
Γεγονός είναι πως τον Αύγουστο οι εκδηλώσεις στην πόλη λιγοστεύουν, επομένως τα θερινά σινεμά είναι ίσως η μόνη παρηγοριά όσων δεν έχουν ακόμα φύγει για διακοπές. Στη γειτονιά του Αγίου Δημητρίου, το 8ο Stroggylo Open Air Film Festival συνεχίζει να μας κρατά συντροφιά με κινηματογραφικές προβολές στο Στρογγυλό Σχολείο "Τάκης Ζενέτος": το ΣΚ 2-3/8 θα δούμε το "Ποτάμι" του Χάρη Ραφτογιάννη και την "Κυρία του Προέδρου" της Λεά Ντομενάκ. Την ερχόμενη εβδομάδα, το πρόγραμμα συνεχίζεται με "Το Κορίτσι με τη Βελόνα" (4/8), το remake του "West Side Story" από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ (5/8) και το "Μουφάσα: Ο Βασιλιάς των Λιονταριών" του Μπάρι Τζένκινς (6/8).
Βραδιές παλιού ελληνικού κινηματογράφου ετοιμάζει ο δημοτικός κινηματογράφος "Μάρθα Καραγιάννη", προβάλλοντας δύο ιστορικές ταινίες του Αλέκου Σακελλάριου: τη Δευτέρα 4 Αυγούστου βλέπουμε το "Οι Γερμανοί Ξανάρχονται" και την Τρίτη 5 Αυγούστου το "Λατέρνα, Φτώχεια και Φιλότιμο" (ώρα έναρξης 9 μ.μ.).
Ακόμη, το ΚΠΙΣΝ προσφέρει μία πιο ιδιαίτερη κινηματογραφική εμπειρία, προσκαλώντας μας κάθε εβδομάδα στο Ξέφωτο για να παρακολουθήσουμε υπαίθριο σινεμά. Το Σάββατο 2/8 θα προβληθούν "Oι Υπερέξι" και την Παρασκευή 8/8 το "Πρόγευμα στο Τίφανις".

Τέλος, όσοι βρεθείτε στον Πειραιά αυτό το Σάββατο, έχετε μία τελευταία ευκαιρία να δείτε την έκθεση "Untitled" στην γκαλερί The Intermission. Αν αναρωτιέστε γιατί το προτείνουμε, το πρότζεκτ περιλαμβάνει πρώιμα έργα του εμβληματικού Ζαν-Μισέλ Μπασκιά. Πρόκειται για την πρώτη παρουσίαση έργων του σπουδαίου δημιουργού στην Ελλάδα. Πριν επισκεφτείτε την γκαλερί, διαβάστε περισσότερα για το περιεχόμενο της έκθεσης και την τέχνη του Μπασκιά.
Περισσότερες πληροφορίες
Jean-Michel Basquiat: Untitled
Η έκθεση αντλεί το όνομά της από ένα έργο του 1983, που φέρει απλώς την υπογραφή του καλλιτέχνη και τη λέξη "Untitled” – μια κίνηση που παραπέμπει ευθέως στη σκέψη του Duchamp, ένα υπαινικτικό αλλά ισχυρό σχόλιο για την έννοια της αυθεντίας, αλλά, κυρίως, μια άμεση αναφορά στη στάση του ίδιου του καλλιτέχνη: την αντίστασή του να ενταχθεί σε κατηγορίες. Η έκθεση δεν είναι απλώς μια αναδρομή που προσπαθεί να "ορίσει" τον Ζαν Μισέλ Μπασκιά, αλλά, αντίθετα, επιδιώκει να φωτίσει τις πολλαπλές πλευρές του: ευέλικτος, τολμηρός, παιχνιδιάρης, δύο βήματα μπροστά από την εποχή του, απόλυτα ελεύθερος και αντισυμβατικός, ξορκίζει και παράλληλα προκαλεί το χάος κάνοντας πειραματισμούς με διαφορετικά μέσα και ευφυείς εναλλαγές ανάμεσα στη ζωγραφική και το σχέδιο, από το κείμενο και την ποίηση στον πολιτικό σχολιασμό, κι από την ποπ κουλτούρα στην αρχαιότητα.