
Το έχουμε ξαναπεί: το 2025 μοιάζει να είναι η χρονιά που παρακολουθούμε περισσότερες τηλεοπτικές παραγωγές από ποτέ. Είδαμε σειρές που αγαπήσαμε να επιστρέφουν με νέα επεισόδια, όπως το "Severance", το "Andor", το "White Lotus" και το "Squid Game". Είδαμε νέες αφίξεις που είχαν κάτι φρέσκο να προσφέρουν στο είδος τους, όπως το "The Pitt" και το "Paradise", κωμωδίες που επανέφεραν λίγη από τη νοσταλγία του παρελθόντος, όπως το "Overcompensating", αλλά εντοπίσαμε και μία τάση προς την επιστημονική φαντασία (σοβαρή ή μη - δε μας ενοχλεί καθόλου). Από μία θάλασσα γεμάτη νέες και ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες, συγκεντρώσαμε τις αγαπημένες μας. Δείτε τις καλύτερες σειρές του πρώτου μισού της χρονιάς:
"The Pitt"
Δεκαπέντε επεισόδια που καλύπτουν σε πραγματικό χρόνο τη δεκαπεντάωρη εφημερία του ιατρικού προσωπικού στα Επείγοντα του υποστελεχωμένου νοσοκομείου Pittsburgh. Αυτός είναι ο τρόπος που ο Ρ. Σκοτ Τζέμιλ επέλεξε να αποτυπώσει τη χαοτική ατμόσφαιρα που επικρατεί στη νέα παραγωγή του HBO. Πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες είναι οι γιατροί, ειδικευόμενοι και φοιτητές που πραγματοποιούν την πρακτική τους στο νοσοκομείο, όσο προσπαθούν να διαχειριστούν μία ασταμάτητη ροή ασθενών που αναζητούν λύσεις, φροντίδα ή απαντήσεις, να μάθουν να λειτουργούν με ενσυναίσθηση παρά την εξάντλησή τους και να αντιμετωπίσουν τη θνητότητα του ανθρώπινου σώματος. Ένα από τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά του "The Pitt" είναι ο ωμός ρεαλισμός του, αλλά και η πρόθεσή του να σπάσει τη φόρμα του νοσοκομειακού δράματος: απομακρύνεται από το αυτοτελές επεισόδιο (ίσως αυτό είναι που κάνει τον απρόβλεπτο κόσμο της σειράς να μοιάζει τόσο αληθινός) ή την εικόνα του ιδιοφυούς αντιήρωα γιατρού που έχουμε συνηθίσει.
"Murderbot"
Σε έναν κόσμο που αποτελείται από εταιρείες και όχι από κράτη, όπου ο καπιταλισμός έχει κυριαρχήσει απολύτως και η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει την ύπαρξη βοηθητικών ανθρωποειδών, ένα ρομπότ καταφέρνει να "χακάρει" το σύστημα και να κερδίσει την ελεύθερή του βούληση. Το αυτοαποκαλούμενο "Murderbot" μπορεί να κάνει οτιδήποτε θελήσει, αλλά το μόνο που θέλει να κάνει είναι να καταναλώνει σειρές και βιβλία και να μη συναναστρέφεται ανθρώπους - πόσο μάλλον να τους σώζει από την ηλιθιότητά τους. Η σειρά του Apple TV+ βασίζεται στη σειρά βιβλίων της Μάρθα Γουελς που έχει κερδίσει βραβείο Nebula και Hugo, δύο από τα πιο επιφανή στον τομέα της επιστημονικής φαντασίας. Η εικόνα ενός αμήχανου ανθρωποειδούς που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με πολλούς από εμάς - δυσκολεύεται να κοιτάει τους συνομιλητές του στα μάτια, εκνευρίζεται όταν κάποιος το διακόπτει ενώ βρίσκεται στη μέση του αγαπημένου του επεισοδίου και δε θέλει καθόλου, μα καθόλου να κάνει τη δουλειά του - είναι ήδη αξιολάτρευτα αστεία και η ερμηνεία του Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ είναι απόλυτα ταιριαστή στο ρόλο. Αλλά, αν χρειαζόσασταν έναν παραπάνω λόγο να δείτε τη σειρά, η αβίαστη συμπεριληπτικότητά της θα μπορούσε να είναι ένας από αυτούς.
"Adolescence"
Η σειρά του Netflix που "έκανε το ελληνικό κοινό να υποκλιθεί" μάλλον δεν χρειάζεται συστάσεις. Τέσσερα επεισόδια με ισάριθμα μονοπλάνα ακολουθούν τις συνέπειες μιας δολοφονίας που διαπράχθηκε από έναν ανήλικο. Με κάθε ένα από αυτά να αποκαλύπτουν μία νέα πλευρά του εγκλήματος, το "Adolescence" όχι μόνο μας σόκαρε, αλλά έμαθε στο ελληνικό κοινό τι σημαίνει "incel". Όταν βλέπουμε τη σειρά με ψυχραιμία, μερικούς μήνες μετά την πρεμιέρα, το σχόλιο που κάνει μοιάζει πιο απλοϊκό από αυτό που νιώσαμε αρχικά. Ωστόσο, στέκεται ακόμη ως ένα άκρως επιτυχημένο και συναισθηματικά ολέθριο ψυχογράφημα ενός ταραγμένου νεαρού και της οικογένειάς του.
