Μπεν Άφλεκ: ο νέος Τζορτζ Κλούνεϊ είναι εδώ

Με αφορμή την κυκλοφορία του καλοκουρδισμένου πολιτικού θρίλερ «Επιχείρηση: Argo» συνθέτουμε το παζλ της καριέρας του Βοστονέζου σταρ και αναλύουμε το δυναμικό προφίλ του.

Μπεν Άφλεκ: ο νέος Τζορτζ Κλούνεϊ είναι εδώ

Με αφορμή την κυκλοφορία του καλοκουρδισμένου πολιτικού θρίλερ «Επιχείρηση: Argo» συνθέτουμε το παζλ της καριέρας του Βοστονέζου σταρ και αναλύουμε το δυναμικό προφίλ του.

Μπεν Άφλεκ: ο νέος Τζορτζ Κλούνεϊ είναι εδώ - εικόνα 1

Η λέξη «χαρισματικός» αποτελεί ψωμοτύρι για την πένα των δημοσιογράφων όταν αναφέρονται σε κινηματογραφικούς σταρ. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μην ταιριάξει γάντι στον 40χρονο Βοστονέζο που τα τελευταία 25 χρόνια βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του Χόλιγουντ. Ποια είναι όμως τα στοιχεία που συνθέτουν την αυθεντική χολιγουντιανή του ταυτότητα, τα χαρακτηριστικά εκείνα που τον έχουν μετατρέψει σε ένα από τα βαριά χαρτιά του mainstream αμερικανικού σινεμά; Είναι γνωστό ότι στο Χόλιγουντ είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσεις αν δεν έχεις το κατάλληλο παρουσιαστικό. Το θεληματικό πιγούνι, η γνήσια αρρενωπότητα και η παλιάς κοπής γοητεία του σφράγισαν αρχικά το χολιγουντιανό διαβατήριο του Μπεν Άφλεκ. Από κει και πέρα όμως ο Αμερικανός σταρ φρόντισε να χτίσει μεθοδικά το δυναμικό κοινωνικοπολιτικό προφίλ του, βασίζοντας σε σταθερά θεμέλια τη λαμπερή εικόνα του: υποστήριξε ενεργά όλες τις προεκλογικές εκστρατείες των Δημοκρατικών από το 2000 ως σήμερα, ανέπτυξε πλούσια φιλανθρωπική δράση, πρωτοστάτησε σε πρωτοβουλίες υπέρ του αναπτυσσόμενου κόσμου, ενώ έχει εκφραστεί κατά καιρούς δημόσια υπέρ του γάμου των ομοφυλοφίλων. Ο Μπεν Άφλεκ μαζί με τον Τζορτζ Κλούνεϊ –παραγωγό της τελευταίας του ταινίας «Επιχείρηση: Argo»–, τον «πράσινο» Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και φυσικά τον κολλητό του Ματ Ντέιμον έχουν συγκροτήσει έναν άτυπο προοδευτικό πυρήνα σταρ στο Χόλιγουντ, ο οποίος πατά πάνω στη μακρά πολιτική παράδοση που έχει αναπτύξει κατά καιρούς το καλλιτεχνικό γκέτο του Λος Άντζελες. Αλλά και στην προσωπική του ζωή ο 40χρονος Βοστονέζος δείχνει να ακολουθεί τους δικούς του κανόνες. Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, όπου η ιδιοτέλεια και το ατομικό συμφέρον αποτελούν υπέρτατες αξίες, η φιλία του Μπεν Άφλεκ με τον Ματ Ντέιμον, η οποία ξεκίνησε 30 χρόνια πριν (!), έχει μετατραπεί σε ξεχωριστή, εμβληματική σχέση για το Χόλιγουντ, μια από τις σπάνιες περιπτώσεις αμοιβαίας αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης.
Βέβαια, η προσωπικότητα του Αμερικανού σταρ ουδόλως θα μας απασχολούσε αν δεν συνοδευόταν από το γνήσιο κινηματογραφικό του ταλέντο και το οξύ δημιουργικό του ένστικτο. Ξεκινώντας με τις παλαβές κωμωδίες του Κέβιν Σμιθ («Mall Rats», «Ακολουθώντας την Έιμι») και πρωταγωνιστώντας σε αρκετά επεισόδια του τηλεοπτικού σόου «Saturday Night Live», ο Μπεν Άφλεκ φαινόταν ότι θα ακολουθήσει μια συμβατική κωμική καριέρα. Κάπου εκεί όμως ήρθε η αναπάντεχη επιτυχία του ανεξάρτητου δράματος «Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», το σενάριο της οποίας του χάρισε –από κοινού με τον κολλητό του Ματ Ντέιμον– το μοναδικό Όσκαρ της καριέρας του. Κι εκεί που όλοι περίμεναν ότι ο νεαρός από το Κέιμπριτζ θα στρεφόταν προς πιο καλλιτεχνικές κατευθύνσεις, ο Μπεν Άφλεκ αποφάσισε να κάνει βαθιά βουτιά στην καρδιά του mainstream. «Αρμαγεδδών», «Περλ Χάρμπορ», «Σε Αντίθετο Ρεύμα», «Gigli: Ένας Ζόρικος Έρωτας» και πολλά ακόμη blockbusters προστέθηκαν στο βιογραφικό του – όπως και αρκετά εκατομμύρια δολάρια στο λογαριασμό του. Το 2007 ο Άφλεκ περνά στην πιο προσωπική φάση της χολιγουντιανής του διαδρομής, σκηνοθετώντας το μετριότατο «Χωρίς Ίχνη» και το 2010 το συμπαθητικό «The Town» – και τα δύο γυρισμένα στην πατρίδα του, τη Βοστόνη. Τώρα, με το «Επιχείρηση: Argo» κάνει την πιο φιλόδοξη προσπάθεια στην εικοσιπεντάχρονη καριέρα του, κατακτώντας πέντε υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα και παράλληλα ξεπερνώντας τα 100 εκατ. δολάρια εισπράξεις στις ΗΠΑ. Το «Επιχείρηση: Argo», το πιο στιβαρό δημιουργικό του βήμα μέχρι στιγμής, ήταν αρκετό για να χαρακτηριστεί «νέος Τζορτζ Κλούνεϊ», ένας καλλιτέχνης δηλαδή που συνδυάζει την ακαταμάχητη γοητεία με τον αυστηρό επαγγελματισμό, την άτεγκτη ηθική, τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ και την προοδευτική –για το ιδιόμορφο αμερικανικό περιβάλλον– πολιτική ματιά… Ένα πακέτο που συναντάς όλο και σπανιότερα στο Χόλιγουντ.

Περισσότερες πληροφορίες

Επιχείρηση: Argo

Argo
2
  • Περιπέτεια
  • 2012
  • Διάρκεια: 120 '
  • Μπεν Άφλεκ

Όταν τον Νοέμβριο του 1979 οι επαναστατημένοι Ιρανοί καταλαμβάνουν την αμερικανική πρεσβεία στην Τεχεράνη, έξι υπάλληλοι διαφεύγουν και βρίσκουν καταφύγιο στο σπίτι του Καναδού πρέσβη. Με απόλυτη μυστικότητα η CIA και το Χόλιγουντ καταστρώνουν ένα… κινηματογραφικό σχέδιο διάσωσής τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.