"Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη": Ο Μάνος Καρατζογιάννης σε έναν γοητευτικό μονόλογο

Η αληθινή ιστορία του Γάλλου συγγραφέα Νταβίντ Λελέ-Ελό και της διάσημης Ελληνίδας τραγουδίστριας που έγινε το είδωλό του.

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη Αθηνά Λιάσκου©

Ο Μιλού, ένας Γάλλος που μεγαλώνει σε μια επαρχιακή πόλη τη δεκαετία του ’80, ανέκαθεν διέφερε από τους συνομηλίκους του. Στα οκτώ του τρελαινόταν να μεταμφιέζεται σε πριγκίπισσα και να παριστάνει τη βασίλισσα της Αιγύπτου, ενώ απεχθανόταν τα παιχνίδια με τη μπάλα και καθετί αγορίστικο. Στα δεκατέσσερα, ακούγοντας στην τηλεόραση της φωνή της Νάνας Μούσχουρη αποφασίζει: "Θα γίνω Νάνα Μούσχουρη!". Αυτή είναι η αληθινή ιστορία που πραγματεύεται ο μονόλογος του Γάλλου συγγραφέα Νταβίντ Λελέ-Ελό "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη", η οποία μεταφέρεται στη σκηνή με μοναδικό ερμηνευτή τον Μάνο Καρατζογιάννη, σε σκηνοθεσία του Ελισσαίου Βλάχου. Η πρώτη παράσταση της περιοδείας στην Αττική θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Βράχων στις 14/7.

"Εγώ δεν μεταμφιέζομαι, είμαι. Η μεταμφίεση δεν είναι παιδικό παιχνίδι, είναι η μεταμόρφωση προς την ενηλικίωση": Η διάσημη τραγουδίστρια, που μεσουρανεί στη Γαλλία εκείνη την εποχή, γίνεται το ίνδαλμά του Μιλού σε σημείο να ονειρεύεται να της μοιάσει απόλυτα. Ο δρόμος του, βέβαια είναι γεμάτος εμπόδια: δεν είναι Έλληνας, ούτε μιλάει ελληνικά, δεν φοράει γυαλιά και τουαλέτες με στρας και παγιέτες, ούτε ξέρει να τραγουδά. Και το χειρότερο: είναι αγόρι… Τίποτα παρόλα αυτά δεν είναι ικανό να τον σταματήσει. Από τα δεκατέσσερά του, ο θαυμασμός και η ταύτισή του στο πρόσωπο της Ελληνίδας σταρ του δίνουν κουράγιο, τον οδηγούν να ξεπεράσει οποιεσδήποτε δυσκολίες και να βρει τελικά αυτό που πραγματικά ο ίδιος είναι.

Με χιούμορ, συγκίνηση, ειλικρίνεια και ανθρώπινη ζεστασιά ο Νταβίντ Λελέ-Ελό μοιράζεται την ιστορία του, ενώ μέσα από το έργο ανασυντίθεται η εικόνα της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας με τη διεθνή ακτινοβολία, της οποίας η μουσική διαδρομή, εκτός από αξιοθαύμαστο καλλιτεχνικό επίτευγμα, έχει αποτελέσει όχημα προβολής της ελληνικότητας σε όλο τον κόσμο.

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη
Αθηνά Λιάσκου©

Η Νάνα Μούσχουρη, φίλη και συνεργάτης πλέον του συγγραφέα, σημειώνει 

"Ο Μιλού, το μικρό αγόρι που ζει το όνειρό του, συνεχίζει να βαδίζει στο δρόμο του με ενθουσιασμό και σεβασμό για να καταφέρει να υπάρξει, μέχρι τα όρια της ζωής του. Γιατί το όνειρό του είναι η ελπίδα για το μέλλον του. Είμαι ευτυχής που μοιράζομαι ένα μέρος της διαδρομής του, συγκινημένη που του απλώνω το χέρι και του δανείζω τη φωνή μου. Και νιώθω ότι μου δίνει και αυτός το χέρι του και μοιραζόμαστε μυστικά τη μεγάλη ευθύνη να βρούμε την Αλήθεια μας".

