Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο

Το ντουέτο με τις world καταβολές καθήλωσε το κοινό υπό το φως του Ιερού Βράχου.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο

Η ανακοίνωση για τη συναυλία των Dead Can Dance στο Θέατρο Γης, στη Θεσσαλονίκη, μας άφησε να αισθανόμαστε αδικημένοι (και να ψάχνουμε αεροπορικά εισιτήρια και φθηνά Airbnb κοντά στην παραλία). Ευτυχώς ασπαστήκαμε το σοφό ρητό που συνδέει την υπομονή με την αρετή και οι διοργανωτές μας δικαίωσαν, εντάσσοντας την αθηναϊκή εμφάνιση της μπάντας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και παραχωρώντας τους για μια βραδιά το Ηρώδειο.

Το σίγουρο sold out μερικές εβδομάδες πριν την 3η Ιουλίου επιβεβαίωσε το ορθό της επιλογής τους· ποιος άλλος χώρος είναι τόσο ταιριαστός με τις μυστηριακές μουσικές του πολύχρονου σχήματος; Με την αναμονή να αυξάνεται εκθετικά και τις βεντάλιες να δίνουν δικό τους ρεσιτάλ σε ένα από τα πιο καυτά απογεύματα του φετινού καλοκαιριού, το κοινό είχε πάρει θέση από νωρίς στα πέτρινα εδώλια. Χωρίς καθυστερήσεις, οι έξι μουσικοί που συνοδεύουν το εικονοκλαστικό ντουέτο πήραν τις θέσεις τους στα ποικίλα όργανα (από πλήκτρα και διαφορετικά σετ κρουστών μέχρι ιδιόμορφα έγχορδα, όπως το βραζιλιάνικο μονόχορδο berimbau), ενώ η Lisa Gerrard με εμφάνιση ιέρειας σε απαστράπτοντα λευκά και έναν βοηθό για να κουβαλάει την ουρά απ’ τα άμφια της, έκλεψε για άλλη μια φορά τα βλέμματα.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 1
© Τηλέμαχος Κουκλάκης

Παρά την πρόσφατη κυκλοφορία του τελευταίου δίσκου τους «Dionysus», το τουρ του 2019 κινήθηκε στη λογική ενός ποτ πουρί της μακρόχρονης πορείας τους, επιτρέποντας σε όσους έρχονταν σε παρθενική επαφή με τα live τους να πάρουν μία γεύση από όλους τους δίσκους τους. Η μίαμιση ώρα βέβαια δεν θα μπορούσε να είναι αρκετή για να εκπροσωπηθούν όλα τα κορυφαία (έλειψαν τα «Kiko», «Opium», «Saltarello» μεταξύ άλλων) όμως έφτανε για ένα μακροβούτι σε ένα σφιχτοδεμένο, αντιπροσωπευτικό setlist.

Ξεκινώντας με το κατανυκτικό «Anywhere out of this world», η μεστή φωνή του Brendan Perry ακολούθησε με απόλυτη άνεση τις αιθέριες απαιτήσεις του κομματιού, αποδεικνύοντας πως διατηρεί ακέραια τη δυναμική της. Παράλληλα, η Gerrard, παίρνοντας σειρά με το ανατριχιαστικό «Mesmerism» από το δεύτερο δίσκο τους «Spleen and Ideal», παρέμεινε επιβλητική όπως πάντα, με το αγέρωχο, αποστασιοποιημένο ύφος και τη σαγηνευτική φωνή της, είτε τη συνόδευε με το σαντούρι της είτε με απλές κινήσεις των χεριών.

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 2
© Χρόνης Περράκης

Η συμμετοχή του αδερφού του Perry, Robert, με πρώτο ρόλο στα κρουστά και τις κιθάρες πρόσθεσε στη συνολική εμπειρία. Απ’ τις πιο ιδιαίτερες στιγμές εκείνη του παραδοσιακού ιρλανδικού «Wind That Shakes The Barley», με τον Robert στο φλάουτο και την Gerrard μόνο μαζί του στη σκηνή. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ακούστηκε και το «Xavier», ενώ το «Act I- Dance of the Bacchantes» εκπροσώπησε τον πιο πρόσφατο δίσκο τους, δίνοντας αφρικανικό ρυθμό στο ατμοσφαιρικό σετ.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με δύο encore, όπου οι δύο τραγούδησαν εναλλάξ με τον Perry να αναλαμβάνει το αγαπημένο του cover του Tim Buckley «Song to the Siren» και το κλείσιμο τις συναυλίας με το κορυφαίο «Severance» και τη Gerrard ενδιάμεσα να δίνει μία σπαρακτική ερμηνεία στα «Cantara» και «The promised womb».

Χορεύοντας με τις Βάκχες: Ακούσαμε τους Dead Can Dance στο Ηρώδειο - εικόνα 3
© Χρόνης Περράκης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Ο Cayetano είναι κατά βάθος "κλασικό παιδί"

Ο κορυφαίος Έλληνας μουσικός παραγωγός μοιράζεται με τους αναγνώστες του "α" μια προσωπική playlist, ενώ παράλληλα μιλάει για το επερχόμενο live του στο "Arch Club" (29/11), τις συνεργασίες και τη μουσική του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
15/11/2025

"Ε ρε γλέντια!" με την Αλεξάνδρα Μάγκου στο "Arch"

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φωνές της ελληνικής σκηνής σε ένα μεγάλο σόλο λάιβ.

Ο Ορφέας Περίδης για πρώτη φορά στο "Κύτταρο"

Ένα πλήθος από ηχοχρώµατα και ρυθµούς, "σκάνε" σαν φωτοβολίδα και μας µεταφέρουν από την Ανατολή ως τη Δύση.

Bob Mould (Hüsker Dü): "Μην αφήνεις την επιστήμη να σταθεί εμπόδιο στην τέχνη."

Ο Bob Mould μιλά στο "α" για το "Here We Go Crazy", το χάος της εποχής, την τεχνολογία που "αποσυνδέει" και τη χαρά του να ξαναβγαίνει στη σκηνή.

Η καρδιά της μουσικής δωματίου χτυπά δυνατά στον ιστορικό "Παρνασσό": σπουδαίο ξεκίνημα για το "Athens Ιnternational Music Festival" - αξιόλογη εμφάνιση ανερχόμενων Ελλήνων σολίστ

Έξι βραδιές μουσικής δωματίου με εκλεκτούς ξένους και ανερχόμενους Έλληνες σολίστ σε διάστημα μόλις λίγων εβδομάδων έφεραν ξανά στο προσκήνιο της αθηναϊκής μουσικής ζωής την ιστορική αίθουσα του "Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός", χώρο ιδανικής ακουστικής και προσβασιμότητας για εκδηλώσεις μουσικής δωματίου.

Π.Ι.Ε.Β. x Viktoras σε μια βραδιά με spoken word και beats

Παρουσιάζουν το νέο concept album "Detroit" στο ΠΛΥΦΑ.

Οι νικητές των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025

Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή στην Αθήνα.