Τη Σουίτα για βιολί και μικρή ορχήστρα και το Κοντσέρτο για βιολί, πιάνο και ορχήστρα, γραμμένα στο διάστημα 1929-30 στο Βερολίνο, θα ερμηνεύσει η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών στην πρώτη της εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής (13/2), με μαέστρο τον Βύρωνα Φιδετζή.

Τα έργα αυτά του Νίκου Σκαλκώτα, που γράφτηκαν στο Βερολίνο στο γύρισμα της δεκαετίας '20 και '30, εθεωρούντο χαμένα καθώς ο συνθέτης έφυγε εκείνη την εποχή από το Βερολίνο χωρίς να επιστρέψει ποτέ ξανά και τα χειρόγραφα των συνθέσεων είχαν μείνει σε κάποιο ντουλάπι. Και τα δύο αυτά έργα είχαν παιχτεί για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1930 στο Βερολίνο. Τα χειρόγραφα των δυο αυτών έργων του Σκαλκώτα εντοπίστηκαν από τον μουσικολόγο Γιάννη Τσελίκα στη Βιβλιοθήκη του Παναπιστημίου της Νέας Υόρκης (Μπάφαλο) και αποκτήθηκαν από τον Σύλλογο οι Φίλοι της Μουσικής. Ο μουσικολόγος / κλαρινετίστας Γιάννης Σαμπροβαλάκης ανέλαβε την ενορχήστρωσή τους και έτσι παρουσιάζονται για πρώτη φορά μετά από 88 χρόνια εδώ, με σολίστ τον Γιώργο Δεμερτζή (βιολί) και τον Βασίλη Βαρβαρέσο (πιάνο). Την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο συνιδρυτής της και καλλιτεχνικός διευθυντής Βύρων Φιδετζής. Το πρόγραμμα της συναυλίας συμπληρώνεται με έργα του Γιάννη Κωνσταντινίδη, συμμαθητή του Σκαλκώτα στο Βερολίνο, και των καθηγητών τους, Πάουλ Γιουόν και Κουρτ Βάιλ.
Περισσότερες πληροφορίες
Νίκος Σκαλκώτας «Δυο χαμένα χειρόγραφα»
Δύο χαμένα έργα του, που πρωτοπαρουσιάστηκαν τον Απρίλιο του 1930 στο Βερολίνο, αναβιώνουν έπειτα από σχεδόν 90 χρόνια. Είναι η Σουίτα για βιολί και μικρή ορχήστρα (1929) και το Κοντσέρτο για βιολί, πιάνο και ορχήστρα (1930) που ερμηνεύουν, μαζί με άλλα, οι Γιώργος Δεμερτζής (βιολί) και Βασίλης Βαρβαρέσος (πιάνο). Τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών διευθύνει ο Βύρων Φιδετζής