Η μετάφραση είναι της Αγγελικής Βουλουμάνου, τα σκηνικά και τα κοστούμια της Σεμίραμις Μοσχοβάκη, η μουσική σύνθεση του Νίκου Κολλάρου, η κινησιολογία της Ματίνας Κωστιάνη και οι φωτισμοί του Γιώργου Αγιαννίτη.

Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη
Αθηνά Λιάσκου©

Το "Όταν μεγαλώσω, θα γίνω Νάνα Μούσχουρη" παρουσιάστηκε το 2019 στη Γαλλία, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, με εξαιρετική επιτυχία και, από τον Οκτώβριο 2023, θα παιχτεί στο Παρίσι. Στην Ελλάδα ξεκινάει την πορεία του από το Φεστιβάλ Θεατρικού Μονολόγου Ερμιόνης στις 8 Ιουλίου και στις 14 Ιουλίου θα κάνει αθηναϊκή πρεμιέρα στο Θέατρο Βράχων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ "Στη Σκιά των Βράχων" 2023 των δήμων Βύρωνα, Δάφνης-Υμηττού, ενώ θ’ ακολουθήσουν κι άλλες στάσεις σε καλοκαιρινά φεστιβάλ, που θα ανακοινωθούν. Από τις αρχές Οκτωβρίου θα ανέβει στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός, στο Μεταξουργείο, για τη σεζόν 2023-24.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου έφυγε από τη ζωή

Η αγαπημένη και γεμάτη σπιρτάδα "ηθοποιός αμέσου δράσεως", που μας χάρισε αξέχαστες ερμηνείες στις ταινίες της "χρυσής εποχής" του ελληνικού κινηματογράφου, πέθανε στις 7 Ιουνίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/06/2024

Μας αποζημίωσε ή όχι η εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών;

Τι είδαμε στην πολυαναμενόμενη παράσταση, "Elizabeth Costello / J. M. Coetzee. Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές", με την υπογραφή του Κριστόφ Βαρλικόφσκι;

Οι "Τρεις αριστεροί αντίχειρες" είναι μια χορογραφία με σώματα ρευστά σαν σε animation

H Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου παρουσιάζει στο Μ54 μία παράσταση χορού, όπου τα σώματα κινούνται στον χώρο προσπαθώντας να προσομοιώσουν μορφές από ψηφιακά animation.

Φεστιβάλ Αθηνών: Ξεκινά ο κύκλος συζητήσεων "Future Perfect: Η εποχή της αμηχανίας"

Τέσσερις συζητήσεις – στρογγυλές τράπεζες στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στην Πειραιώς 260 με τη συμμετοχή καλλιτεχνών του προγράμματος και διακεκριμένων ομιλητριών και ομιλητών από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών, που φέρνουν στο προσκήνιο την αμηχανία που μας προκαλεί ο κόσμος που έρχεται.

Επετειακή παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του καραγκιοζοπαίκτη Θανάση Σπυρόπουλου

Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την απώλεια του μεγάλου καλλιτέχνη του θεάτρου σκιών και ο γιος και συνεχιστής του Κώστας Σπυρόπουλος μαζί με τους μαθητές της Ακαδημίας του Θανάση Σπυρόπουλου ετοίμασαν μια ξεχωριστή παράσταση.

Ελένη Ευθυμίου: "Στους ‘Υπνοβάτες’ βλέπουμε έναν παραμορφωτικό καθρέφτη των δικών μας φαντασμάτων"

Η σκηνοθέτις που κατόρθωσε με την ομάδα "Εν δυνάμει" τη συμπερίληψη του διαφορετικού στο χώρο των τεχνών, γράφει για τη νέα της παράσταση που έρχεται σε λίγες μέρες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου καταγγέλλει με επιστολή τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας μετά από περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού

Μετά από το περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού φωτισμών θεάτρου εν ώρα εργασίας, τα σωματεία Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου και Τεχνικών Απασχολούμενων στις ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις καταγγέλλουν το γεγονός σε μια επιστολή, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία τους για τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας.