Θανάσης Τσαλταμπάσης: Ο αναγνωρισμένος ηθοποιός εξηγεί γιατί αποφάσισε να ξαναπαίξει τον Μάρκο Κορτάση στον "Βαπτιστικό"

Παραμένει πολυάσχολος τόσο στο θέατρο, όσο και στην τηλεόραση, ετοιμάζεται όμως να συμμετάσχει και στο νέο ανέβασμα της αγαπημένης οπερέτας στο Θέατρο Ολύμπια (Παρασκευή 16/12, για 8 παραστάσεις), δίνοντάς μας αφορμή για μια κουβέντα.

Tsaltb_front

Συμμετέχεις στο επικείμενο ανέβασμα του "Βαπτιστικού" του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. Πώς ήταν το κλίμα στις πρόβες;
Το κλίμα στις πρόβες ήταν άψογο. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η παρουσία του Γιώργου Πέτρου, ο οποίος, πέρα από τη μουσική διεύθυνση, ανέλαβε και τη σκηνοθεσία. Γνωρίζοντας απόλυτα το είδος της οπερέτας, ήξερε από την αρχή και τι ήθελε και πώς θα το εκμαιεύσει από τους ηθοποιούς-τραγουδιστές του.

Έχει τύχει να δεις κάποια προηγούμενη παράσταση του "Βαπτιστικού", από όσες έχουν ανέβει κατά τα τελευταία χρόνια; 
Όχι, δεν έχω δει κάποιο ανέβασμα ζωντανά, όμως έχω ξαναπαίξει ο ίδιος αυτό το έργο και μάλιστα τον ίδιο ρόλο. Ήταν το 2012, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με σκηνοθέτη τον Βασίλη Παπαβασιλείου και τον Γιώργο Πέτρου ως μαέστρο. Ένα απόλυτα επιτυχημένο ανέβασμα –και από καλλιτεχνικής άποψης, αλλά και από εμπορικής. 

Τότε συνάντησα για πρώτη φορά αυτό το τόσο διαχρονικό έργο και μου λύθηκε η απορία γιατί μπορεί κι έχει τέτοια δύναμη στον χρόνο. Και ενώ δεν συνηθίζω να παίζω για δεύτερη φορά ένα έργο ή έναν ρόλο που έχω ξαναπαίξει, εδώ σκέφτηκα εντελώς διαφορετικά. Γιατί ο ίδιος ο "Βαπτιστικός" σε εμπνέει να σκεφτείς διαφορετικά. Έτσι, είμαι πολύ χαρούμενος που θα ξανανέβω στη σκηνή ως Μάρκος Κορτάσης, αφού για εμένα κάθε πρόβα του "Βαπτιστικού", κάθε παράσταση, είναι ένα γλέντι!

Tsaltb_02

Ποιος είναι λοιπόν ο Μάρκος Κορτάσης; Και ποιες οι απαιτήσεις του ρόλου αυτού;
Ο Μάρκος Κορτάσης είναι ο άνθρωπος που, χωρίς να το ξέρει, γίνεται η αιτία για όλη αυτή τη φάρσα που έγραψε και συνέθεσε ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης. Είναι ένας πολεμιστής στο μέτωπο, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Έχει μία νονά στην Αθήνα, τη Βιβίκα, στην οποία στέλνει γράμματα όσο πολεμάει. Επειδή όμως δεν ξέρει να γράφει, βάζει έναν συμπολεμιστή του, τον Πέτρο Χαρμίδη να του γράφει εκείνος τα γράμματα. Κάτι που ο δεύτερος εκμεταλλεύεται, ώστε να γνωρίσει την όμορφη Βιβίκα, παρότι είναι παντρεμένος. Και η φάρσα παίρνει φωτιά! Και όπως σε κάθε φάρσα, στο τέλος ο Μάρκος Κορτάσης εμφανίζεται και μέσα από πάρα πολύ κωμικές καταστάσεις έρχεται το γλυκό φινάλε.

