Όταν η Alicia Keys έτρεξε στον Μαραθώνιο της Αθήνας

Βιώνοντας μια δύσκολη προσωπική στιγμή, η Νεοϋορκέζα ντίβα έβαλε τα σπορτέξ της και ήρθε στην Ελλάδα για τον περίφημο αγώνα δρόμου δίχως κανείς να την καταλάβει –με την ιστορία να παραμένει ελάχιστα γνωστή, 15 χρόνια μετά.

Μαραθώνιος

Μετά το σοκ της πανδημίας, ο αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας επιστρέφει για την 38η εκδοχή του, με την κορύφωση να προβλέπεται για την Κυριακή 14/11, όταν θα διεξαχθεί ο κλασικός αγώνας δρόμου από τον Μαραθώνα ως το Καλλιμάρμαρο. Φέτος, ωστόσο, συμπληρώνονται και 15 χρόνια από μια σχετική ιστορία που παραμένει ελάχιστα γνωστή. Ήταν δηλαδή Νοέμβριος του 2006 όταν μία από τις μεγαλύτερες σταρ του 21ου αιώνα ήρθε στην Αθήνα κι έτρεξε όλον τον Μαραθώνιο, δίχως όμως κανείς να την πάρει χαμπάρι.

Ο λόγος για την Alicia Keys, η οποία είχε χριστεί από το περιοδικό Rolling Stone ως "η νέα βασίλισσα της soul" και είχε κάνει τόσο μπαμ, ώστε να την αναφέρει ακόμα και ο Bob Dylan, στους στίχους του τραγουδιού "Thunder On The Mountain". Στα 25 της, τότε, η Νεοϋορκέζα ντίβα μετρούσε τρία σερί νούμερο 1 άλμπουμ, ενώ απολάμβανε και μια παγκόσμια δημοτικότητα που δεν άφησε ανεπηρέαστο το ελληνικό ραδιόφωνο, αφού έπαιζε κι αυτό κατά κόρον το σούπερ χιτ "Fallin'". Παρά ταύτα, για την ίδια ήταν μια εξαιρετικά μεταβατική περίοδος. Κάτι που ίσως εξηγεί γιατί ένας τέτοιος ερχομός έγινε τελικά τόσο ινκόγκνιτο.

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας προέκυψε σε ένα διάστημα κατά το οποίο έκανε εντατική γυμναστική, προετοιμαζόμενη για την πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση –στην ταινία Smokin' Aces του Joe Carnahan. Καθώς ο ρόλος της επαγγελματίας δολοφόνου Georgia Sykes απαιτούσε να βρίσκεται σε άριστη φυσική κατάσταση, είχε ξεκινήσει ένα πρόγραμμα άσκησης. Μέχρι που ένα πρωί απλώς ξύπνησε και σκέφτηκε "γιατί λοιπόν να μην τρέξω κι έναν Μαραθώνιο στην Ελλάδα;", όπως αποκάλυψε το βιβλίο που έγραψε γι' αυτήν η Leanne K. Currie-McGhee (2012).

Το ταξίδι οργανώθηκε έγκαιρα από το επιτελείο της, μέχρι όμως να φτάσει ο καιρός του η Keys αισθανόταν να πνίγεται στην ίδια την επιτυχία της, έχοντας χάσει με γοργούς ρυθμούς τόσο την ανωνυμία της, όσο και τον ελεύθερό της χρόνο. "Δεν μπορούσα πια να ακούσω ούτε τις σκέψεις μου μέσα στο πανδαιμόνιο", σημείωσε στην αυτοβιογραφία της More Myself: A Journey (2020). Κόντρα λοιπόν σε κάθε συμβουλή, αποφάσισε να φύγει εντελώς μονάχη για την Αίγυπτο –μια χώρα που της ήταν άγνωστη, μα της ασκούσε γοητεία ως αρχέγονη αφρικανική πατρίδα. Κατόπιν, φρόντισε ώστε η όλη απόδραση να συντονιστεί με τον Μαραθώνιο, με το πλάνο όμως να ανασχεδιάζεται ώστε η επίσκεψή της να μείνει εντελώς απαρατήρητη.

