Για την DJ Pitsouni δεν υπάρχει ωραιότερο κοπλιμέντο από το "έχεις ωραία αισθητική"

Λίγες μέρες πριν το live των Las Ninyas Del Corro στο "Arch" (22/11), η δραστήρια DJ μιλά για τον ρόλο της πίσω από τα decks και την εξέλιξη της ελληνικής ραπ σκηνής, ενώ παράλληλα μοιράζεται με τους αναγνώστες του "α" μια προσωπική playlist.

DJ PITSOUNI

Η DJ Pitsouni είναι από τις πιο ενεργές παρουσίες της αθηναϊκής σκηνής τα τελευταία. Εκπροσωπεί την κουλτούρα του scratch και φτιάχνει σετ που μπλέκουν rap, ragga και ηλεκτρονικές αναφορές, μετατρέποντας κάθε εμφάνιση σε εκρηκτική εμπειρία και απογειώνοντας τα σετ των καλλιτεχνών με τα οποία συνεργάζεται. Λίγο πριν ανοίξει τη συναυλία των Las Ninyas Del Corro, στις 22 Νοεμβρίου στο "Arch", μιλά για την τέχνη του DJing, τον ρόλο πίσω από τα decks, τη νέα δυναμική της ελληνικής ραπ σκηνής – και μοιράζεται μαζί μας μια playlist που αποτυπώνει τη δική της ματιά πάνω στη μουσική.

Η τέχνη του DJing έχει πολλές όψεις. Τι σε ελκύει περισσότερο σ’ αυτή τη διαδικασία και τι θεωρείς ότι κάνει μια DJ πραγματικά ξεχωριστή;
Πιστεύω πως η τέχνη του DJing είναι, στην πραγματικότητα, η συνειδητή παρέμβαση του/της DJ στις μουσικές επιλογές του/της, σε συγκεκριμένα σημεία και συγκεκριμένο timing, προκειμένου να επιτευχθεί ο εκάστοτε σκοπός – έχοντας ως βασικό μοχλό, πάντα, την αισθητική απόλαυση της εμπειρίας από τους ακροατές.

Για εμένα προσωπικά, η εν λόγω τέχνη απαιτεί τον συνδυασμό δύο βασικών παραγόντων: αντίληψης και αισθητικής. Αφενός, αντίληψης του μέρους, της ώρας, του κόσμου, του σωστού timing της παρέμβασης που ανέφερα προηγουμένως, και κυρίως του ρόλου σου και του απώτερου στόχου σου. Αφετέρου, αισθητικής, καθώς αυτό δε χαρακτηρίζει μόνο τον/την καλλιτέχνη/ιδα, αλλά και το άτομο καθαυτό σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς του. Εξάλλου, δεν υπάρχει ωραιότερο κοπλιμέντο από το "έχεις ωραία αισθητική".

Έπειτα ακολουθεί η εμπειρία, που αποτελεί το σημαντικότερο διδασκαλείο των παραπάνω, και έπεται η τεχνική, που θα εντυπωσιάσει και το πιο "απαίδευτο" αυτί, καθώς θεωρώ πως από τα παραπάνω είναι η πιο εύκολα/άμεσα αντιληπτή. Το γεγονός ότι, στην πραγματικότητα, η "επιτυχία" ενός σετ εξαρτάται από τον ισόρροπο συνδυασμό όλων των παραπάνω σε πραγματικό χρόνο, υπό την πίεση όλων των εσωτερικών/εξωτερικών παραγόντων, είναι αυτό που με "ιντριγκάρει" περισσότερο σε αυτή την τέχνη.

Pitsouni

Εσύ, πώς χτίζεις την αφήγησή σου πίσω από τα decks;
Η αλήθεια είναι πως το DJing είναι από τα πιο μοναχικά επαγγέλματα, κι ας μη φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Προσωπικά, μου αρέσει να νιώθω πως παίζω για αυτό το ένα άτομο που θα είναι εκεί από την αρχή και θα αποχωρήσει κάπου ανάμεσα στα τελευταία τρακς. Αυτό είναι πανέμορφο όταν συμβαίνει, σου υπενθυμίζει το λόγο που συνεχίζεις να το κάνεις. Ακόμα κι αν αυτό το άτομο δεν υπάρχει στην πραγματικότητα, η επιθυμία σου να αφηγηθείς κάπου μια ιστορία, που βρίσκει τον ακροατή στην πρώτη του μπίρα και το δεύτερο τσιγάρο, είναι η ίδια που θα τον βρει δύο ώρες μετά να γκρουβάρει όρθιο στο μπαρ και τρεις ώρες μετά να χαμογελάει σε μια νέα γνωριμία στο τελευταίο σφηνάκι της βραδιάς.

Αυτό το βιώνω έντονα στην καλοκαιρινή σεζόν στα νησιά, που λόγω της θέσης και της συχνότητας που βρίσκομαι πίσω από τα ντεκς παρατηρώ εντονότερα τον κόσμο και επιχειρώ να τον "διαβάσω" και να τον "συνοδεύσω" μουσικά στο πέρασμα από τη μια φάση στην επόμενη.

Στα πρώτα μου βήματα, ένας καλός φίλος και συνάδελφος μου είχε πει: "Μια σωστή DJ φαίνεται όταν καταφέρνει σε μια βραδιά να περάσει ομαλά από το ένα μουσικό είδος στο άλλο, κρατώντας τον παλμό του κόσμου μέχρι τέλους". Στα 19 μου ήμουν αρκετά "προσκολλημένη" στην ιδέα ότι πρέπει να εκπροσωπώ την κουλτούρα του χιπ-χοπ (εξού και η ενασχόληση με το σκρατς), αλλά μεγαλώνοντας συνειδητοποίησα πως είχε δίκιο, και έτσι έμαθα να απολαμβάνω κάθε σετ από την αρχή μέχρι το τέλος.


Τα τελευταία αρκετά χρόνια, η εγχώρια ραπ σκηνή δείχνει να ανεβαίνει αδιάκοπα. Πώς βλέπεις την εξέλιξή της μέσα από το δικό σου πρίσμα;
Πράγματι, η σκηνή έχει πάρει φωτιά! Θεωρώ πως η γενιά μας αποτελεί ορόσημο, γιατί είναι αυτή που βίωσε το αίσθημα ότι τα βιώματά της δεν γράφονται, άρα δεν ακούγονται, και αποφάσισε να το αλλάξει αυτό. Νιώθω πως ζούμε την εποχή που συνυπάρχουν στη σκηνή πολλοί πραγματικά αξιόλογοι καλλιτέχνες, και το να πάμε σε ένα ραπ λάιβ αποτελεί σχεδόν εβδομαδιαία τον κατεξοχήν τρόπο ψυχαγωγίας.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό, ωστόσο, που με συγκινεί βαθιά, ως ακροάτρια αλλά και εκπαιδευτικό, είναι πως το κοινωνικοπολιτικό ραπ έχει πλέον τόσους εκπροσώπους και τόσο μεγάλη απήχηση. Μας θυμάμαι πριν περίπου 5 χρόνια να συζητάμε πως λείπει αυτός ο στίχος… και να που τώρα τα εφηβάκια μας παίρνουν θέση, μαθαίνοντας μέσα από τους στίχους των φίλων μας. Ο λόγος που αυτό συμβαίνει είναι ξεκάθαρος: οι κοινωνικές διάφορες που δημιουργεί ο καπιταλισμός επιβάλλουν τη συνειδητότητα της κοινωνικής μας τάξης, και αυτή εκπροσωπείται σε μεγάλο βαθμό από τον ραπ στίχο και τη χιπ-χοπ κουλτούρα γενικότερα. Η τεράστια απήχηση που έχει η μουσική αυτή στο ευρύ κοινό είναι, επομένως, αναμενόμενη.

Νομίζεις ότι αντιλαμβάνεται ο κόσμος πόσο κομβικός είναι ο ρόλος ενός DJ σε ένα live set;
Ο κόσμος, νιώθω, πως το αντιλαμβάνεται, ναι. Ακόμα και όταν βρίσκεσαι στο πίσω μέρος της σκηνής, βιώνεις πάντα την ένθερμη ανταπόκριση του κοινού κάθε φορά που πιάνεις μικτή και πικάπ. Το ζήτημα είναι να το αντιληφθούν οι διοργανώσεις. Θυμάμαι που μικρά πηγαίναμε στα lives για να δούμε το άτομο πίσω από τα decks, να το ακούσουμε να σκρατσάρει, να παρατηρήσουμε τέλος πάντων τι κάνει! Τις περισσότερες φορές ψάχναμε το όνομά του, καθώς δεν αναγραφόταν πουθενά…

Στην εποχή μας έχει πάρει και το DJing τα πάνω του. Μιλώ για την εγχώρια σκηνή, γιατί σε σχέση με το εξωτερικό πάντα είμαστε κάποια χρόνια πίσω. Ήρθε η ώρα να το αντιληφθούν και οι δικοί μας διοργανωτές αυτό.

