Το Μουντιάλ του 2002 ήταν το πρώτο που παρακολούθησα στη ζωή μου, κάτι που πιθανώς δε θα συνέβαινε εάν δεν άκουγα τυχαία τη μουσική του Vangelis στην ΕΡΤ, λίγο πριν ξεκινήσει η διοργάνωση.
Ο κατά κόσμον Βαγγέλης Παπαθανασίου, έγινε γνωστός χάρη στο κλασικό ψυχεδελικό άλμπουμ «666» των πρωτοποριακών Aphrodite's Child, κέρδισε Όσκαρ αργότερα για το soundtrack της ταινίας «Οι Δρόμοι της Φωτιάς» (1981, Χιου Χάντσον), και έγραψε την αριστουργηματική μουσική του ονειρικού sci-fi «Blade Runner» (1982, Ρίντλεϊ Σκοτ), ήταν αναπόφευκτο να σκαρφιστεί την καλύτερη μουσική για το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου.
Κορέα και Ιαπωνία το καλοκαίρι του 2002 φιλοξένησαν το πρώτο Μουντιάλ του 21ου αιώνα, και ο συνθέτης φρόντισε η μουσική που θα εκπροσωπούσε τις δύο χώρες να ακούγεται όσο φουτουριστική χρειάζεται, να αναδύει ελπίδα και να τιμά την πλούσια μουσική παράδοση των δύο χωρών, με μια απλή αλλά εύστοχη επιλογή μουσικών οργάνων.
Για το λιτά τιτλοφορημένο «Anthem», ο Παπαθανασίου χρησιμοποίησε ένα συνθεσάιζερ Korg Karma και εμπνεύστηκε από παραδοσιακά όργανα της περιοχής, όπως το έγχορδο shamisen και τα κρουστά taiko. Το κομμάτι κυκλοφόρησε σε δύο βερσιόν, μία με έμφαση στα ηλεκτρονικά μέρη του και μία ακόμα, συνοδεία ορχήστρας σε μια φοβερή εκτέλεση.
Το αποτέλεσμα ήταν ένας απόλυτα λυρικός ύμνος που ανέδυε τη μαγεία του Μουντιάλ αλλά και της μουσικής του δημιουργού της. Όπως γράφει στο booklet της συλλογής «Odyssey», η τραγουδίστρια Cherry Vanilla:
«Εκείνο που αγαπούσα περισσότερο στη μουσική του Βαγγέλη ήταν η ποιότητα της ανθρωπιάς της. Τον τρόπο με τον οποίο κάποιος χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά κυκλώματα και καλώδια μπορεί να αγγίξει την καρδιά και τα συναισθήματά σου τόσο βαθιά. Η μουσική του Βαγγέλη μέσα από τα πλήκτρα του απηχεί την ίδια τη ζωή, και μας επιτρέπει να βρίσκουμε ο ένας τον άλλο, να ζούμε ξανά, και όπως λέει πάντα, να θυμόμαστε».