"Dying for Sex"
Δεν θα περίμενε κανείς από μια σειρά που επικεντρώνεται στο σεξ να σε οδηγήσει να πάρεις τηλέφωνο την κολλητή σου κλαίγοντας για να της πεις ότι την αγαπάς, αλλά αυτή ήταν η επίδραση του "Dying for sex". Βασισμένη στην πραγματική ιστορία της Μόλι Κότσαν, η οποία διαγνώστηκε με καρκίνο τελικού σταδίου και αποφάσισε να εγκαταλείψει το σύζυγό της προκειμένου να βιώσει τη σεξουαλικότητά της σε όλο της το φάσμα, η σειρά του Disney+ ξεκινά ως κωμωδία. Σύντομα, όμως, γίνεται κάτι περισσότερο από αυτό: πρόκειται για τη συγκινητική ιστορία μιας γυναίκας που βασίζεται στην καλύτερή της φίλη ώστε να αντιμετωπίσουν μαζί τον επικείμενο θάνατό της. Στους τελευταίους της μήνες της ζωής της, η Μόλι κάνει σεξ, επισκέπτεται τα τραύματα του παρελθόντος και εξερευνά την επιρροή τους, ερωτεύεται και συμφιλιώνεται με την ιδέα του θανάτου της με έναν τρόπο που σπάνια βλέπουμε στην τηλεόραση: με ειλικρίνεια, τρυφερότητα και χωρίς κανένα φόβο.
"The Studio"
Δεν υπάρχει ούτε ένα επεισόδιο που να μη συμπεριλαμβάνει μια εμβληματική φιγούρα του σύγχρονου Χόλιγουντ στη σειρά του Σεθ Ρόγκεν για το Apple TV+. Από τον Μάρτιν Σκορσέζε στον Ζακ Έφρον, όλοι οι φίλοι και γνωστοί του Ρόγκεν κινητοποιήθηκαν για να συμμετάσχουν σε μια κωμωδία που αποτυπώνει με ρεαλισμό τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία του θεάματος τα τελευταία χρόνια. Πρωταγωνιστής είναι ο διευθυντής ενός στούντιο παραγωγής ταινιών, Ματ Ρέμικ, ένας σινεφίλ που αγαπά τις ταινίες αλλά φοβάται πως η δουλειά του είναι να τις καταστρέφει. Στη σειρά παρακολουθούμε όλους τους λόγους που οδηγούν τον Ματ στο να "περιορίζει" τους δημιουργούς - από την προσωπική του ματαιοδοξία στην πίεση για εμπορική επιτυχία που δέχεται από τα στελέχη της εταιρείας - και να παράγει έργα στα οποία δεν πιστεύει. Η παράνοια του "Studio" μας κάνει να ξεκαρδιζόμαστε, αλλά ταυτόχρονα χτυπά μια ευαίσθητη χορδή όσων νοιάζονται για το μέλλον του κινηματογράφου.
"Andor" (Σεζόν 2)
Στο spin-off του "Star Wars" που ακολουθεί τα γεγονότα μέχρι την ταινία "Rogue One", παρακολουθούμε τον Κάσιαν Άντορ (Ντιέγκο Λούνα) να μετατρέπεται από απολιτίκ μικροεγκληματίας σε κεντρικό πρόσωπο του επαναστατικού κινήματος. Η δεύτερη σεζόν της σειράς του Disney+ είναι μάλλον η πιο καινοτόμα σε αυτήν τη λίστα: κατάφερε να σπάσει τον συνήθη κώδικα των spin-off μεγάλων franchises, αναπτύσσοντας μια πλοκή που συμπληρώνει ουσιαστικά το σύμπαν του "Star Wars", καλύπτοντας ένα πραγματικό κενό στη μυθολογία του franchise. Επίκαιρο και αγχωτικό, το "Andor" απεικονίζει τη γέννηση μιας επανάστασης, αγγίζοντας ταυτόχρονα την τραγωδία μιας γενοκτονίας.
"Severance" (Σεζόν 2)
Είναι γνωστό πως το "Severance" γεννήθηκε όταν ο δημιουργός του, Νταν Έρικσον, άρχισε να φαντασιώνεται έναν τρόπο να μη βιώνει το χρονικό διάστημα που πρέπει να περάσει στη δουλειά του. Η δεύτερη σεζόν της σειράς του Apple TV+ επέκτεινε τον σκοτεινό κόσμο της Lumen, της εταιρείας που χωρίζει τους υπαλλήλους της σε "innies" και "outies", ενώ ταυτόχρονα αποκάλυψε τους μηχανισμούς εξουσίας εντός της. Διατηρώντας το μαύρο χιούμορ και την αγωνία, έπιασε το νήμα των θεωριών που αναπτύχθηκαν από τους θαυμαστές στο διάστημα που πέρασε από το φινάλε της πρώτης σεζόν και απάντησε (δημιουργικά) σε κάποιες από τις ερωτήσεις μας. Το μόνο που μένει είναι η τρίτη σεζόν να αξίζει την αναμονή.