Ιππόλυτος - Το μανιφέστο του πολέμου: δυνατό διήμερο στην Επίδαυρο

Ένα διήμερο ιδανικό για κατάβαση στην Αργολίδα αποδεικνύεται το προσεχές, στις 25-26/7, καθώς αυτές τις ημέρες η Λυδία Κονιόρδου ανεβάζει τον ερωτικότατο «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με έναν εξαιρετικό θίασο και η Ρούλα Πατεράκη καταθέτει στο θεατράκι της Μικρής Επιδαύρου μια πολλά υποσχόμενη σκηνική εκδοχή του –κατά Θουκυδίδη– Πελοποννησιακού Πολέμου.

Γιορτινοί εξοδούχοι, προσοχή!
Τα θέατρα τροποποιούν τα ωράρια και τις ημέρες των παραστάσεων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Πριν την έξοδό σας επιβεβαιώσετε τις όποιες αλλαγές για να οργανώσετε καλύτερα τις θεατρικές σας εξορμήσεις.
Ιππόλυτος - Το μανιφέστο του πολέμου: δυνατό διήμερο στην Επίδαυρο

Ένα διήμερο ιδανικό για κατάβαση στην Αργολίδα αποδεικνύεται το προσεχές, στις 25-26/7, καθώς αυτές τις ημέρες η Λυδία Κονιόρδου ανεβάζει τον ερωτικότατο «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με έναν εξαιρετικό θίασο και η Ρούλα Πατεράκη καταθέτει στο θεατράκι της Μικρής Επιδαύρου μια πολλά υποσχόμενη σκηνική εκδοχή του –κατά Θουκυδίδη– Πελοποννησιακού Πολέμου.

Ιππόλυτος - Το μανιφέστο του πολέμου: δυνατό διήμερο στην Επίδαυρο - εικόνα 1
Νίκος Κουρής, Μάρθα Φριντζήλα και Λυδία Κονιόρδου στον «Ιππόλυτο»

Tο 1954, με τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Αλέκο Αλεξανδράκη στον ομώνυμο ρόλο να προκαλεί ρίγη συγκίνησης με το εντυπωσιακό ντεμπούτο του, έγιναν τα «ανεπίσημα» εγκαίνια του θεσμού των Επιδαυρίων. Φέτος το καλοκαίρι, εξήντα χρόνια μετά, η τραγωδία του 428 π.Χ. ανεβαίνει και πάλι στην Επίδαυρο από το Εθνικό, με Ιππόλυτο έναν από τους πιο αξιόλογους και λαμπερούς πρωταγωνιστές της νεότερης γενιάς, τον Νίκο Κουρή. Πιστός οπαδός της Άρτεμης, ο Ιππόλυτος είναι προσκολλημένος σε μια ιερή αγνότητα, απαξιώνοντας τις χαρές του έρωτα. Η θεά Αφροδίτη θα τον τιμωρήσει εξωθώντας τη μητριά του, τη Φαίδρα, να τον ερωτευθεί παράφορα. Η Λυδία Κονιόρδου σκηνοθετεί την παράσταση και ερμηνεύει τη Φαίδρα, η οποία μη βρίσκοντας ανταπόκριση στον έρωτά της, αυτοκτονεί. Προκειμένου, όμως, να σώσει την τιμή της, αφήνει ένα γράμμα με το οποίο κατηγορεί τον Ιππόλυτο πως την πρόσβαλε, προκαλώντας έτσι το εξίσου τραγικό τέλος του προγονού της.
Ο συνθέτης Τάκης Φαραζής ενώνει ελληνικά, γεωργιανά και κέλτικα μοτίβα στη μουσική της παράστασης, ενώ ένας εξαιρετικός θίασος συντροφεύει τους δύο πρωταγωνιστές: Λήδα Πρωτοψάλτη (Τροφός), Θέμις Πάνου (Θησέας), Μάρθα Φριντζήλα (Αφροδίτη), Φαίδων Καστρής (Θεράπων), Μιχάλης Σαράντης (Άγγελος) και ακόμη είκοσι ηθοποιοί (Χορός). Η «αρρώστια» του έρωτα και η προσήλωση σε απόλυτα ιδεώδη, η ελεύθερη βούληση και η πάλη με τους κοινωνικούς κανόνες είναι ορισμένα από τα ζητήματα που θέτει ο Ευριπίδης στο σύνθετο αυτό έργο που έγραψε τρία χρόνια μετά την έναρξη του Πελοποννησιακού Πολέμου, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Περικλή και ενώ ο λοιμός μαινόταν στη μέχρι πρότινος κραταιά Αθήνα.

