Ματ Ντέιμον

Πρωταγωνιστώντας στην οικογενειακή δραμεντί του Κάμερον Κρόου «Ο Ζωολογικός μας Κήπος», ο 42χρονος ηθοποιός προσθέτει ακόμη μία αξιόλογη ερμηνεία στη λαμπρή καριέρα του. Κάνουμε αναδρομή στην ασυνήθιστη όσο και αθόρυβη πορεία του Ματ Ντέιμον προς την κορυφή του Χόλιγουντ.

Ματ Ντέιμον

Πρωταγωνιστώντας στην οικογενειακή δραμεντί του Κάμερον Κρόου «Ο Ζωολογικός μας Κήπος», ο 42χρονος ηθοποιός προσθέτει ακόμη μία αξιόλογη ερμηνεία στη λαμπρή καριέρα του. Κάνουμε αναδρομή στην ασυνήθιστη όσο και αθόρυβη πορεία του Ματ Ντέιμον προς την κορυφή του Χόλιγουντ.

Ματ Ντέιμον - εικόνα 1

Οι περιπτώσεις που πρωτοκλασάτοι σταρ έχουν σπουδάσει τέσσερα χρόνια στο Χάρβαρντ, μένουν μόνιμα στο Μανχάταν, πήραν Όσκαρ για σενάριο –και όχι για ερμηνεία–, παντρεύτηκαν μια σερβιτόρα κι έκαναν τρία παιδιά μαζί της είναι κάτι περισσότερο από σπάνιες. Από τους απαράβατους κανόνες της χολιγουντιανής επιτυχίας, που σε θέλουν να αποτελείς γνήσιο ταλέντο κιόλας από τη σχολική ηλικία, να έχεις φοιτήσει στο Actors Studio και από τα πρώτα σου ερμηνευτικά βήματα να έχεις δεθεί στο άρμα κάποιου μάνατζερ-μέντορας, ο Ματ Ντέιμον απλώς δεν ακολούθησε κανέναν... Ακυρώνοντας στην πράξη τις ετοιματζίδικες συνταγές για το πώς γίνεται κάποιος σταρ, κατάφερε να κάνει μια ήσυχη και ακανόνιστη πορεία προς την κορυφή, και μάλιστα με νοοτροπία anti-lifestyle. Μεγάλωσε στο Κέιμπριτζ της Μασαχουσέτης, μία από τις πιο προοδευτικές πόλεις της Αμερικής, μένοντας στην ίδια γειτονιά με τον μακρινό του ξάδερφο και κολλητό φίλο Μπεν Άφλεκ αλλά και με τον συγγραφέα/ακτιβιστή Χάουαρντ Ζιν. Ως καλός μαθητής, ακολούθησε τη λογική διαδρομή προς το πανεπιστήμιο της πόλης, το οποίο τυγχάνει να ονομάζεται Χάρβαρντ. Κατά τη φοίτησή του στο εκπαιδευτικό ίδρυμα από το οποίο βγαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη, ανακάλυψε το ενδιαφέρον του για την υποκριτική, παράτησε τα πάντα και μετακόμισε στην –κατ’ ευφημισμόν– Πόλη των Αγγέλων.

