Ε3 2017: το Xbox One X αδιαφορεί για το VR

Όπως και για το AR - σίγουρα για την ώρα, όχι όμως για πάντα σύμφωνα με την Microsoft

Πολλά ήταν τα πράγματα που θέλαμε, περιμέναμε ή ελπίζαμε να δούμε στην συνέντευξη Τύπου της Microsoft στο πλαίσιο της Ε3 2017 - και, ενώ για κάποια είχαμε εξ αρχής τις αμφιβολίες μας αναφορικά με το αν θα αναφέρονταν από τον αμερικανικό κολοσσό ή όχι, κάποια έκπληξη σίγουρα προκάλεσε η παντελής απουσία των περιφερειακών είτε εικονικής είτε επαυξημένης πραγματικότητας (VR/AR) για το Xbox One X. Ο αμερικανικός κολοσσός έχει αναφέρει σε ουκ ολίγες περιπτώσεις πως το επαυξημένης πραγματικότητας Hololens που θα φέρει (κάποια στιγμή) στην καταναλωτική αγορά θα υποστηρίζεται από το εκάστοτε Xbox, συνεργάζεται με έναν αριθμό κατασκευαστών για ασύρματα κράνη VR που θα λειτουργούν με μέσης ισχύος PC βασισμένα σε Windows 10... δεν έχει σχέδια σχετικά, λοιπόν, και για το Xbox One Χ; Την στιγμή μάλιστα που πέρυσι, στην αποκάλυψη του Xbox Scorpio τότε, δήλωνε ρητά πως αυτό θα ήταν αρκετά ισχυρό και για να υποστηρίξει εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας;

Όπως δείχνουν τα πράγματα ο Phil Spencer και η ομάδα του δεν θεωρούν πως τα περιφερειακά εικονικής πραγματικότητας έχουν, τουλάχιστον στον ορίζοντα των επόμενων 12 μηνών, κάτι το ιδιαίτερο να προσφέρουν στο κοινό που θα ενδιαφερόταν για ένα Xbox One X. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Microsoft, άλλωστε, το δήλωσε και σε πρόσφατη συνέντευξή του ξεκάθαρα πως η όλη αγορά των προϊόντων virtual reality είναι κατά την γνώμη του ανώριμη και ακόμη κάνει τα πρώτα της βήματα (ανέφερε τα καλώδια σύνδεσης και την περιορισμένη δυνατότητα κίνησης ως ενδεικτά στοιχεία). Παράλληλα, ωστόσο, φρόντισε να υπογραμμίσει πως τεχνικά το Xbox One X είναι αρκετά ισχυρό για να προσφέρει εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας χωρίς πρόβλημα κάποια στιγμή στο μέλλον - έστω κι αν αρνήθηκε να συνδυάσει αυτήν του την δυνατότητα με το Oculus Rift συγκεκριμένα, συνεργασία ανάμεσα στην Microsoft και το Facebook που είχε λάβει εκτενή δημοσιότητα πέρυσι. Για την περίπτωση του Hololens, δε, απολύτως κανένα σχόλιο (αν και αυτό φυσικά συμβαίνει γιατί η Microsoft δεν θα το κυκλοφορήσει έως το 2019).

Η αλήθεια είναι πως για τo διάστημα που οδηγεί στην εμπορική διάθεση του Xbox One X, τις αρχές Νοεμβρίου και την εορταστική περίοδο δηλαδή, η στάση που τηρεί η Microsoft είναι η σωστή: όσο σαφέστερος είναι ο χαρακτήρας ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης, τόσο ευκολότερο είναι να βρει με επιτυχία το κοινό στο οποίο κατ' εξοχήν απευθύνεται. Το γεγονός ότι η Sony έχει ήδη σημειώσει πωλήσεις άνω του 1 εκατομμυρίου PlayStation VR πιθανώς είναι κάτι που (για την ώρα) δεν προβληματίζει τον αμερικανικό κολοσσό. Θα έχει ενδιαφέρον, ωστόσο, από την νέα χρονιά και μετά να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η στάση της απέναντι στην εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα συνολικά, με δεδομένο το γεγονός ότι μόνο το Xbox One X - και όχι τα άλλα δύο Xbox One - είναι ικανό να προσφέρει σχετικά apps με άνεση. Βάσει των λεγομένων του Phil Spencer, είναι εν τέλει οι ίδιοι οι καταναλωτές αυτοί που θα κατευθύνουν σε σημαντικό βαθμό και την δική της στάση: αν εκδηλώσουν επαρκές ενδιαφέρον σχετικό, η Microsoft θα ανταποκριθεί. Αν όχι...