Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο

Το ντουέτο με τις world καταβολές καθήλωσε το κοινό υπό το φως του Ιερού Βράχου.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο

Η ανακοίνωση για τη συναυλία των Dead Can Dance στο Θέατρο Γης, στη Θεσσαλονίκη, μας άφησε να αισθανόμαστε αδικημένοι (και να ψάχνουμε αεροπορικά εισιτήρια και φθηνά Airbnb κοντά στην παραλία). Ευτυχώς ασπαστήκαμε το σοφό ρητό που συνδέει την υπομονή με την αρετή και οι διοργανωτές μας δικαίωσαν, εντάσσοντας την αθηναϊκή εμφάνιση της μπάντας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και παραχωρώντας τους για μια βραδιά το Ηρώδειο.

Το σίγουρο sold out μερικές εβδομάδες πριν την 3η Ιουλίου επιβεβαίωσε το ορθό της επιλογής τους· ποιος άλλος χώρος είναι τόσο ταιριαστός με τις μυστηριακές μουσικές του πολύχρονου σχήματος; Με την αναμονή να αυξάνεται εκθετικά και τις βεντάλιες να δίνουν δικό τους ρεσιτάλ σε ένα από τα πιο καυτά απογεύματα του φετινού καλοκαιριού, το κοινό είχε πάρει θέση από νωρίς στα πέτρινα εδώλια. Χωρίς καθυστερήσεις, οι έξι μουσικοί που συνοδεύουν το εικονοκλαστικό ντουέτο πήραν τις θέσεις τους στα ποικίλα όργανα (από πλήκτρα και διαφορετικά σετ κρουστών μέχρι ιδιόμορφα έγχορδα, όπως το βραζιλιάνικο μονόχορδο berimbau), ενώ η Lisa Gerrard με εμφάνιση ιέρειας σε απαστράπτοντα λευκά και έναν βοηθό για να κουβαλάει την ουρά απ’ τα άμφια της, έκλεψε για άλλη μια φορά τα βλέμματα.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 1
© Τηλέμαχος Κουκλάκης

Παρά την πρόσφατη κυκλοφορία του τελευταίου δίσκου τους «Dionysus», το τουρ του 2019 κινήθηκε στη λογική ενός ποτ πουρί της μακρόχρονης πορείας τους, επιτρέποντας σε όσους έρχονταν σε παρθενική επαφή με τα live τους να πάρουν μία γεύση από όλους τους δίσκους τους. Η μίαμιση ώρα βέβαια δεν θα μπορούσε να είναι αρκετή για να εκπροσωπηθούν όλα τα κορυφαία (έλειψαν τα «Kiko», «Opium», «Saltarello» μεταξύ άλλων) όμως έφτανε για ένα μακροβούτι σε ένα σφιχτοδεμένο, αντιπροσωπευτικό setlist.

Ξεκινώντας με το κατανυκτικό «Anywhere out of this world», η μεστή φωνή του Brendan Perry ακολούθησε με απόλυτη άνεση τις αιθέριες απαιτήσεις του κομματιού, αποδεικνύοντας πως διατηρεί ακέραια τη δυναμική της. Παράλληλα, η Gerrard, παίρνοντας σειρά με το ανατριχιαστικό «Mesmerism» από το δεύτερο δίσκο τους «Spleen and Ideal», παρέμεινε επιβλητική όπως πάντα, με το αγέρωχο, αποστασιοποιημένο ύφος και τη σαγηνευτική φωνή της, είτε τη συνόδευε με το σαντούρι της είτε με απλές κινήσεις των χεριών.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 2
© Χρόνης Περράκης

Η συμμετοχή του αδερφού του Perry, Robert, με πρώτο ρόλο στα κρουστά και τις κιθάρες πρόσθεσε στη συνολική εμπειρία. Απ’ τις πιο ιδιαίτερες στιγμές εκείνη του παραδοσιακού ιρλανδικού «Wind That Shakes The Barley», με τον Robert στο φλάουτο και την Gerrard μόνο μαζί του στη σκηνή. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ακούστηκε και το «Xavier», ενώ το «Act I- Dance of the Bacchantes» εκπροσώπησε τον πιο πρόσφατο δίσκο τους, δίνοντας αφρικανικό ρυθμό στο ατμοσφαιρικό σετ.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με δύο encore, όπου οι δύο τραγούδησαν εναλλάξ με τον Perry να αναλαμβάνει το αγαπημένο του cover του Tim Buckley «Song to the Siren» και το κλείσιμο τις συναυλίας με το κορυφαίο «Severance» και τη Gerrard ενδιάμεσα να δίνει μία σπαρακτική ερμηνεία στα «Cantara» και «The promised womb».

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 3
© Χρόνης Περράκης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Grammys 2026: Όλες οι υποψηφιότητες

Φέτος, το hip hop και η pop βρίσκονται ξανά στο επίκεντρο, η latin μουσική αποκτά επιτέλους τη θέση που της αξίζει, και η νέα γενιά δοκιμάζει τις δυνάμεις της απέναντι σε καλλιτέχνες που έχουν ήδη γράψει ιστορία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
07/11/2025

"Τόσκα"

Η περίφημη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία Νίκου Σ. Πετρόπουλου, επιστρέφει μετά τα συνεχόμενα sold out.

Επιτυχημένος Κόρνγκολντ, ατελέστατος Μάλερ σε πρόσφατη συναυλία της ΚΟΑ υπό τον Γουώρνερ – Θαυμάσιος Χάυντν από Giardino Armonico / Αντονίνι στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης

Η ατελής εκτέλεση της 5ης Συμφωνίας του Μάλερ σκίασε την πρόσφατη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ενώ το ιστορικό σύνολο οργάνων εποχής "Il Giardino armonico" έκανε το καθυστερημένο πλην ερεθιστικό ελληνικό ντεμπούτο του με συμφωνίες του Χάυντν στη Ροτόντα της Θεσσαλονίκης

Η Αναστασία Κότσαλη και ο Μιχάλης Καλκάνης συνομιλούν με την ανεικονική γεωμετρία της Όπυς Ζούνη

Παρουσιάζουν το νέο του μουσικό εγχείρημα "Περγαμόντο" στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β&Μ Θεοχαράκη.

"Μομφή": Μια μουσική performance της Μαρίκας Κλαμπατσέα και του Λεονάρδου Βαλεστσαίν

Το έργο εμπνέεται από τη ρήση του Bertolt Brecht: "Στους σκοτεινούς καιρούς θα υπάρχει και τραγούδι; Ναι, θα υπάρχει και τραγούδι. Για τους σκοτεινούς καιρούς".

Το συναυλιακό πρόγραμμα του ΠΣΚ

Rap, techno, world music αλλά και metal και pop· αυτό το τριήμερο στην Αθήνα έχει τα πάντα.

The Dream Syndicate: Η μεγάλη επιστροφή μιας θρυλικής μπάντας

Ένα από τα πιο επιδραστικά και αγαπημένα συγκροτήματα της αμερικανικής alternative σκηνής επιστρέφει επιτέλους στην Ελλάδα.