Αλήθεια, ποια είναι η δική σου σχέση με τον κόσμο της όπερας και της οπερέτας; Συμπεριλαμβάνονται στις μουσικές σου προτιμήσεις; 
Μου αρέσουν πάρα πολύ αυτά τα δύο είδη, να τα παρακολουθώ ως θεατής, αλλά και να ακούω τέτοιου είδους κομμάτια είτε στο σπίτι, είτε στο αυτοκίνητο, όταν έχω μπροστά μου ένα ωραίο, μεγάλο ταξίδι. Εξάλλου είναι και πολύ κοντινά στη δική μου δουλειά, οπότε έχω κι έναν λόγο παραπάνω να τα μελετώ. Νιώθω πολύ τυχερός που και στην προηγούμενη αλλά και σε αυτήν τη συνεργασία μου με τον Γιώργο Πέτρου μαθαίνω πολλά και από τον ίδιο, μα και από τους συνεργάτες του –λυρικούς τραγουδιστές που είναι οι κορυφαίοι της χώρας μας.

Πέρα από τον "Βαπτιστικό", στη φετινή θεατρική σεζόν πρωταγωνιστείς και στο "Φιλιά, Όσκαρ..." του Eric-Emmanuel Schmitt. Συμφωνείς με τα λόγια του συγγραφέα, ότι "δεν είναι η διάρκεια της ζωής που την κάνει να αξίζει, αλλά η ποιότητα";
Η συγκεκριμένη φράση κρύβει όλο το μεδούλι της ιστορίας του Όσκαρ, οπότε θα ήταν απίθανο να μη συμφωνώ! Αυτή η φιλοσοφία ζωής, άλλωστε, ήταν και ο σπουδαιότερος λόγος που με έκανε να θέλω να παίξω στο έργο.

Tsaltb_01

Πόσο εύκολο ήταν να κρατηθούν οι ισορροπίες δράματος και χιούμορ που επιβάλλει το "Φιλιά, Όσκαρ..."; Τις εμπεριέχει; Ή είναι ο ηθοποιός που θα πρέπει τελικά να τις βρει πάνω στο σανίδι;
Καθόλου εύκολο δεν είναι να κρατηθούν αυτές οι ισορροπίες και δεν θα ήθελα να είναι εύκολο. Μου αρέσει να παιδεύομαι μέχρι να βρω το καλύτερο, το διαμαντάκι, γιατί οφείλω να δώσω στο κοινό το καλύτερο που μπορώ κάθε φορά. Όχι μαζοχιστικά, αλλά επειδή έτσι πιστεύω ότι έχει νόημα η δουλειά μου. Κάθε φράση, κάθε ανάσα, πρέπει να έχει λόγο ύπαρξης. 

Το κείμενο του Schmitt έχει μια απλότητα στην ανάγνωσή του και ταυτόχρονα μια απίστευτη πολυπλοκότητα. Καταφέρνει, μέσα από ένα τόσο βαρύ θέμα, να κάνει τον αναγνώστη να χαμογελάει και την ίδια ώρα να κλαίει, μετά να κλαίει και την ώρα που κλαίει να χαμογελάει. Οφείλουμε λοιπόν να καταφέρουμε να συμβεί αυτό και στους θεατές της παράστασής μας. Δυσκολευτήκαμε, αλλά και με τη σπουδαία συμβολή του σκηνοθέτη μας Cezaris Graužinis νομίζω τα καταφέραμε. 

Παρ' όλα αυτά μία παράσταση είναι ένας ζωντανός οργανισμός: προετοιμάζεσαι, αλλά, όσο καλή προπόνηση κι αν έχεις κάνει, βγαίνεις στη σκηνή και κάθε φορά δίνεις τον αγώνα σου.

Εσύ πώς στέκεσαι απέναντι σε αυτή την αιώνια έγνοια του Ανθρώπου, τον θάνατο; 
Δεν θα έλεγα ότι είμαι ψύχραιμος στη σκέψη του… Είναι μία πανανθρώπινη φοβία και το έργο μας είναι ένα πολύ καλό ξόρκι!

