Δύο ελληνικά θεατρικά έργα παρουσιάζονται στη Σόφια της Βουλγαρίας

Δύο μονόλογοι που υπογράφουν ο Άρης Ασπρούλης και η Ιόλη Ανδρεάδη, σε σκηνοθεσία της δεύτερης, παρουσιάζονται απόψε στο πλαίσιο του International Theatre Festival Monodrama 2024.

Αρτώ/Βαν Γκογκ Κική Παπαδοπούλου©

Δύο ελληνικά έργα σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη παρουσιάζονται απόψε στη Σόφια της Βουλγαρίας, στο πλαίσιο του International Theatre Festival Monodrama Sofia 2024. Πρόκειται για τους μονολόγους "Αρτώ/Βαν Γκογκ" (φωτό εξωφύλλου) και "Κόκκαλο", που εμπνέονται από τον σπουδαίο οραματιστή του θεάτρου Αντονέν Αρτώ. Τον πρώτο ερμηνεύει ο Αμερικανός Gene Gillette, που είδαμε και στη χώρα μας το 2022. Ο εξαιρετικός ηθοποιός του Μπρόντγουεϊ ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη για δεύτερη φορά στην Ευρώπη, αποκλειστικά για το έργο των Ανδρεάδη-Ασπρούλη, ενώ το "Κόκκαλο" (που μόλις τελείωσε τις sold out παραστάσεις του στο Σημείο και αναμένεται να επαναληφθεί με τη νέα σεζόν) ερμηνεύει ο χαρισματικός Γεράσιμος Γεννατάς, μαζί με τον μουσικό περφόρμερ Γιώργο Παλαμιώτη.

Κόκκαλο
Κική Παπαδοπούλου©
Ο Γεράσιμος Γεννατάς στο "Κόκκαλο"

Τα δύο αυτά πρωτότυπα θεατρικά έργα βασίζονται στην πολυτάραχη ζωή του ρηξικέλευθου καλλιτέχνη και διανοητή Αντονέν Αρτώ (1896-1948), που οι οραματισμοί του για το θέατρο αποτέλεσαν τις βάσεις της σύγχρονης πρωτοπορίας. Μαζί με την "Οικογένεια Τσέντσι" των ίδιων συγγραφέων αποτελούν μέρος της θεατρικής τους τριλογίας "The Artaud Trilogy" που κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Τα έργα παρουσιάστηκαν επίσης στη Νέα Υόρκη το 2023, στο The Tank Theatre κάτω από τον ενιαίο τίτλο "The Artaud Diptych" κερδίζοντας θερμή υποδοχή και τώρα, με τον ίδιο τίτλο, ταξιδεύουν στη Σόφια της Βουλγαρίας για να παρουσιαστούν, κατόπιν πρόσκλησης, απόψε το βράδυ στο City Mark Art Center με Βουλγαρικούς υπέρτιτλους.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Λίγα λόγια για τον Gene Gillette

Ο Gene Gillette έγινε ευρύτερα γνωστός στο θεατρικό κοινό της Νέας Υόρκης από τη συγκλονιστική ερμηνεία του ως "Άμλετ" στο Denver Civic Theatre και από τις παγκοσμίως γνωστές παραστάσεις στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει τα τελευταία χρόνια όπως το "To Kill A Mockingbird" (Lincoln Center Theater), το "The Curious Incident of the Dog in the Night-Time" (Broadway, National Theatre) και το "War Horse" (Broadway), μεταξύ πολλών άλλων. Τον περασμένο Μάιο πρωταγωνίστησε στην παράσταση "Shooting Celebrities" του John Ransom Phillips στο Flea Theater της Νέας Υόρκης, σε σκηνοθεσία Christopher McElroen ενσαρκώνοντας τον φωτογράφο της Mary Lincoln και τον ίδιο τον Abraham Lincoln. Είναι ιδιαιτέρως γνωστός και αγαπητός παγκοσμίως και από τις συχνές εμφανίσεις του σε δημοφιλείς σειρές στις πλατφόρμες του NETFLIX, της DISNEY+ και του δικτύου του NBC και του CBS όπως: "Law & Order", "The Blacklist", "Punisher", "Madam Secretary", "The Good Wife", "Person of Interest" κ.ά.

