Τα μουσεία της πόλης φαίνεται πώς δεν είναι πλέον μόνο για εικαστικές περιηγήσεις, καθώς μέσω των δημόσιων προγραμμάτων τους συχνά προσφέρουν στο κοινό τους την ευκαιρία να βιώσουν κι άλλες ξεχωριστές εμπειρίες, είτε μιλάμε για κινηματογραφικές προβολές και ομιλίες ή μουσικές εκδηλώσεις. Με τη δεύτερη κατηγορία πειραματίζονται δύο μεγάλα αθηναϊκά μουσεία:
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποχαιρετά την έκθεση-εγκατάσταση "The Hermit" του Viron Erol Vert την Κυριακή 31/3 (1-7 μ.μ.) με ένα πρόγραμμα ζωντανής μουσικής, εμπνευσμένο από το πολυσύνθετο έργο του Ιάννη Ξενάκη. Εξάλλου, το "The Hermit" αντλεί επίσης έμπνευση από τον μεγάλο Έλληνα δημιουργό και διερευνά τις διάφορες όψεις της πρωτοποριακής πρακτικής του. Το πρώτο μέρος του προγράμματος επιμελείται η ομάδα bend και συμμετέχουν ο Bill Anagnos, ο Ανδρέας Ragnar Κασσάπης και η Δανάη Στεφάνου. Για το δεύτερο μέρος, ο Vert έχει προσκαλέσει την Franziska Lantz και την Saint Precious να παρουσιάσουν ζωντανά τα έργα που έχουν γράψει ειδικά για την εγκατάσταση και ακούγονται στην έκθεση, μαζί με νέες συνθέσεις.
Από την άλλη, η Εθνική Πινακοθήκη εντάσσει στο δημόσιο πρόγραμμά της για τον Απρίλιο μία λυρικοεικαστική περφόρμανς με σημείο εκκίνησης την έκθεση της Ρένας Παπασπύρου "Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης". Η Αναστασία Κότσαλη και ο Μιχάλης Καλκάνης παρουσιάζουν το "Parete del lume" (3/4, 6 & 7 μ.μ.) μπροστά από το έργο της Παπασπύρου ανατέμνοντας το ηχητικά και συνθέτοντας ένα ξεχωριστό ηχητικό πλέον "δειγματολόγιο της πόλης”.
Μία από τις πιο φρέσκιες προσθήκες στα αναρίθμητα βιβλιοστέκια της Αθήνας, το "Μπερλίν" στα Άνω Πετράλωνα, φιλοξενεί μία ακόμα αναγνωστική συνάντηση το Σάββατο 30/3 (4 μ.μ.), προσκαλώντας μας να διαβάσουμε παρέα και να μοιραστούμε τις σκέψεις και τις προτάσεις μας, απολαμβάνοντας έναν καφέ ή τσάι.
Μια πρωταπριλιάτικη κινηματογραφική βραδιά ετοιμάζει την ερχόμενη Δευτέρα το 1927 art space με την avant-garde ταινία "Tell Me Lies" του Peter Brook, ένα σενάριο βασισμένο στο θεατρικό έργο "US" του Dennis Cannan. Η προβολή ξεκινά στις 8 μ.μ. Παράλληλα, το Hau Movie Club συνεχίζει τις προβολές του στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, παρουσιάζοντας "Το Έγκλημα της 9ης Λεωφόρου" στις 3/4 (7.15 μ.μ.), ενώ η Ταινιοθήκη, πέρα του ντοκιμαντέρ "Ευχαριστούμε Ουγγαρία: Μοίρες στη Σκιά του Ελληνικού Εμφυλίου" του Βίκτωρα Πατσιώρα που προβάλλει τη 1/4 (7 μ.μ.), αποχαιρετά το 8o Beyond Borders Festival με μερικές ακόμα ταινίες μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους το σαββατοκύριακο 30 και 31/3. Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα.
Περισσότερες πληροφορίες
Viron Erol Vert. The Hermit
Το ΕΜΣΤ παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Viron Erol Vert στην Ελλάδα. Η επιτόπια εγκατάσταση, που δημιουργήθηκε ειδικά για το μουσείο, είναι εμπνευσμένη από το έργο του Ιάννη Ξενάκη. Στόχος της είναι να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της πρακτικής του πρωτοποριακού συνθέτη, αρχιτέκτονα και μαθηματικού, καθώς και να αναδείξει την επιρροή που άσκησε στους σύγχρονους δημιουργούς. Ο καλλιτέχνης έχει δημιουργήσει ένα διαδραστικό περιβάλλον με αισθητική επηρεασμένη από κλαμπ του Βερολίνου, το οποίο θα γεμίσει με ήχους που θα συνθέσουν σύγχρονοι πειραματικοί μουσικοί.
Ρένα Παπασπύρου. Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης
Η έκθεση είναι η πρώτη μίας σειράς δράσεων που ανήκουν στο νέο πρόγραμμα του μουσείου με τίτλο "Ενδιάμεσος Χώρος". Πρόκειται για ένα ευέλικτο πρόγραμμα με συνεχή ροή ανάμεσα σε περιεκτικές ατομικές ή ομαδικές εκθέσεις, εργαστήρια, επιτελεστικές δράσεις, θεματικά αφιερώματα, παρουσιάσεις και διατομεακά προγράμματα που θα εστιάζει στη σύνδεση του "μέσα" με το "έξω" και θα ενεργοποιεί κάθε φορά διαφορετικούς χώρους τόσο στον εσωτερικό, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο του κτηρίου. Η έκθεση "Επιφάνειες, οδηγίες χρήσης. Η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στην καθημερινότητα και την ύλη" έχει ως σημείο εκκίνησης το έργο Balbeeks που ανήκει στην συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου και δείχνει μία γυναικεία μορφή να αναδύεται στον χώρο. Παρουσιάζει έργα της Ρένας Παπασπύρου που αντιπροσωπεύουν όλα τα στάδια της δουλειάς της από το 1976 μέχρι σήμερα και περιλαμβάνει δύο νέα έργα που δημιούργησε ειδικά για την έκθεση. Το έργο της Παπασπύρου στο σύνολό του θέτει θεμελιώδη Η έκθεση εστιάζει επίσης στο γεγονός ότι η Ρένα Παπασπύρου – γυναίκα, μάνα, καλλιτέχνης και πρώτη γυναίκα καθηγήτρια σε εργαστήριο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών - ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς της μετατρέποντάς την σε καλλιτεχνικό πεδίο έρευνας και δημιουργίας.