Εκτός από τον Όσκαρ και τον Μάρκο Κορτάση, εντωμεταξύ, σε βλέπουμε και σαν Μήτσο Μυράτ στην τηλεόραση, στο σίριαλ της ΕΡΤ "Φλόγα και Άνεμος". Τι θαυμάζεις, ως ηθοποιός του 21ου αιώνα, σε έναν ηθοποιό μιας τόσο διαφορετικής εποχής;
Σε μία εποχή που η ενασχόληση με το θέατρο ήταν αιτία χλευασμού, όταν δεν υπήρχε τηλεόραση ή κινηματογράφος για να δημιουργεί stars, μου φαίνεται απείρως δυσκολότερο να πάρει κάποιος την απόφαση να ασχοληθεί επαγγελματικά με κάτι τέτοιο, από ότι στους δικούς μας καιρούς. Οπότε και μόνο για αυτούς τους λόγους νομίζω ότι θαυμάζω τον Μυράτ, όπως και όλους τους σύγχρονούς του.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

"Eros": Η νέα peformance της Avant garde Σοπράνο Μαρίκας Κλαμπατσέα είναι μια ωδή στον έρωτα

Η Σοπράνο και συνθέτρια της πρωτοποριακής μουσικής σκηνής παρουσιάζει ένα μήνυμα χαράς, δίνοντας φως σε μια εποχή που όλα φαίνονται θαμπά...

03/02/2023

Σαββατόβραδα στο "Ivis 4" παρέα με τη Λίνα Ροδοπούλου

Το εστιατόριο με την υπογραφή του Γιάννη Λουκάκου υποδέχεται την ταλαντούχα μουσικό παρέα με τον Χρήστο Κουμούση.

Μιλώντας για τα "Τραγούδια της Σωτηρίας"

Η Χριστίνα Μαξούρη και οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης, που ανεβαίνει στο ΠΛΥΦΑ, μάς λένε για τα τραγούδια της "αρχόντισσας του ρεμπέτικου" και τις δικές τους ιστορίες από αυτά.

22nd Athens Jazz: Open Call ελληνικά τζαζ σχήματα

Για επτά ολόκληρες ημέρες, ο μακροβιότερος μουσικός θεσμός της Αθήνας θα φιλοξενήσει ξανά στην κεντρική σκηνή της Τεχνόπολης τζαζ τάσεις από κάθε σημείο του πλανήτη.

Aκύρωση των παραστάσεων "Φάλσταφ" και "Στρέλλας" λόγω συμμετοχής εργαζομένων της ΕΛΣ στη 48ωρη απεργία

Τα Ταμεία της ΕΛΣ θα ενημερώσουν τηλεφωνικά τους κατόχους των εισιτηρίων.

Σταύρος Λάντσιας: "Ο Ennio Morricone ήταν ένα ανήσυχο πνεύμα, με αξιοθαύμαστη εργατικότητα"

Καθώς ο καταξιωμένος δημιουργός ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα αφιέρωμα στον σπουδαίο Ιταλό συνθέτη (Σάββατο 4 & Κυριακή 5/2, Φιλολογικός Σύλλογος "Παρνασσός"), του ζητήσαμε να ξεδιπλώσει τη σχέση που διατηρεί με τις μουσικές του.

Η ΚΟΑ γιορτάζει150 χρόνια από τη γέννηση του Σεργκέι Ραχμάνινοφ με τον Μιχαήλ Πλετνιόφ

H KOA τιμά τον Σεργκέι Ραχμάνινοφ με τον πιανίστα και αρχιμουσικό Μιχαήλ Πλετνιόφ και ο Λουκάς Καρυτινός ηγείται της ερμηνείας του συμφωνικού ποιήματος του Στράους, "Η ζωή ενός ήρωα".