Ο Δώρος Δημοσθένους γυρίζει πίσω στον χρόνο...

Ο ξεχωριστός performer μιλάει στο "α" για τη σειρά συναυλιών που θα παρουσιάσει στο "Half Note Jazz Club", με τίτλο "Retrospectiva".

Δώρος Δημοσθένους

Ο ξεχωριστός performer στα πρότυπα των crooner του εξωτερικού γυρίζει στα 60s και τα 70s, με τραγούδια διαμάντια των Michele Legrand, Cole Porter και Μάνου Χατζιδάκι σε "artistic mood". Στο δεύτερο μέρος θυμάται τους Tom Jones, Elvis Presley, Simon and Garfunkel, Queen, Mammas and Pappas, Hollies, Bruce Springsteen, David Bowie, Dusty Springfield, αλλά και τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Μίμη Πλέσσα, τον Γιάννη Σπανό, τους Idols, τους Charms, τον Κώστα Τουρνά και τον Βαγγέλη Γερμανό.

Τι θα ακούσουμε στην "Retrospectiva" σας;
Έχω φτιάξει ένα πρόγραμμα με περισσότερες αναφορές στις δεκαετίες 60s-70s στο κλίμα των ημερών με εορταστική χροιά. Το πρώτο μέρος περιέχει μεγάλα τραγούδια ελληνικά και ξένα με μια αρτιστίκ διάθεση. Τραγούδια των Michel Legrand, του Μάνου Χατζιδάκι, μια μουσική που έχει πει στα γαλλικά η Dalida, Simon and Garfunkel, Queen, Beatles, Μίμη Πλέσσα, Γιάννη Σπανό, Γιώργου Χατζηνάσιου, Διονύση Σαββόπουλου, Γιώργου Χατζηνάσιου, Δήμου Μούτση. Συμπεριλαμβάνονται και κάποια τραγούδια που έχω διασκευάσει στον προηγούμενο μου δίσκο.

Από τα τραγούδια που πρόκειται να πείτε ποιο σας αντιπροσωπεύει;
Δεν έχω ένα τραγούδι αλλά αν πρέπει να επιλέξω θα πω από τα ξένα το "The great pretender" και από ελληνικά το "Μ' αεροπλάνα και βαπόρια" του Διονύση Σαββόπουλου.

Κάθε σας παράσταση έχει διαφορετική κεντρική ιδέα από την προηγούμενη. Είναι κάτι που επιλέγετε συνειδητά;
Φυσικά γιατί αυτή είναι και η ταυτότητα μου. Επιλέγω μουσικές που εμπεριέχουν το συναίσθημα και σε συνδιασμό με τους χώρους που επιλεγω να τραγουδήσω.

Κοιτάζοντας κάποιος την καλλιτεχνική σας πορεία διαπιστώνει πως είστε ένας καλλιτέχνης με μεγάλη ερμηνευτική γκάμα. Σας ακούμε να ερμηνεύετε Θεοδωράκη και παράλληλα να παίζετε σε μιούζικαλ ή να τραγουδάτε από βαριά λαϊκά μέχρι Έλβις Πρίσλεϊ. Υπάρχει κάτι που αγαπάτε πιο πολύ;
Αγαπάω πιο πολύ αυτή την μαγεία και την συγκίνηση που εκπέμπει η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

Στην πορεία σας έχετε συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της μουσικής. Από τον Λουκιανό Κηλαηδόνη μέχρι τον Δημήτρη Λάγιο κι από την Μαρία Φαραντούρη μέχρι τον Γιάννη Σπανό. Τι κρατάτε από τον καθένα ξεχωριστά;
Από τον Δημήτρη Λάγιο ως τον πρώτο μου δάσκαλο κρατάω την καλοσύνη του και το μυστήριο που μου εξέπεμπε η μουσική του. Από τον Λουκιανό Κηλαηδόνη κρατάω την αυθεντική του  περσόνα του η οποία ταυτιζόταν με τα τραγούδια του. Από την Μαρία Φαραντούρη τις μεγάλες ερμηνείες της και την ευαισθησία της κι από τον Γιάννη Σπανό τον αισθησιασμό της μουσική του και την παιδική του ψυχή.

Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης που θα θέλατε να συνεργαστείτε και δεν προλάβατε ή δεν έτυχε ακόμη;
Σίγουρα ο Μάνος Χατζιδάκις που δεν πρόλαβα και ο Paul McCartney

Δώρος Δημοσθένους

Σε ερώτηση για το είδος μουσικής που σας αντιπροσωπεύει σαν άνθρωπο έχετε δηλώσει "όλα τα είδη που μεταφέρουν συναισθήματα". Ποιο είδος όμως σας έχει στιγματίσει περισσότερο, είτε λόγω των υποστηρικτών του, είτε κάποιας σημαντικής για εσάς περίοδο;
O Μάνος Χατζιδάκις όταν άκουσα τον "Mεγάλο Eρωτικό" σε ηλικία 22 ετών

Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός τα τελευταία τρία χρόνια την ψυχαγωγία;
Φυσικά έπληξε σοβαρότατα την ψυχαγωγία. Όταν εξισορροπήθηκε η κατάσταση όμως την έβαλε και σε καινούργια βάση.

