Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Έφυγε μετά από μακροχρόνια σοβαρά προβλήματα υγείας ο σπουδαίος τραγουδιστής που σφράγισε με τις ερμηνείες του ένα μεγάλο κεφάλαιο του ελληνικού τραγουδιού.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Ένα σημαντικό κεφάλαιο στο ελληνικό τραγούδι κλείνει με τον θάνατο (από χρόνια προβλήματα υγείας) του Γιάννη Πουλόπουλου. Η μορφή του και η παρουσία του θα μείνουν για πάντα στη μνήμη μας.

Ένα τελευταίο αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο - εικόνα 1

Ο Πουλόπουλος αποτέλεσε μια ιδιαίτερη ερμηνευτική – αλλά και, γενικότερα, καλλιτεχνική – μορφή στο τραγούδι μας. Έντεχνος ποιητικός (ας πούμε νεοκυματικός) αλλά και λαϊκός, ο Γιάννης Πουλόπουλος φάνηκε από πολύ νωρίς ότι θα άφηνε τη δική του σφραγίδα – μέσα από τη δική του «σχολή» που μπαίνει εμβόλιμη ανάμεσα στις άλλες κυρίαρχες της εποχής. Ο Γιάννης θα γινόταν «παιδί» του Μίκη Θεοδωράκη και σημαντικός ερμηνευτής του – όμως οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες δεν το επέτρεψαν και, τελικά, το ταλέντο του αλλά και το stardom του αναδείχτηκαν μέσα από άλλους δρόμους: από το «νέο κύμα» και τους συνθέτες του αλλά και από την ιδιαίτερη συνθετική ευστροφία του Μίμη Πλέσσα ο οποίος έγραψε για τον Γιάννη Πουλόπουλο πραγματικά διαμάντια (συμπεριλαμβανομένων και των κλασικών άλμπουμ «Ο δρόμος» και «Μίλα μου για τη λευτεριά»). Παίζοντας και στο σινεμά (ως τραγουδιστής), ο Πουλόπουλος έγινε πραγματικός σταρ της εποχής – τέλη δεκαετίας ’60 - όπου όλα τα κορίτσια του γυμνασίου ήταν ερωτευμένα μαζί του αλλά και τα αγόρια τον θαύμαζαν για την αδρή του εικόνα και ερμηνευτική στάση.

Αν αθροίσουμε το δισκογραφικό output του Γιάννη Πουλόπουλου (στη Lyra κυρίως) από το 1966 ως το 1974 έχουμε ένα έργο ιδιαίτερης καλλιτεχνικής βαρύτητας, με κορυφαίες δημιουργικές υπογραφές που ο τραγουδιστής – παρά τις ερμηνευτικές του ποιότητες – δεν διατήρησε στη συνέχεια, μπαίνοντας (με μεγάλη επιτυχία, αναμφιβόλως) στον χώρο του ελαφρολαϊκού. Στην πορεία ο Πουλόπουλος αποστασιοποιήθηκε σιγά σιγά από τη νύχτα και τη σκηνή, με σπάνιες εμφανίσεις. Το έργο που άφησε πίσω του αρκεί για να τον κατατάξει στον χώρο του «κλασικού» και του «μεγάλου» στο τραγούδι μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

"Να με πέρνανε τα σύννεφα": Ένα μουσικό αφιέρωμα για τη Σοφία Βέμπο στο Μέγαρο

Η Athens Chamber Orchestra, υπό τη διεύθυνση του Απόλλωνα Κουσκουμβεκάκη, ζωντανεύει μελωδίες από την πορεία της εμβληματικής φωνής, με τη συμμετοχή τεσσάρων τραγουδιστών και χορευτικού σχήματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
07/10/2025

Sarah Davachi: "Συχνά ξεκινώ με το σκίτσο μιας ιδέας και αφήνω το ίδιο το όργανο να με καθοδηγήσει"

Μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες εκπροσώπους της πειραματικής σκηνής μιλά στο "α" με αφορμή την πρώτη εμφάνισή της στην Αθήνα -μαζί με την Kara-Lis Coverdale- εγκαινιάζοντας τη νέα σειρά συναυλιών Porosi (7/10, Gazarte Main Stage).

Μogwai: Ξανά στην Ελλάδα, με "Bad Fire" διαθέσεις

Μετρούν τρεις δεκαετίες δράσης, στις οποίες τους παραδέχτηκαν (τελικά) ακόμα και όσοι δεν τους αγαπούν, ενώ έχουν σφυρηλατήσει και μια στέρεη σχέση με το ελληνικό κοινό, που αναμένεται να ξαναζωντανέψει το βράδυ της Πέμπτης 9/10, στο "Floyd".

Μια βραδιά για τον John Coltrane από το Gilad Atzmon Quartet

Ένα μοναδικό αφιέρωμα στον θρυλικό τζαζ μουσικό έρχεται στο Theater of the No.

Θοδωρής Κοτονιάς και Βασίλης Δραμουντάνης σε ένα live στον Σταυρό του Νότου Plus

Μία μοναδική βραδιά παρέα με μουσικούς που θα μας ταξιδέψουν με τα τραγούδια τους από στεριές και θάλασσες σε όλη την Ελλάδα με τελικό προορισμό την Κρήτη.

Kareem Kalokoh, GXHAN και Twelvee βάζουν φωτιά στη σκηνή του Sneakerness Athens

Ένα who is who για τους καλλιτέχνες που πλαισιώνουν με τα live acts τους τη μεγάλη τριήμερη διοργάνωση για το sneaker culture (10-12/10, Κλειστό Γήπεδο Tae Kwon Do).

No Music for Genocide: Πώς το πολιτιστικό μποϊκοτάζ ασκεί πολιτική πίεση

Από το απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική μέχρι τις διεθνείς καμπάνιες αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη, οι μουσικοί χρησιμοποιούν τη φωνή και τη δράση τους για να σταθούν απέναντι στην αδικία.