Τελειώνει η κατάληψη στο κτίριο Τσίλερ του Εθνικού Θεάτρου, ξεκινούν οι παραστάσεις

Λήγει η κατάληψη στο Εθνικό Θέατρο-κτίριο Τσίλερ και η επανεκκίνηση θα γίνει την Πέμπτη με τους "Βρικόλακες" του Χένρικ Ίψεν.

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Μετά τη λήξη των καταλήψεων στις Δραματικές Σχολές ακολουθεί η λήξη της κατάληψης στο Κτίριο Τσίλερ του Εθνικού. Με επιστολή της προς στη διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου, η συντονιστική ομάδα της κατάληψης ενημέρωσε για την παράδοση των κλειδιών κι έτσι, την Πέμπτη 23/3 ανοίγει η αυλαία της κεντρικής σκηνής για να συνεχίσουν οι παραστάσεις των "Βρικολάκων" του Χένρικ  Ίψεν σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Φασουλή. 

Διαβάστε Επίσης

Στο ίδιο κτίριο θα ακολουθήσουν οι πρεμιέρες των έργων "Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα" του Τόνυ Κούσνερ σε σκηνοθεσία του Γιάννη Μόσχου (Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", στις 31/3) και "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" του Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Καραντζά (Κεντρική Σκηνή, στις 20/4).  Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμα τι θα γίνει με την κατάληψη του θεάτρου Rex της οδού Πανεπιστήμιου. Δυστυχώς οι παραστάσεις της "Σπασμένης στάμνας" του Κλάιστ σε συν σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου δεν θα συνεχιστούν λόγω της λήξης των συμβάσεων των ηθοποιών και άλλων ανειλημμένων υποχρεώσεων του. Δρομολογούνται δυο ακόμα πρεμιέρες, αυτή της σκηνικής σύνθεσης του Νίκου Καραθάνου "Μια νύχτα στην Επίδαυρο" ( Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη", στις 6/4) και του έργου "Goodbye, Lindita" του Μάριο Μπανούσι (Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών, στις 30/3). Ίσως δούμε τις παραστάσεις αυτές σε άλλες σκηνές, ακόμα και στην Πειραιώς 260… αναμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις. Η οικονομική πληγή του Εθνικού μετρά κάτι παραπάνω από 400.000 ευρώ. Ελπίζουμε πως θα ξανά βρει τον βηματισμό του με την ελπίδα βέβαια πως το κοινό θα το στηρίξει.

Όσο για τους καλλιτέχνες είναι σαφές πως θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις συντονισμένα ζητώντας όχι μόνο την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος 85, αλλά και ανώτατη εκπαίδευση, παροχή σίτισης, δωρεάν συγγράμματα, κρατικές υποτροφίες,  περαιτέρω στελέχωση των Δημοσίων Σχολών Παραστατικών Τεχνών και άλλα. Αναμένουμε τις ανακοινώσεις των συντονιστικών επιτροπών. Όπως δήλωσαν και οι Σύλλογοι Σπουδαστών των Δραματικών Σχολών του Εθνικού Θεάτρου, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης "ο αγώνας συνεχίζεται"!!!

Διαβάστε Επίσης


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βρικόλακες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Στο έργο που το 1979 αποτέλεσε το ντεμπούτο του σκηνοθέτη, το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας και της κοινωνικής υποκρισίας καταρρέει όταν αποκαλύπτεται η νοσηρότητα του παρελθόντος των Άλβινγκ.

Goodbye, Lindita

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 75 '

Ο πολυσχιδής καλλιτέχνης παρουσιάζει ξανά την επιτυχημένη, προσωπικής σύλληψης εικαστική περφόρμανς του, που εμπνέεται από τα ταφικά έθιμα και τις παραδόσεις των Βαλκανίων και επικεντρώνεται στο θέμα του θανάτου, του πένθους και της διαχείρισης της απώλειας. Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα απλοϊκό σπίτι με στοιχειώδη έπιπλα και ξεκινά από τις καθημερινές, σχεδόν μηχανικές δραστηριότητες ενός μεσήλικου ζευγαριού. Σύντομα τα πράγματα αλλάζουν και, μπροστά στα μάτια των θεατών, ο οικείος χώρος σταδιακά μετουσιώνεται, συμμετέχοντας μαζί με τους ερμηνευτές σε μία αποχαιρετιστήρια ταφική τελετουργία που οδηγείται ολοένα στην κλιμάκωση. Το έργο, μέσα από την δύναμή του, συνομιλεί προσωπικά με κάθε θεατή, χωρίς, μάλιστα, να αξιοποιεί καθόλου τον λόγο.

Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 135 '

Για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή παρουσιάζεται το έργο που χαρτογραφεί την άνοδο του ναζισμού, εκθέτοντας την ευθύνη της στάσης μας απέναντι στην Ιστορία, από τον συγγραφέα του θρυλικού “Άγγελοι στην Αμερική”. Στο επίκεντρο οι συναντήσεις μιας παρέας αριστερών καλλιτεχνών που ξεκινούν από την Πρωτοχρονιά του 1932, στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες στο Βερολίνο, και συνεχίζονται για ενάμιση χρόνο, αποκαλύπτοντας πώς η πολιτική αναταραχή μπορεί να αλλάξει σταδιακά τις ισορροπίες στις ανθρώπινες σχέσεις. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος: «Το έργο του Κούσνερ μάς βάζει απέναντι σε έναν καθρέφτη να κοιτάξουμε στο παρελθόν το δικό μας μέλλον».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Δέσποινα Στυλιανοπούλου έφυγε από τη ζωή

Η αγαπημένη και γεμάτη σπιρτάδα "ηθοποιός αμέσου δράσεως", που μας χάρισε αξέχαστες ερμηνείες στις ταινίες της "χρυσής εποχής" του ελληνικού κινηματογράφου, πέθανε στις 7 Ιουνίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/06/2024

Μας αποζημίωσε ή όχι η εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών;

Τι είδαμε στην πολυαναμενόμενη παράσταση, "Elizabeth Costello / J. M. Coetzee. Επτά μαθήματα και πέντε παραβολές", με την υπογραφή του Κριστόφ Βαρλικόφσκι;

Οι "Τρεις αριστεροί αντίχειρες" είναι μια χορογραφία με σώματα ρευστά σαν σε animation

H Αγνή Παπαδέλη Ρωσσέτου παρουσιάζει στο Μ54 μία παράσταση χορού, όπου τα σώματα κινούνται στον χώρο προσπαθώντας να προσομοιώσουν μορφές από ψηφιακά animation.

Φεστιβάλ Αθηνών: Ξεκινά ο κύκλος συζητήσεων "Future Perfect: Η εποχή της αμηχανίας"

Τέσσερις συζητήσεις – στρογγυλές τράπεζες στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στην Πειραιώς 260 με τη συμμετοχή καλλιτεχνών του προγράμματος και διακεκριμένων ομιλητριών και ομιλητών από όλο το φάσμα των ανθρωπιστικών επιστημών, των γραμμάτων και των τεχνών, που φέρνουν στο προσκήνιο την αμηχανία που μας προκαλεί ο κόσμος που έρχεται.

Επετειακή παράσταση αφιερωμένη στη μνήμη του καραγκιοζοπαίκτη Θανάση Σπυρόπουλου

Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την απώλεια του μεγάλου καλλιτέχνη του θεάτρου σκιών και ο γιος και συνεχιστής του Κώστας Σπυρόπουλος μαζί με τους μαθητές της Ακαδημίας του Θανάση Σπυρόπουλου ετοίμασαν μια ξεχωριστή παράσταση.

Ελένη Ευθυμίου: "Στους ‘Υπνοβάτες’ βλέπουμε έναν παραμορφωτικό καθρέφτη των δικών μας φαντασμάτων"

Η σκηνοθέτις που κατόρθωσε με την ομάδα "Εν δυνάμει" τη συμπερίληψη του διαφορετικού στο χώρο των τεχνών, γράφει για τη νέα της παράσταση που έρχεται σε λίγες μέρες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου καταγγέλλει με επιστολή τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας μετά από περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού

Μετά από το περιστατικό τραυματισμού ενός τεχνικού φωτισμών θεάτρου εν ώρα εργασίας, τα σωματεία Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου και Τεχνικών Απασχολούμενων στις ζωντανές οπτικοακουστικές εκδηλώσεις καταγγέλλουν το γεγονός σε μια επιστολή, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία τους για τις πρακτικές ανασφάλιστης εργασίας.