"Πόσες φορές στο έχω πει;": Γιατί η φράση που λέμε συχνά στα παιδιά μας δεν διορθώνει τίποτα;

παιδί mamagers

"Πόσες φορές σου έχω πει να μαζεύεις τα παπούτσια σου;" λέμε στα παιδιά μας και είναι αλήθεια. Δεν μπορούμε καν να μετρήσουμε πόσες φορές έχουμε ζητήσει με το καλό, με το κακό και το ανάποδο να τακτοποιούν τα πράγματά τους. Είναι μια φράση που μας έλεγαν οι γονείς μας και πλέον βγαίνει αβίαστα κάθε φορά που εκνευριζόμαστε επειδή πρέπει να επαναλάβουμε τα ίδια και τα ίδια.

Γιατί τα παιδιά δεν μας ακούν και δεν μπορούν να ακολουθήσουν ένα κανόνα που έχουμε θέσει στο σπίτι όσες φορές κι αν το πούμε; "Μαμά, το ξέχασα" είναι μια απάντησή τους ή "θα το έκανα αργότερα". Δεν το καταλαβαίνεις, αλλά αν σκεφτείς εσύ πόσες φορές το έχεις κάνει ίσως το καταλάβεις καλύτερα.

Πόσες φορές δεν έχεις διαβάσει ότι δεν πρέπει να βλέπεις τηλεόραση ή να μπαίνεις στο διαδίκτυο πριν κοιμηθείς γιατί αυτό δεν σου προσφέρει ποιοτικό ύπνο; Όσες φορές κι αν το έχεις σκεφτεί, δεν το έχεις κάνει και εξακολουθείς να κάνεις άστατο ύπνο. Πόσες φορές δεν σου έχουν πει ότι πρέπει να κάνεις τσεκ-απ μια φορά τον χρόνο, αλλά πάντα το αναβάλλεις; Πόσες φορές έχεις πει ότι θα ξεκινήσεις δίαιτα;

Ο λόγος που μεγάλοι και μικροί δεν κάνουμε κάτι όσες φορές κι αν μας το έχουν πει είναι γιατί η επανάληψη δεν είναι αυτή που βοηθάει σε αυτές τις περιπτώσεις. Δεν κάνουμε κάτι, όχι γιατί το ξεχνάμε αλλά γιατί δεν ξέρουμε πώς να το κάνουμε. Δεν έχουμε τα "εργαλεία” που χρειάζονται για να δείξουμε, για παράδειγμα, αυτοέλεγχο και να ξεκινήσουμε δίαιτα ή να σταματήσουμε να σερφάρουμε στα social media πριν τον ύπνο.

Τα παιδιά τώρα μαθαίνουν. Χωρίς καθοδήγηση δεν θα μπορέσουν να μάθουν να έχουν αυτοέλεγχο, να ακολουθούν οδηγίες, να ελέγχουν τα συναισθήματά τους. Το "κάνε αυτό" δεν βοηθάει, χρειάζεται και το "πώς θα το κάνω".

Εάν ένα παιδί παρατάει τα παπούτσια του στη μέση του δωματίου, όσες φορές κι αν του το πούμε, θα συνεχίσει να το κάνει, αν δεν του δείξουμε βήμα-βήμα πώς πρέπει να τακτοποιεί τα πράγματά του. Αν χτυπάει το αδελφάκι του, το "μην χτυπάς" δεν αρκεί. Πρέπει να μάθει να επικοινωνεί με το αδελφάκι του με άλλο τρόπο, να ζητάει, να είναι ευγενικό, να λέει όσα σκέφτεται.

Αυτό που χρειάζονται τα παιδιά είναι να μάθουν μια νέα δεξιότητα: Να ελέγχουν τον θυμό τους, να διαχειρίζονται το συναίσθημά τους, τον χρόνο τους. Κι αυτό που πρέπει να κάνουμε οι γονείς είναι να αντικαταστήσουμε τη φράση "πόσες φορές σου έχω πει" με την αναζήτηση τρόπων για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τις δεξιότητες που χρειάζονται.

Πηγή: themamagers.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Παιδί

"Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου" παρουσιάζεται από τους Αντι-Δρώντες

Η ομάδα από την Κύπρο φέρνει στη σκηνή του Ιδρύματος "Μιχάλης Κακογιάννης" για μία μόνο παράσταση με ελεύθερη είσοδο το σπουδαίο έργο της Άλκης Ζέη.

Παιδικά προγράμματα για την περίοδο του Πάσχα στο Ίδρυμα Γουλανδρή

Δημιουργικές δράσεις για παιδιά διαφορετικών ηλικιών στο Μουσείο του Ιδρύματος την Μεγάλη Εβδομάδα και την εβδομάδα του Πάσχα.

"Οι Άθλιοι": Τελευταίο Σαββατοκύριακο στον Ελληνικό Κόσμο

Η επιτυχημένη παράσταση για μικρούς και μεγάλους με τον Τάσο Χαλκιά, τη Βασιλική Ανδρίτσου και τον Ιβάν Σβιτάιλο ως Γιάννη Αγιάννη, κλείνει τον κύκλο της στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος.

7ο Bobos Arts Festival: Όλα όσα ετοιμάζει το παιδικό πολιτιστικό φεστιβάλ της πόλης

Ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα μουσικών και θεατρικών παραστάσεων, πρωτότυπων παράλληλων δράσεων και ειδικά σχεδιασμένων εργαστηρίων, περιμένει μικρούς και μεγάλους.

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Νίκαιας

Η βιβλιοθήκη παρουσιάζει το βιβλίο "Μια φορά ήταν ο καιρός" των εκδόσεων ΒΗΤΑ-medical arts.

Παιδικές δράσεις με ελεύθερη είσοδο στην Δημοτική Αγορά Κυψέλης

Η δωρεάν δράση που αγαπήθηκε από οικογένειες με παιδιά έως 10 ετών, επιστρέφει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης με μια σειρά διασκεδαστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για όλα τα Κυψελάκια.