Ιππόλυτος - Το μανιφέστο του πολέμου: δυνατό διήμερο στην Επίδαυρο - εικόνα 2
Ο Δημήτρης Λιγνάδης πρωταγωνιστεί στο «Μανιφέστο του πολέμου» (c) Panagiotis Evaggelidis

Κι ενώ ο λόγος του Ευριπίδη θα ακούγεται στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, εκείνος του Θουκυδίδη θα δίνει το «παρών» στη Μικρή Επίδαυρο. Πενήντα ηθοποιοί, με μπροστάρη τον Δημήτρη Λιγνάδη και συνοδούς τις Ελένη Ερήμου, Διώνη Κουρτάκη, Μαριάνθη Σοντάκη κ.ά., θα καταθέσουν στο ειδυλλιακό αυτό ανοιχτό θεατράκι μια σκηνική εκδοχή πάνω στην «Ιστορία» του Θουκυδίδη, δηλαδή στο εμβληματικό κείμενο του πρώτου ιστορικού της ανθρωπότητας για τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Η παράσταση, ουσιαστικά μια ανοιχτή περφόρμανς, με τον τίτλο «Το μανιφέστο του πολέμου» έχει ως επίκεντρο τη μορφή του Περικλή, με αποκορύφωμα τον «Επιτάφιο», τον οποίο θα ακούσουμε διά στόματος Λιγνάδη.
Όλα αυτά με την υπογραφή-ορόσημο της Ρούλας Πατεράκη, μιας γυναίκας που ανήκει στο βαρύ πυροβολικό των βετεράνων ρηξικέλευθων σκηνοθετών μας. Γεμίζοντας τη σκηνή με αποξηραμένα λουλούδια, η Πατεράκη στήνει ένα θέαμα ανυπότακτο σε κατηγοριοποιήσεις, βασισμένο εξίσου σε θραύσματα από το έργο του Θουκυδίδη όσο και σε ποιητικά και άλλα κείμενα-σχόλια στο ζήτημα του πολέμου.

Οι παραστάσεις «Ιππόλυτος» και «Το μανιφέστο του πολέμου» παρουσιάζονται, αντίστοιχα, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου και στη Μικρή Επίδαυρο στις 25 και 26/7.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιππόλυτος

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Ο παράφορος έρωτας της Φαίδρας για τον γιο του συζύγου της, τον Ιππόλυτο, και οι τραγικές συνέπειές του

Το μανιφέστο του πολέμου (μέρος α΄)

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Το εμβληματικό κείμενο του Θουκυδίδη για τον Πελοποννησιακό Πόλεμο μεταφέρεται στο θέατρο ως έργο εν εξελίξει, που πραγματεύεται τα γεγονότα με άξονα την αθηναϊκή δημοκρατία και αποκορύφωμα τον «Επιτάφιο»

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο σε κίνηση: Η Αργυρώ Χιώτη και η Ιώ Βουλγαράκη ανοίγουν μια νέα σελίδα

Η Αργυρώ Χιώτη και η Ιώ Βουλγαράκη μιλούν στο Αθηνόραμα για το όραμά τους για το Εθνικό, για το νέο πρόγραμμα, τους ανθρώπους του οργανισμού και τη σημασία του "μαζί" στη σημερινή δημιουργία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
26/12/2025

Χριστούγεννα με μυστήριο: Τρεις παραστάσεις που κρατούν την αγωνία ζωντανή

Θέλετε να συνδυάσετε τα Χριστούγεννα με σασπένς και θέατρο; Υπάρχουν τρεις παραστάσεις γεμάτες μυστήριο και ανατροπές.

Έπαθες αντι-Christmas; Βρήκαμε τις παραστάσεις που θα δεις

Αυτές είναι οι προτάσεις μας για παραστάσεις που απομακρύνονται από τη γιορτινή αισθητική. Αντί για στολισμένα χαμόγελα και θαλπωρή, αναδεικνύουν την ένταση, τις αντιφάσεις και την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από την επιφάνεια των Χριστουγέννων.

Η δίκη

Ο Άρης Μπινιάρης προσεγγίζει το έργο του Κάφκα μέσα από τη μουσική φόρμα και προτείνει μια υπαρξιακή ανάγνωση, μετατοπίζοντας το βάρος από το πολιτικό στο υπαρξιακό πεδίο. | Powered by Uber

"Ας περιμένουν οι γυναίκες": Η ταινία του Σταύρου Τσιώλη πρώτη φορά στο θέατρο

Στο Θέατρο Ψυρρή θα δούμε την κλασική ταινία του Σταύρου Τσιώλη "Ας περιμένουν οι γυναίκες", η οποία μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή. Μια κωμωδία για άνδρες που ταξιδεύουν, ονειρεύονται και γελούν με τη ζωή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και αλήθεια.

Ο Λάκης Λαζόπουλος στο Βέμπο: Τελευταία ευκαιρία για τον "Ήρωα με παντούφλες"

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξανασυστήνει τον "Ήρωα με παντούφλες", μια κωμωδία που παραμένει πεισματικά επίκαιρη. Προλαβαίνετε να την δείτε έως 4/1 στο Βέμπο.

Οι ακούραστοι του ελληνικού θεάτρου

Σημαντικοί δημιουργοί και ηθοποιοί, όπως ο Θανάσης Παπαγεωργίου, η Μαίρη Ραζή, ο Σωτήρης Τσόγκας, ο Αντώνης Αντωνίου και η Νατάσα Ασίκη, παραμένουν δραστήριοι, χαράζοντας δρόμους και αφηγούμενοι ανθρώπινες ιστορίες στη σκηνή.