Ο δεξιοτέχνης ουτίστας Ανουάρ Μπραχέμ με το κουαρτέτο του στο Ηρώδειο

Είναι ο δημιουργός που έβγαλε την αραβική μουσική από το παραδοσιακό της πλαίσιο και την έφερε πιο κοντά στις ανησυχίες και τις φιλοδοξίες της σύγχρονης εποχής.

Ανουάρ Μπραχέμ

Στη σκηνή του Ηρωδείου για μια μοναδική συναυλία στις 5 Ιουλίου (9 μ.μ.) θα βρεθεί ο κορυφαίος δεξιοτέχνης στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ, ένα πραγματικό φαινόμενο της παγκόσμιας μουσικής. Μετά από την εμπειρία που πρόσφερε στο κοινό τού Φεστιβάλ το 2021, ο Μπραχέμ επιστρέφει θριαμβευτικά με το κουαρτέτο του, Anouar Brahem Quartet. Η συναυλία του Ανουάρ Μπραχέμ έχει τον τίτλο "The Astounding Eyes of Rita" ("Τα εκθαμβωτικά μάτια της Ρίτα").

Ανουάρ Μπραχέμ

Από την Ανατολή στη Δύση

Πρόκειται για έναν καλλιτέχνη που καταφέρνει να συνδυάζει διαφορετικές παραδόσεις και να μαγεύει επί σκηνής. Ο Μπραχέμ γεφυρώνει με τις μελωδίες του δύο φαινομενικά διαφορετικούς κόσμους: την αραβική μουσική παράδοση και το ηχόχρωμα της Μεσογείου με τη λόγια δυτική μουσική παράδοση και την τζαζ. Είναι ο δημιουργός που έβγαλε την αραβική μουσική από το παραδοσιακό της πλαίσιο και την έφερε πιο κοντά στις ανησυχίες και τις φιλοδοξίες της σύγχρονης εποχής, χωρίς να αρνηθεί τις πηγές της.

Ποιος είναι ο Ανουάρ Μπραχέμ

Ανουάρ Μπραχέμ

Γεννημένος στην Τυνησία το 1957 ο Μπραχέμ υπήρξε μαθητής του περίφημου Αλί Σρίτι. Ξεκίνησε το ούτι σε ηλικία 10 ετών και με τα χρόνια κατόρθωσε να μετατρέψει το δημοφιλές μουσικό όργανο σε φωνή που ιστορεί χαμηλόφωνα, με κινηματογραφικό τρόπο, διαδρομές συναισθημάτων και ταξίδια.

"Δεν έχω κάνει ανώτατες σπουδές στη μουσική. Είχα την τύχη να έχω εξαιρετικούς δασκάλους στην πατρίδα μου. Εμένα τα είδωλά μου και οι δάσκαλοί μου ήταν όλοι παραδοσιακοί μουσικοί. Η αραβική μουσική είναι κυρίως φωνητική, δεν υπήρχε παράδοση στα ακουστικά όργανα. Θυμάμαι όταν έδωσα τις πρώτες μου σόλο συναυλίες στην Τύνιδα, όπου έπαιζα δικές μου συνθέσεις, οι μουσικοί νόμιζαν ότι είμαι τρελός, ο κόσμος όμως ανταποκρίθηκε" λέει ο Μπραχέμ.

Ανουάρ Μπραχέμ

Καθοριστική για τη διαμόρφωση της μουσικής του ταυτότητας υπήρξε η περίοδος που πέρασε στο Παρίσι στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Εκεί ήρθε σε επαφή με νέα ακούσματα, κυρίως με τη δυτικοευρωπαϊκή και τη τζαζ μουσική. "Το 1980 ήρθα στη Γαλλία για μια νέα εμπειρία. Ήθελα να γνωρίσω μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες. Αυτός ήταν ο κύριος λόγος που πήγα στο Παρίσι. Στην περίπτωσή μου ως μη Ευρωπαίος μουσικός, 'έπεσα' αυτομάτως στην έθνικ κατηγορία. Ακόμα όμως κι αν προερχόμουν από την παραδοσιακή μουσική, ήθελα πάνω απ’ όλα να παίζω, καλώντας μουσικούς από διαφορετικούς ορίζοντες".