"Πέταξα λοιπόν στην Αθήνα, έδεσα τα κορδόνια στα σπορτέξ μου και πήρα θέση στη γραμμή εκκίνησης", γράφει η Keys στην αυτοβιογραφία της. Κάπου στη μέση της διαδρομής Μαραθώνας-Καλλιμάρμαρο, όμως, ένιωσε ότι οι δυνάμεις της δεν επαρκούσαν. "Έλεγα από μέσα μου "φτάσε απλά στο επόμενο φανάρι". Ήταν μια καλή μεταφορά, για όλα όσα βίωνα τότε. Μετά από περίπου 5 ώρες, έφτασα επιτέλους στο τέρμα· έκρυψα το πρόσωπό μου στις παλάμες μου κι έκλαψα, τόσο από αγαλλίαση, όσο και από εξάντληση". Το επόμενο πρωί πήγε απευθείας στο αεροδρόμιο και έφυγε για Κάιρο.

Η ιστορία της Alicia Keys και του Μαραθωνίου των Αθηνών θα πρωτογινόταν γνωστή λίγο αργότερα, στην εποχή πια των social media: μια δεκαετία πριν, δηλαδή, το 2011, πόσταρε στην επίσημη σελίδα της έναν πολιτικό χάρτη της Ελλάδας γράφοντας στη λεζάντα "I ran my first marathon in Greece!!! I will never forget it!! ;-)"

Όσο για την Αίγυπτο; Ήταν μια αποκάλυψη, η οποία της έδωσε την ενεργειακή ώθηση που χρειαζόταν ώστε να μπορέσει να ξαναπάρει μπρος. "Επέστρεψε έχοντας μια βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό της, με την αξία της και με την τέχνη της", σχολίασε χαρακτηριστικά ο Bono των U2, ένας από τους καλύτερούς της φίλους στη μουσική βιομηχανία. Συνέχισε έτσι να λογίζεται ανάμεσα στα μεγάλα είδωλα, διατηρώντας μια λαμπερή καριέρα. Τον Δεκέμβριο, μάλιστα, αναμένεται να κυκλοφορήσει κι ένα καινούριο, διπλό άλμπουμ, πυροδοτώντας μια νέα παγκόσμια περιοδεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Πολυσυλλεκτικά πλην ετερόκλητα συναυλιακά προγράμματα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών: σαγήνες και αμηχανία

Όμορφες αλλά και αμήχανες στιγμές περιελάμβαναν δύο συναυλίες της ΚΟΑ, με πληθώρα ετερόκλητων μεταξύ τους έργων και σολίστ, στην "Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης" του Μεγάρου Μουσικής στις αρχές και τα τέλη Μαρτίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΤΥΧΙΟς Δ. ΧΩΡΙΑΤΑΚΗς
17/05/2024

Ryuichi Sakamoto: Το "κύκνειο άσμα" του παγκοσμίου φήμης Ιάπωνα συνθέτη στο Subset Festival

Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την τελευταία παράσταση ενός εμβληματικού συνθέτη που επηρέασε με πρωτοποριακό τρόπο τη σύγχρονη μουσική. Οι επιλογές του Sakamoto στο "Opus" καλύπτουν ολόκληρη την καριέρα του.

Όσα δεν θα χάσουμε από τον τριήμερο προγραμματισμό του φετινού Athens Music Week

Ξεχωρίζουμε τα must-see της φετινής διοργάνωσης που επιστρέφει μεγαλύτερη από ποτέ στη γειτονιά της Τεχνόπολης (22-25/5).

"Μυστήριο 66 Φωνές στην πόλη": Ένα πάρτι για το παρόν και το μέλλον του Arkopolis

Η 2023 Ελευσίς και η ομάδα Cultterra προσκαλούν την τοπική κοινότητα της Ελευσίνας και του Θριάσιου πεδίου να συνδιαμορφώσει τον δημόσιο χώρο αλλά και να χορέψει στους ρυθμούς της eurodance μουσικής που θα επιλέξει το dj δίδυμο Arvanite Pistols από την Ελευσίνα.

Πανελλήνιοι διαγωνισμοί πιάνου, κιθάρας και βιολιού από την musicArte

Δείτε πώς μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή στους διαγωνισμούς για παιδιά και νέους που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο στο Μέγαρο Μουσικής.

Οι Apocalyptica παίζουν Metallica στον Λυκαβηττό

Το νέο άλμπουμ τους "Plays Metallica Vol.2" είναι ο διάδοχος του περίφημου "Apocalyptica Plays Metallica By Four Cellos".

Ένα διήμερο αφιέρωμα στον Μιχάλη Αδάμη έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών τιμά έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής μουσικής.