Ως άνθρωπος της τέχνης, ποιες είναι οι σκέψεις σας για την επικαιρότητα στον κλάδο του πολιτισμού;
Η επικαιρότητα είναι δυστυχώς στρατευμένη κατά μεγάλο ποσοστό και ευκαιριακή. Αυτά που έχουν ουσία δεν φτάνουν εύκολα στους πολλούς.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Έχω ετοιμάσει ένα  κύκλο τραγουδιών σε στίχους της Ελένης Φωτάκη και σε μουσική δίκη μου τα οποία θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Είμαι έτοιμος να ξεκινήσω ένα άλλο κύκλο τραγουδιών σε μουσική δίκη μου και στίχους του φίλου μου, Γιάννη Κουζάρη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δώρος Δημοσθένους

  • Μουσική παράσταση

Ο ξεχωριστός performer στα πρότυπα των crooner του εξωτερικού γυρίζει στα 60s και τα 70s, με τραγούδια διαμάντια των Michele Legrand, Cole Porter και Μάνου Χατζιδάκι σε «artistic mood». Στο δεύτερο μέρος θυμάται τους Tom Jones, Elvis Presley, Simon and Garfunkel, Queen, Mammas and Pappas, Hollies, Bruce Springsteen, David Bowie, Dusty Springfield, αλλά και τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, τον Μίμη Πλέσσα, τον Γιάννη Σπανό, τους Idols, τους Charms, τον Κώστα Τουρνά και τον Βαγγέλη Γερμανό.

Half Note Jazz Club

Τριβωνιανού 17, Μετς
  • Συναυλίες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Μια έκθεση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γιώργου Χατζηνίκου

Η Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη" του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής θα φιλοξενήσει μια έκθεση αφιερωμένη στον μεγάλο καλλιτέχνη και δάσκαλο.

26/02/2024

Η αθηνοραματική πλευρά της Νεφέλης Φασούλη

Η Αθήνα της Νεφέλης έχει μαγικά ηλιοβασιλέματα, στέκια με χαρακτήρα, πολύ σινεμά και θέατρο και συναυλίες σαν συναισθηματικά roller coasters.

"Salò - The Concert": Πέτυχε ο διάλογος των νέων ταλέντων του ελληνικού χιπ χοπ με τον Παζολίνι;

Έχει την ίντριγκά της αυτή η συναυλία στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ δεν έλειψαν και ορισμένες καλές ιδέες. Αλλά προσδοκίες και αποτελέσματα δεν ευθυγραμμίστηκαν: καταιγιστική, μεν, η εμφάνιση της Oxentra, μα ο κόσμος του Ιταλού σκηνοθέτη δεν ήρθε εγγύτερα σε όσα γεννούν τη στιχουργική και την "αντί-" αισθητική του εγχώριου ραπ.

Το "The Last Five Years" φέρνει επί σκηνής μια νεοϋορκέζικη ιστορία ενός ασυνήθιστου έρωτα

Ένα έντονα συναισθηματικό και προσωπικό μιούζικαλ δωματίου, σε μουσική διεύθυνση του έμπειρου Μιχάλη Παπαπέτρου, με θέμα δύο εικοσάρηδες Νεοϋορκέζους που βρίσκουν και χάνουν τον έρωτα στη διάρκεια μιας περιόδου πέντε χρόνων

Καθηλωτικά ρεσιτάλ βιολιού-πιάνου στο Μέγαρο: η μουσικότητα του Ρενώ Καπυσόν και η ένταση της Γιούλιας Φίσερ

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών φιλοξένησε δυο διάσημους βιολιστές, τον Γάλλο Ρενώ Καπυσόν και την Γερμανίδα Γιούλια Φίσερ σε προγράμματα με κλασικές και ρομαντικές σονάτες για βιολί και πιάνο.

Καθηλωτικός Κώστας Χατζής, λαμπερή Ελπίδα: Μια βραδιά στο κατάμεστο "Άλσος"

Τρεις ώρες αναμνήσεων και συγκίνησης, με επιδόσεις ολκής από τους δύο πρωταγωνιστές της πλούσιας παράστασης, οι οποίοι χειροκροτήθηκαν θερμά από ένα πλήθος που ήξερε πολύ καλά τι είχε έρθει να δει και να ακούσει στον ιστορικό χώρο της Ευελπίδων.