του χαρακτήρα της πανέμορφης γυναίκας, ο Μαρκ αρχίζει να ξετυλίγει το κουβάρι της τραυματικής παιδικής της ηλικίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.