Τρεις χαρισματικές πρώτες κυρίες των ΗΠΑ, οι Μισέλ Ομπάμα, Μπέτι Φορντ και Έλεανορ Ρούσβελτ, "αποκαλύπτονται" για πρώτη φορά στη μικρή οθόνη μέσα από τη νέα σειρά ανθολογίας δέκα επεισοδίων "The First Lady" που κάνει αποκλειστική πρεμιέρα στην Ελλάδα στο COSMOTE SERIES HD τη Δευτέρα 18/4 στις 23:00, 24 ώρες μετά τις ΗΠΑ (αμέσως μετά την προβολή του στο κανάλι, κάθε νέο επεισόδιο της σειράς θα είναι διαθέσιμο on demand, για θέαση οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή).
Με τις Βαϊόλα Ντέιβις, Μισέλ Φάιφερ και Τζίλιαν Άντερσον στους αντίστοιχους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι ζωές αυτών των δυναμικών γυναικών που άφησαν το στίγμα τους στον Λευκό Οίκο ξεδιπλώνονται μέσα από αλληλοσυνδεόμενες ιστορίες, οι οποίες φωτίζουν παράλληλα το παρασκήνιο, τις ίντριγκες και τις μυστικές συμφωνίες που άλλαξαν τον κόσμο κατά τη διάρκεια της προεδρικής θητείας των συζύγων τους, Μπαράκ Ομπάμα, Τζέραλντ Φορντ και Φράνκλιν Ρούσβελτ.
Με μια μικρή αντιστροφή των λέξεων του τίτλου της σειράς που φέρει την υπογραφή της διασημότερης Σκανδιναβής σκηνοθέτριας Σουζάνε Μπίερ (βραβευμένη με ξενόγλωσσο Όσκαρ για το "Ίσως, Αύριο!"), το "First Lady" γίνεται εύκολα "lady first". Είναι προφανές, αναμενόμενο και φυσικά ενθαρρυντικό ότι οι ισχυροί άντρες της πολιτικής (Ο.Τ. Φαγκμπένλι, Άαρον Έκχαρτ και Κίφερ Σάδερλαντ στους ρόλους των προαναφερθέντων προέδρων) θα μπουν σε δεύτερο πλάνο και ότι ο πρώτος λόγος θα δοθεί στις γυναίκες και στην πλευρά της (προσωπικής και παγκόσμιας) ιστορίας από τη δική τους οπτική γωνία. Άλλωστε, μιλάμε για γυναίκες πολύ διαφορετικές μεταξύ τους αλλά με εξίσου ισχυρές ταυτότητες και προσωπικότητες, οι οποίες κλήθηκαν να ξεχωρίσουν σε τρεις επίσης διαφορετικές αλλά εξίσου απαιτητικές εποχές και συνθήκες. Κι όμως, αν και όλα μοιάζουν αρχικά καλοπροαίρετα, το αποτέλεσμα, αν κρίνουμε από τα τρία επεισόδια που παρακολουθήσαμε πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της σειράς, δεν φαίνεται να επιτυγχάνει στο απόλυτο το σκοπό του.
Η επεξήγηση στο τι ακριβώς είναι αυτό που δεν δένει κρύβεται και πάλι σε μια μικρή λεπτομέρεια του τίτλου. Η "Πρώτη Κυρία" εμφανίζεται στον ενικό, στην ουσία, όμως, έχουμε τρεις διαφορετικές πρωταγωνίστριες που θα άξιζαν καθεμία τον δικό της ξεχωριστό χώρο και χρόνο, μιας και όλες τους προσπάθησαν να ξεφύγουν από τις προσδοκίες του ρόλου εκείνης που απλώς αλλάζει τη διακόσμηση του Λευκού Οίκου και στέκεται χαμογελαστή στο πλευρό του συζύγου/προέδρου. Στη σειρά τις βλέπουμε ως νεαρές γυναίκες (τις υποδύονται διαφορετικές ηθοποιοί), αργότερα τις συναντάμε λίγο πριν οι σύζυγοί τους αναλάβουν τα καθήκοντά τους και τις ακολουθούμε στα πρώτα τους χρόνια στον Λευκό Οίκο. Όλα παράλληλα, ταυτόχρονα και κυρίως βιαστικά και για τις τρεις πρώτες κυρίες.
Η εναλλαγή δεν είναι αυτή που μπερδεύει το θεατή – σε κάθε αλλαγή η ημερομηνία αναγράφεται ξεκάθαρα, ενώ η αναπαράσταση των εποχών είναι φροντισμένη από πλευράς σκηνικών και κοστουμιών. Η αφήγηση όμως τελεί εν συγχύσει, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει χρόνος για εμβάθυνση ή έστω για απλή γνωριμία με τις τρεις αυτές γυναίκες. Αυτό γίνεται εντονότερο στην ιστορία της Μισέλ Ομπάμα, για την οποία, όπως είναι φυσικό, υπάρχει άπειρο καταγεγραμμένο υλικό από την πραγματική ζωή. Έτσι, η οσκαρική Βαϊόλα Ντέιβις φαίνεται ότι απλώς χτένισε τα μαλλιά της σαν τη Μισέλ, επικεντρώθηκε στο πώς να μιλάει και να κουνά τα χέρια της σαν εκείνη, σε μια αναπαράσταση και όχι ενσάρκωση μιας γυναίκας που όλοι έχουμε δει εν δράσει.
Το βασικότατο στάδιο ανάπτυξης των χαρακτήρων (ακόμα κι αν αυτοί αφορούν αληθινούς και παγκοσμίως γνωστούς ανθρώπους), που είναι απαραίτητο σε κάθε αφήγηση, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια βιογραφία, εδώ δυστυχώς παραλείπεται, και μάλιστα… επί τρία, με το αποτέλεσμα να μένει φανερά μετέωρο.