Η προσγείωση στην πραγματικότητα της κινηματογραφικής βιομηχανίας ήταν σκληρή για το ομορφόπαιδο από τη Νέα Αγγλία. Το 1996, τρία χρόνια μετά τη μετακόμισή του στο Χόλιγουντ, ο Ντέιμον πήρε έναν αξιοσημείωτο δεύτερο ρόλο στο «Τίμημα του Θάρρους» και γι’ αυτό αναγκάστηκε να χάσει 18 κιλά σε 100 ημέρες – σημειωτέον, η εξαντλητική δίαιτα που ακολούθησε του προκάλεσε σοβαρά προβλήματα υγείας. Αυτή ήταν και η περίοδος κατά την οποία αντιλήφθηκε ότι βρισκόταν τόσο χαμηλά στη χολιγουντιανή ιεραρχία, που «θα έπρεπε να απορρίψει ο Μπραντ Πιτ ή ο Τζόνι Ντεπ κάποιο σενάριο για να καταφέρω να βρεθώ σε οντισιόν. Το να γράψω το δικό μου σενάριο ήταν απλώς ο δικός μου τρόπος να πω στο σύστημα “Άντε πηδήξου!”». Παρέα με τον αχώριστο φίλο του Μπεν Άφλεκ, λοιπόν, έγραψαν την ιστορία του «Ξεχωριστού Γουίλ Χάντινγκ» και πέρασαν τρία ολόκληρα χρόνια για να βρουν χρηματοδότηση. Εννιά υποψηφιότητες κι ένα αναπάντεχο Όσκαρ σεναρίου για το συγγραφικό ντουέτο (το μοναδικό που έχουν κατακτήσει οι δύο ηθοποιοί στην καριέρα τους) ήταν η ανταμοιβή τους.

Το σουξέ του «Γουίλ Χάντινγκ» καταξίωσε τον Ματ Ντέιμον, βάζοντάς τον παράλληλα στο παιχνίδι των παχυλών χολιγουντιανών συμβολαίων. Τη χρυσή διετία 1997-98 ο νεαρός ηθοποιός εμφανίστηκε στον «Βροχοποιό» του δημιουργικά «ξεφουσκωμένου» Φράνσις Φορντ Κόπολα, όπως και στο διάσημο πολεμικό έπος «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Εργασιομανής και ακούραστος, ακολούθησε μεγάλους auteurs σε παρακινδυνευμένα projects, που άλλοτε τον δικαίωσαν και άλλοτε όχι. Στις μεγάλες επιτυχίες του κατατάσσονται ο «Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» (1999) του Άντονι Μινγκέλα, ο «Πληροφοριοδότης» (2006) του Μάρτιν Σκορσέζε και ο «Ανίκητος» του Κλιντ Ίστγουντ, που θα τον οδηγήσει μόλις στη δεύτερη οσκαρική του υποψηφιότητα το 2009. Το κασέ και η αναγνωρισιμότητά του έχουν ανεβεί στα ύψη μετά τα blockbuster τζάκποτ της συμμορίας του «Ocean» και –κυρίως– του κατασκοπικού «Bourne». Ως αμνησιακός πράκτορας Τζέισον Μπορν, μετατράπηκε σε ιδανικό action αντιήρωα του 21ου αιώνα, ο οποίος είναι αναγκασμένος πλέον να μάχεται ενάντια στους πάντες και στα πάντα. Μετά τις πρόσφατες συνεργασίες του με τους αδερφούς Κοέν («Αληθινό Θάρρος») και τους γνώριμούς του Κλιντ Ίστγουντ («Η Ζωή Μετά») και Στίβεν Σόντερμπεργκ («Contagion»), ο Ματ Ντέιμον πρωταγωνιστεί τώρα στην οικογενειακή δραμεντί «Ο Ζωολογικός μας Κήπος» του Κάμερον Κρόου («Τζέρι Μαγκουάιρ», «Σχεδόν Διάσημοι»). Και, βέβαια, ο πιο γήινος σταρ των ημερών μας αποδεικνύεται ερμηνευτικό ατού της, καθώς έχει αποδείξει ότι μπορεί να δαμάσει καλύτερα από τον καθέναν τα επιθετικά αιλουροειδή του… Χόλιγουντ.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Ζωολογικός μας Κήπος

We Bought a Zoo
2
  • Κομεντί
  • 2011
  • Διάρκεια: 124 '
  • Κάμερον Κρόου

Ο Μπέντζαμιν Μι, πατέρας δύο παιδιών που έχει μείνει χήρος, αποφασίζει να αλλάξει ζωή και αγοράζει έναν εγκαταλειμμένο ζωολογικό κήπο στην εξοχή, φιλοδοξώντας να τον επαναλειτουργήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/05/2024

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.