Τέλος, θα μου πεις δυο λόγια για τη λίστα που ετοίμασες για το κοινό του Αθηνοράματος;
Η λίστα που ετοίμασα περιλαμβάνει, αφενός, κάποιες καλλιτέχνιδες και κάποιους καλλιτέχνες που εκτιμώ ιδιαίτερα από την εγχώρια σκηνή, αφετέρου αποτελεί μια προσπάθεια να συμπτύξω σε 15 επιλογές ένα 5ωρο DJ set. Αν και λάτρης του κλασικού boom bap ήχου, μου αρέσει πολύ να μιξάρω ραπ στίχο με παραγωγές ηλεκτρονικής μουσικής, και θα μπορούσα να πω ότι περνάω αυτή τη φάση ως DJ.

Πάτα play εδώ:

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Δείτε όλες τις συναυλίες της εβδομάδας στον οδηγό μουσικής του "α".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Las Ninyas Del Corro

  • Hip Hop

Το ασταμάτητο δίδυμο από τη Βαρκελώνη επιστρέφει στην Αθήνα παρουσιάζοντας το νέο τους άλμπουμ «Bitches in Business». Η Laüra Bonsai και η Felinna Vallejo συναντήθηκαν το 2015 στα freestyle cyphers της Βαρκελώνης και από τότε ραπάρουν με πάθος, συνέπεια και άποψη. Εκφράζουν το πνεύμα της golden era του Hip-Hop μέσα από μια ματιά άρρηκτα δεμένη με την καθημερινότητα του δρόμου. Από τις αυτοσχέδιες ρίμες στα πεζοδρόμια της Βαρκελώνης μέχρι τις σκηνές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, έχουν χτίσει μια φήμη βασισμένη στην αλήθεια, το στυλ και τη λυρική τους δύναμη. Συνδυάζουν αιχμηρό κοινωνικό σχολιασμό με καλλιτεχνική συνοχή και ξεκάθαρη ταυτότητα — κάθε στίχος, κάθε beat και κάθε οπτικό στοιχείο κουβαλά πρόθεση, συνέπεια και αυθεντικότητα.

Arch Club - Live Stage

Πέτρου Ράλλη 29 & Κρήτης 1
  • Συναυλίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

"Τόσκα"

Η περίφημη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία Νίκου Σ. Πετρόπουλου, επιστρέφει μετά τα συνεχόμενα sold out.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/11/2025

Επιτυχημένος Κόρνγκολντ, ατελέστατος Μάλερ σε πρόσφατη συναυλία της ΚΟΑ υπό τον Γουώρνερ – Θαυμάσιος Χάυντν από Giardino Armonico / Αντονίνι στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης

Η ατελής εκτέλεση της 5ης Συμφωνίας του Μάλερ σκίασε την πρόσφατη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ το ιστορικό σύνολο οργάνων εποχής "Il Giardino armonico" έκανε το καθυστερημένο πλην ερεθιστικό ελληνικό ντεμπούτο του με συμφωνίες του Χάυντν στη Ροτόντα της Θεσσαλονίκης

Η Αναστασία Κότσαλη και ο Μιχάλης Καλκάνης συνομιλούν με την ανεικονική γεωμετρία της Όπυς Ζούνη

Παρουσιάζουν το νέο του μουσικό εγχείρημα "Περγαμόντο" στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη.

"Μομφή": Μια μουσική performance της Μαρίκας Κλαμπατσέα και του Λεονάρδου Βαλεστσαίν

Το έργο εμπνέεται από τη ρήση του Bertolt Brecht: "Στους σκοτεινούς καιρούς θα υπάρχει και τραγούδι; Ναι, θα υπάρχει και τραγούδι. Για τους σκοτεινούς καιρούς".

Το συναυλιακό πρόγραμμα του ΠΣΚ

Rap, techno, world music αλλά και metal και pop· αυτό το τριήμερο στην Αθήνα έχει τα πάντα.

The Dream Syndicate: Η μεγάλη επιστροφή μιας θρυλικής μπάντας

Ένα από τα πιο επιδραστικά και αγαπημένα συγκροτήματα της αμερικανικής alternative σκηνής επιστρέφει επιτέλους στην Ελλάδα.

Κανάλι στο YouTube μετατρέπει διάσημα ελληνικά τραγούδια σε soul κομμάτια των 50s

Το YouTube κανάλι που συνδυάζει διάσημα ελληνικά κομμάτια με soul ήχο των ’50s, δημιουργώντας μέσω τεχνητής νοημοσύνης έναν ρετρό, ατμοσφαιρικό κόσμο που ξεχωρίζει στο ελληνικό ίντερνετ.