Αρτώ / Βαν Γκογκ
Κική Παπαδοπούλου©
Ο Gene Gillette στο "Αρτώ/Βαν Γκογκ"

Κόκκαλο
Κική Παπαδοπούλου©
Ο μουσικός Γιώργος Παλαμιώτης στο "Κόκκαλο"

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κόκκαλο

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 75 '

Η παράσταση ξεκινάει με την φανταστική υπόθεση ότι, μετά από μια βραδιά προς τιμήν του στην οποία του απαγορευόταν η είσοδος, ο Αντονέν Αρτώ, απογοητευμένος, αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά. Απομονωμένος στο ψυχιατρικό άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό μιας αποτυχημένης του παράστασης και φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής του περφόρμερ και μουσικού Γιώργου Παλαμιώτη, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης.

Αρτώ / Βαν Γκογκ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 55 '

Έπειτα από 9 χρόνια ψυχιατρικού εγκλεισμού, ο Αντονέν Αρτό δίνει μια διάλεξη στην οποία υποδεικνύει τους ηθικούς αυτουργούς της αυτοκτονίας του Βαν Γκογκ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου έφυγε από τη ζωή

Η αγαπημένη και γεμάτη σπιρτάδα "ηθοποιός αμέσου δράσεως", που μας χάρισε αξέχαστες ερμηνείες στις ταινίες της "χρυσής εποχής" του ελληνικού κινηματογράφου, πέθανε στις 7 Ιουνίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/06/2024

Μας αποζημίωσε ή όχι η εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών;

Τι είδαμε στην πολυαναμενόμενη παράσταση, "Elizabeth Costello / J. M. Coetzee. Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές", με την υπογραφή του Κριστόφ Βαρλικόφσκι;

Οι "Τρεις αριστεροί αντίχειρες" είναι μια χορογραφία με σώματα ρευστά σαν σε animation

H Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου παρουσιάζει στο Μ54 μία παράσταση χορού, όπου τα σώματα κινούνται στον χώρο προσπαθώντας να προσομοιώσουν μορφές από ψηφιακά animation.

Φεστιβάλ Αθηνών: Ξεκινά ο κύκλος συζητήσεων "Future Perfect: Η εποχή της αμηχανίας"

Τέσσερις συζητήσεις – στρογγυλές τράπεζες στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στην Πειραιώς 260 με τη συμμετοχή καλλιτεχνών του προγράμματος και διακεκριμένων ομιλητριών και ομιλητών από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών, που φέρνουν στο προσκήνιο την αμηχανία που μας προκαλεί ο κόσμος που έρχεται.

Επετειακή παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του καραγκιοζοπαίκτη Θανάση Σπυρόπουλου

Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την απώλεια του μεγάλου καλλιτέχνη του θεάτρου σκιών και ο γιος και συνεχιστής του Κώστας Σπυρόπουλος μαζί με τους μαθητές της Ακαδημίας του Θανάση Σπυρόπουλου ετοίμασαν μια ξεχωριστή παράσταση.

Ελένη Ευθυμίου: "Στους ‘Υπνοβάτες’ βλέπουμε έναν παραμορφωτικό καθρέφτη των δικών μας φαντασμάτων"

Η σκηνοθέτις που κατόρθωσε με την ομάδα "Εν δυνάμει" τη συμπερίληψη του διαφορετικού στο χώρο των τεχνών, γράφει για τη νέα της παράσταση που έρχεται σε λίγες μέρες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου καταγγέλλει με επιστολή τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας μετά από περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού

Μετά από το περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού φωτισμών θεάτρου εν ώρα εργασίας, τα σωματεία Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου και Τεχνικών Απασχολούμενων στις ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις καταγγέλλουν το γεγονός σε μια επιστολή, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία τους για τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας.