Στα χρόνια των σπουδών της στο Τμήμα Θεάτρου της Θεσσαλονίκης θυμάται τον εαυτό της να μπλέκει σε ζωηρές συζητήσεις για τις θεατρικές παραστάσεις που παίζονταν στην πόλη, ενώ το μάθημα της θεατρικής κριτικής ήταν από τα αγαπημένα της. Για τις ανάγκες του διδακτορικού της διάβασε μερικές εκατοντάδες κριτικές παραστάσεων, κάτι που αποδείχθηκε εξόχως χρήσιμο όταν, μάλλον μοιραία, η θεατρική κριτική μπήκε στη ζωή της και επισήμως ως επάγγελμα. Στο μεταξύ, έχει ασχοληθεί και συνεχίζει να ασχολείται με τη διδασκαλία θεατρικού παιχνιδιού σε παιδιά πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και με τη θεατρολογική έρευνα. Έτσι, η καθημερινότητά της είναι μια συνεχής προσπάθεια ισορροπίας μεταξύ της τρέλας που της μεταδίδουν οι μαθητές και της ψυχραιμίας που απαιτεί η θεατρική κριτική. Ελπίζει ειλικρινά ότι τα καταφέρνει διατηρώντας σώας τας φρένας της.
Άποψη | 31-01-2021
Αν κάτι χαρακτηρίζει τη φετινή σεζόν είναι ότι προς το παρόν διαδραματίζεται μέσω διαδικτυακών προβολών. Όμως η κριτική αξιολόγηση αυτών των παραστάσεων δεν είναι απλή υπόθεση.
Άποψη | 11-01-2021
Μερικές σκέψεις με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας σκηνής του Εθνικού και την παράσταση της «Μήδειας», που μεταδόθηκε σε live streaming.
Best of | 16-12-2020
Τι να πρωτοθυμηθούμε από τα (πρώτα) δέκα χρόνια της Στέγης Ωνάση, ίσως του ιδρύματος με τη μεγαλύτερη επιρροή στα πολιτιστικά πράγματα της πόλης μέχρι σήμερα; Οι συντάκτες του «α» ξεδιαλέγουν τις εμπειρίες που τους έμειναν περισσότερο.
Θέμα | 13-12-2020
Forgive Me Culture for I have Sinned: Μετά από μια χρονιά που περάσαμε μέσα σε τέσσερις τοίχους εξερευνώντας το ίντερνετ, αποκαλύπτουμε τα μικρά μυστικά που παίζουν στις οθόνες και τα ακουστικά μας.
Review | 24-11-2020
Το έργο του Γάλλου μετρ της φάρσας, που εμπλέκει σε ένα μεγάλο κουβάρι παρεξηγήσεων και συνεχών ανατροπών έναν παντρεμένο άνδρα και μία χορεύτρια του καμπαρέ, δικαιώνεται απόλυτα σε αυτή την θεαματική παραγωγή.
Best of | 12-11-2020
Ποιες σειρές θα βλέπουμε εμμονικά ξανά και ξανά μέχρι να σβήσει ο ήλιος; Η συντακτική ομάδα του αθηνοράματος απαντά.
Πρεμιέρες | 30-10-2020
Έρωτας, χρήμα και σύγχρονα αδιέξοδα συναγωνίζονται στις πρεμιέρες της εβδομάδας μέσα από κλασικό ρεπερτόριο, σύγχρονες κωμωδίες και έργα σε πρώτη παρουσίαση.
| 29-10-2020
Αιρετική και βλάσφημη, η μετα-επιθεώρηση της Λένας Κιτσοπούλου μάς πετάει στα μούτρα τη συλλογική, εθνική μελαγχολία μέσα από μια καλοκουρδισμένη παράσταση που ταλαντεύεται επιτυχημένα μεταξύ αγοραίου γέλιου και σιωπηλής απελπισίας.
Η Ελένη Σκότη επιστρέφει στις διεισδυτικές σκηνοθεσίες της με το έργο του δημοφιλούς Βρετανοϊρλανδού δραματουργού. Η ρεαλιστική γραφή, η δραματική ιστορία και οι ζωηροί χαρακτήρες χτίζουν τις προϋποθέσεις για μια παράσταση βάθους και ουσίας, με σπουδαίες ερμηνείες.
Το κληροδότημα της γενιάς της Μεταπολίτευσης στους σημερινούς τριαντάρηδες έρχεται στο προσκήνιο μέσα από μια οικογενειακή ιστορία. Η σκηνοθεσία τιμάει το έργο με μια άμεση παρουσίαση, την οποία φέρνει εις πέρας η εξαιρετικά δεμένη ερμηνευτική ομάδα.
Έργο-τρικλοποδιά του Αμερικανού συγγραφέα, ζητάει σίγουρη σκηνοθετική καθοδήγηση και μεγάλες ερμηνείες. Η παράσταση που υπογράφει ο Νικορέστης Χανιωτάκης φαίνεται να βασίζεται μόνο στις δεύτερες και έτσι καταλήγει με αρκετά θολά σημεία.
Ένα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή και την προσωπικότητα της ντίβας της όπερας Μαρίας Κάλλας δίνει το βήμα στη Μαρία Ναυπλιώτου για μια καθηλωτική ερμηνεία-κατάθεση ψυχής.
Άποψη | 23-10-2020
Με αφορμή το «Τέφρα και σκιά» του Πίντερ και το «Σ’ εσάς που με ακούτε» της Αναγνωστάκη, που θα δούμε σύντομα στις αθηναϊκές σκηνές, εξετάζουμε τις παράλληλες διαδρομές των δύο σπουδαίων δραματουργών.
Focus | 22-10-2020
Οι Έλληνες συγγραφείς συνομιλούν ενεργά με τη σκηνική πρακτική, όπως αποδεικνύουν τέσσερις παραστάσεις έργων των Γιάννη Τσίρου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιώργου Καφετζόπουλου και Δημήτρη Φούτσια.
| 22-10-2020
Σκηνοθετώντας τη δραματική σύνθεση της σοφόκλειας τραγωδίας και του σεναρίου του «Βασιλιά Οιδίποδα» του Παζολίνι, ο Δημήτρης Καραντζάς προχωράει σε μια ενδοσκοπική ανάγνωση του μύθου του Οιδίποδα.
Παράλληλες ιστορίες έρωτα και χωρισμού μάς διασκεδάζουν αλλά και μας προβληματίζουν σε αυτό το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη, που ανεβάζει ο ίδιος σε μια κεφάτη παράσταση.
Πήγα είδα | 20-10-2020
Είδαμε το «Παίζοντας το θύμα» των αδερφών Πρεσνιακόφ που παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Εθνικό Θέατρο.
Focus | 16-10-2020
Με οχτώ παραστάσεις να ανεβάζουν επιτέλους αυλαία έφτασε η ώρα να ευχηθούμε και επισήμως καλή θεατρική σεζόν!
Focus | 15-10-2020
Μια δεκάδα παραστάσεων που ανέβηκαν και αγαπήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα ρεπερτορίου, καλωσορίζουν τη φετινή σεζόν.
Θέμα | 12-10-2020
Το σήμα για το άνοιγμα των θεάτρων δόθηκε και -έστω με 30% πληρότητα- αρκετές είναι οι παραστάσεις που δηλώνουν έτοιμες στη γραμμή εκκίνησης. Εμείς συγκεντρώσαμε όσες προτίθενται να ξεκινήσουν μέσα στον Οκτώβριο.