Η μουσική του Μπραχέμ αλλά και οι μουσικοί με τους οποίους έχει συνεργαστεί, τον κατατάσσουν στη world jazz, η ποικιλία όμως των αναφορών του κάνει τον ήχο του προσωπικό και αταξινόμητο.

Στη Γαλλία έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ ενώ συνεργάστηκε με τον διάσημο χορογράφο Μωρίς Μπεζάρ αλλά και τον ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, κερδίζοντας την ευρύτερη καταξίωση. Όταν επέστρεψε στην Τυνησία, ο Μπραχέμ άρχισε να διαμορφώνει την προσωπική μουσική του γραφή, για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς μουσικούς παγκοσμίως. "Η ιδέα της ελευθερίας είναι απαραίτητη για μένα γιατί η μουσική είναι, πρώτα και κύρια, ένας χώρος ελευθερίας. Προσωπικά δεν δίνω στον εαυτό μου συγκεκριμένες οδηγίες όταν αρχίζω να εργάζομαι σε ένα έργο. Θέλω οι ιδέες να έρθουν μόνες τους και μετά να δω πώς θα εξελιχθούν".

Ανουάρ Μπραχέμ

Το κουαρτέτο του Ανουάρ Μπραχέμ

Μαζί με το σπουδαίο μουσικό στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου θα βρίσκεται και το κουαρτέτο του, το Anouar Brahem Quartet. Εκτός από το ούτι του δασκάλου Μπραχέμ, θα ακούσουμε το μπάσο κλαρινέτο του Κλάους Γκέζινγκ με τα αραβικά κρουστά μπεντίρ και νταρμπούκα του δεξιοτέχνη Χαλίντ Γιασίν και τη βάση των μελωδιών από τοκοντραμπάσο του Μπγιορν Μάγιερ.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Πολυσυλλεκτικά πλην ετερόκλητα συναυλιακά προγράμματα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών: σαγήνες και αμηχανία

Όμορφες αλλά και αμήχανες στιγμές περιελάμβαναν δύο συναυλίες της ΚΟΑ, με πληθώρα ετερόκλητων μεταξύ τους έργων και σολίστ, στην "Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης" του Μεγάρου Μουσικής στις αρχές και τα τέλη Μαρτίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΤΥΧΙΟς Δ. ΧΩΡΙΑΤΑΚΗς
17/05/2024

Ryuichi Sakamoto: Το "κύκνειο άσμα" του παγκοσμίου φήμης Ιάπωνα συνθέτη στο Subset Festival

Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την τελευταία παράσταση ενός εμβληματικού συνθέτη που επηρέασε με πρωτοποριακό τρόπο τη σύγχρονη μουσική. Οι επιλογές του Sakamoto στο "Opus" καλύπτουν ολόκληρη την καριέρα του.

Όσα δεν θα χάσουμε από τον τριήμερο προγραμματισμό του φετινού Athens Music Week

Ξεχωρίζουμε τα must-see της φετινής διοργάνωσης που επιστρέφει μεγαλύτερη από ποτέ στη γειτονιά της Τεχνόπολης (22-25/5).

"Μυστήριο 66 Φωνές στην πόλη": Ένα πάρτι για το παρόν και το μέλλον του Arkopolis

Η 2023 Ελευσίς και η ομάδα Cultterra προσκαλούν την τοπική κοινότητα της Ελευσίνας και του Θριάσιου πεδίου να συνδιαμορφώσει τον δημόσιο χώρο αλλά και να χορέψει στους ρυθμούς της eurodance μουσικής που θα επιλέξει το dj δίδυμο Arvanite Pistols από την Ελευσίνα.

Πανελλήνιοι διαγωνισμοί πιάνου, κιθάρας και βιολιού από την musicArte

Δείτε πώς μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στους διαγωνισμούς για παιδιά και νέους που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο στο Μέγαρο Μουσικής.

Οι Apocalyptica παίζουν Metallica στον Λυκαβηττό

Το νέο άλμπουμ τους "Plays Metallica Vol.2" είναι ο διάδοχος του περίφημου "Apocalyptica Plays Metallica By Four Cellos".

Ένα διήμερο αφιέρωμα στον Μιχάλη Αδάμη έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών τιμά έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής μουσικής.