Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

Η αληθινή ιστορία της Έλεν Κέλερ αποδεικνύει τη δύναμη της θέλησης, σε μια παράσταση που ισορροπεί ερμηνευτικά και υφολογικά μεταξύ ψυχολογικού ρεαλισμού και αποστασιοποίησης.

Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν

Η αληθινή ιστορία της Έλεν Κέλερ αποδεικνύει τη δύναμη της θέλησης, σε μια παράσταση που ισορροπεί ερμηνευτικά και υφολογικά μεταξύ ψυχολογικού ρεαλισμού και αποστασιοποίησης.

Το θαύμα της Άννυ Σάλιβαν - εικόνα 1

Το σύμπαν της Έλεν Κέλερ είναι σκοτεινό και χωρίς ήχους. Βλέπει, ακούει κι αισθάνεται τον κόσμο μόνο μέσα από τις μυρωδιές και τα ένστικτα. Η αναπηρία της, κληρονομιά μιας βρεφικής αρρώστιας, θ’ αρχίσει να βελτιώνεται στα έξι της χρόνια, από την ημέρα που θα συναντήσει την Άννυ Σάλι­βαν, μια νεαρή δασκάλα ειδικής αγωγής, γεμάτη ανασφάλειες και πίκρα, η οποία ταυτόχρονα διψά για ζωή. Στο κατώφλι αυτού του άγνωστου για τους «αρτιμελείς» κόσμου μάς βάζουν οι δύο συμπρωταγωνίστριες, η Άννυ Σάλιβαν-Πέγκυ Τρικαλιώτη και η μικρή Έλεν Κέλερ-Αναστασία Τσιλιμπίου, η οποία μοιράζεται το ρόλο εναλλάξ με τη Δήμητρα Δουμένη.

Ο συγγραφέας Ουίλιαμ Γκίμπσον παρουσιάζει στην αρχή του έργου την Έλεν ως ένα όμορφο, άγριο θηρίο που επωάζει τον όλεθρο. Περιγράφει την «πρωτόγονη» μορφή του ανθρώπου και το ασίγαστο πάθος μιας δασκάλας να το δαμάσει, στοιχεία που υπερτονίζει η σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Διαμαντόπουλου, οδηγώντας την Πέγκυ Τρικαλιώτη σε μια υπερβολική σε κάποιες στιγμές ερμηνεία. Η ηθοποιός έχει αποδείξει και στο παρελθόν ότι διαθέτει την ικανότητα να βιώνει με ξεχωριστό τρόπο «δύσκολους» ρόλους (τη θυμάστε στα «Παιδιά ενός κατώτερου θεού»;), όμως στη συγκεκριμένη παράσταση παρασύρεται από την εσωτερική της ένταση και κινείται με νευρωτική αταξία. Το λιτό και λειτουργικό σκηνικό καθώς και τα κοστούμια εποχής της Ντόνας Λελούδα παραπέμπουν στην ατμόσφαιρα του 1891 και την τυπικότητα του ακαδημαϊκού μικρόκοσμου, όπου και διαδραματίζεται το έργο. Οι συνεπείς ερμηνείες των Θωμά Κινδύνη, Γεωργίας Μαυρογεώρη, Πάνου Χατζηκουτσέλη, Ορέστη Σοφοκλέους και Θεοδώρας Βουτσά είναι εντός κλίματος. Η μεγάλη έκπληξη της παράστασης όμως είναι η εκφραστικότητα της μικρής Αναστασίας Τσιλιμπίου – ένα ανερχόμενο

ταλέντο! Η σκηνή του φινάλε έχει την απαιτούμενη δύναμη, θα περιμέναμε όμως, μια και πρόκειται για αληθινή ιστορία, να μας δώσει περισσότερα στοιχεία για τη μετάλλαξη της Έλεν σε μια εξαιρετικά χαρισματική γυναίκα.

INFO

ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΦΑ Πατησίων 37, 2105238742.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.