Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε

12 τραγούδια ΚΑΘΑΡΑ, προορισμένα να μιλήσουν και να κατανοηθούν

Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε

12 τραγούδια ΚΑΘΑΡΑ, προορισμένα να μιλήσουν και να κατανοηθούν

Ελεωνόρα Ζουγανέλη: Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε - εικόνα 1

Ήδη από την προακρόαση του δίσκου είχα σχηματίσει μια πολύ καλή εντύπωση. Μερικές από τις αρετές του άλμπουμ ήταν προφανείς: μια πολυμουσικότητα δημιουργική, ένας στιχοποιητικός λόγος ουσίας, μια ερμηνεία χωρίς φιοριτούρες. Και η απεικόνιση αυτών των ποιοτήτων ακόμα πιο σαφής: ο Μίνως Μάτσας, η Ελένη Φωτάκη και η Ελεωνόρα Ζουγανέλη – μια παρέα – στην προσπάθεια δημιουργίας ενός τραγουδιού που να μιλάει στην καρδιά, ενός σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού που να αφορά τις στιγμές μας χωρίς να περιορίζεται μορφικά ή ηχορυθμικά – και, βέβαια, αισθητικά – μιας μουσικής βινιέτας που να περιγράφει όσο πιο πιστά γίνεται την εικόνα μας. Όλο αυτό επιμερίζεται σε 12 τραγούδια ΚΑΘΑΡΑ, προορισμένα να μιλήσουν και να κατανοηθούν, 12 τραγούδια που κάνουν το καθένα το ταξίδι του σε έναν ιδιαίτερο μουσικό, αισθητικό και εσώτερο τόπο, 12 τραγούδια φτιαγμένα από μια ομάδα που τα έχει δημιουργήσει, τα έχει βιώσει, τα έχει πιστέψει και εξακολουθεί να τα ζει κάθε φορά και κάθε στιγμή που η Ελεωνόρα ανοίγει το στόμα της για να τα τραγουδήσει. Αυτό νιώθω εγώ, κάθε φορά που βάζω το δίσκο… Το κάθε τραγούδι είναι διαφορετικό – ο Μίνως Μάτσας βάζει σε καθένα ένα άλλο μουσικό πεδίο. Τον οδηγούν οι στίχοι της Ελένης Φωτάκη (ή και οι δικοί του) και μέσα από την συναισθηματική σύμμειξη ή τριβή βρίσκει το δικό της όχημα η φωνή της Ελωνόρας Ζουγανέλη σε έναν κόσμο που μπορεί να βιώνει κάθε πραγματικό όνειρο ή εφιάλτη. Έναν κόσμο προσωπικό για τον καθένα μας, χωρίς τις αισθητικές συμβάσεις που μπορεί να υπαγορεύουν οι επιλογές μας και έναν χώρο / χρόνο όπου η λαϊκότητα έχει την δυνατότητα (και, κυρίως, την δύναμη) να αυτοπροσδιορίζεται. Μέσα από αυτό τον κύκλο του «Μ’ αγαπούσες κι άνθιζε» θα ξεχωρίσουν, ασφαλώς, οι επιτυχίες. Όμως εμένα αυτό δεν με αφορά. Αρκούμαι στο ότι με αφορούν τα τραγούδια του. (MINOS/EMI)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Έναρξη για το 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής με την "Ουράνια Πολιτεία"

Σε ένα τριήμερο, περισσότερες από 55 εκδηλώσεις δημιουργούν μια ατμόσφαιρα κατάνυξης μέσα από πρωτότυπες προσεγγίσεις του θείου δράματος.

29/04/2024

Επιπλέον ημερομηνία για τους Still Corners

Η πρώτη συναυλία τους στο "Gagarin" έχει ήδη γίνει sold out.

Βαγγέλης Γερμανός & Διονύσης Τσακνής στο "Άλσος": Μια υπέροχη βραδιά "δικού μας rock"

"Κάθε Πράμα στον Καιρό του" λέγεται η παράσταση που ανεβάζουν παρέα, ανά σποραδικά διαστήματα. Εκείνοι, πάντως, αποδεικνύουν επί σκηνής ότι είναι "παντός καιρού", ενώ θυμίζουν και την ουσία ενός ηλεκτρικού τραγουδιού που μπορεί να γεννήθηκε από τα αγγλοαμερικάνικα διδάγματα, μα έγινε, τελικά, πλήρως ελληνικό.

Jlin: Λίγο έλειψε να αρχίσουμε τον χορό στο "Ωδείο Αθηνών"

Στον δεύτερό της ερχομό στην Αθήνα –και όχι πρώτο, όπως γράφτηκε αλλού– η Αμερικανίδα δημιουργός έδωσε μια εκπληκτική ηλεκτρονική συναυλία, που, παρά την υπέροχη εγκεφαλική της διάσταση, έκανε και τα πόδια μας να "καίγονται", με αποτέλεσμα ο κόσμος να τη ραίνει με ιαχές ενθουσιασμού, που την έκαναν να χαμογελά πάνω από τον εξοπλισμό της.

Πού ταξιδεύουν οι Πυξ Λαξ αυτό το καλοκαίρι;

Δείτε τις στάσεις της περιοδείας τους, που ξεκινά από το Παναθηναϊκό Στάδιο.

Viva la musica! Στο καλειδοσκόπιο του συναυλιακού καλοκαιριού

Η αλήθεια είναι ότι αυτό το καλοκαίρι δεν έχει "κάτι για όλους". Mας αποζημιώνει όμως με πληθώρα διεθνών καλλιτεχνών που έρχονται στην Αθήνα φορτσάτοι.

Ξεκινά η προπώληση για την "Τόσκα" του Τζάκομο Πουτσίνι στο Ηρώδειο

Η "Τόσκα" του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία, σκηνικά και κοστούμια του Ούγκο ντε Άνα, είναι η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή όπερα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού για το 2024.