Το σινεμά, «με μια λέξη; Συναίσθημα», λέει ο σκηνοθέτης Σάμιουελ Φιούλερ στον «Τρελό Πιερό» του Ζαν – Λικ Γκοντάρ και τα γαλλικά Cahiers du Cinema, το θρυλικότερο κινηματογραφικό έντυπο, επιχείρησαν να καταγράψουν τη σχέση προσωπικής συγκίνησης και μεγάλης οθόνης μέσα από τη μαρτυρία 140 ανθρώπων του παγκόσμιου κινηματογράφου. «Γεννημένα» τον Απρίλιο του 1951, τα Cahiers συμπλήρωσαν τον προηγούμενο μήνα 63 χρόνια ζωής και 700 τεύχη. Έτσι, για την επετειακή τους έκδοση ζήτησαν από διάσημους σκηνοθέτες, τεχνικούς, ηθοποιούς, θεωρητικούς και λογοτέχνες να εξομολογηθούν τη συγκινητικότερη στιγμή που τους χάρισαν οι κινηματογραφικές εικόνες. Με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ να διαλέγει τη «Νύχτα Πρεμιέρας» του Κασσαβέτη, τον Μάρτιν Σκορσέζε το φινάλε του «Πολίτη Κέιν», τον Ντέιβιντ Λιντς το «Μια Θέση στην Καρδιά» του Ρόμπερτ Μπεντον και τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ το «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Νίκολας Ρεγκ, το αφιέρωμα είναι γεμάτο από τις πιο απροσδόκητες επιλογές σκηνών και ταινιών. Οι εκπλήξεις μάλιστα πολλαπλασιάζονται αν προσθέστε πως ανάμεσα στους «καλεσμένους» φιγουράρουν ονόματα όπως ο Αμερικανός σκηνοθέτης του «Κάτι Τρέχει με τη Μαίρη» Μπόμπι Φαρέλι (επιλογή του τα «Σαγόνια του Καρχαρία»), ο Σλοβένος φιλόσοφος Σλαβόι Ζίζεκ («Melancholia») και η Αυστριακή νομπελίστα Ελφρίντε Γιέλινεκ («Δεσμώτης του Ιλίγγου»).
Τα Cahiers du Cinema γιορτάζουν τα 700 τεύχη τους
Το θρυλικό γαλλικό κινηματογραφικό έντυπο γιορτάζει, επιχειρώντας να καταγράψει τη σχέση προσωπικής συγκίνησης και μεγάλης οθόνης μέσα από τη μαρτυρία 140 ανθρώπων του παγκόσμιου κινηματογράφου.