E3 2016: Θετικές EA, Ubisoft, Take Τwo στα νέα PS4/Xbox

Στελέχη τους θεωρούν πως θα είναι ευεργετική για την αγορά η αλλαγή του μέχρι σήμερα μοντέλου λειτουργίας της

Με την Sony να επιβεβαιώνει λίγο πριν την έναρξη της Ε3 2016 την ύπαρξη του PS4K, του βελτιωμένου στα χαρακτηριστικά PS4, και την Microsoft να ακακοινώνει ριζικά αναβαθμισμένο Xbox για το τέλος του 2017, η αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης εισέρχεται σε μία νέα φάση εξέλιξής της. Συγκεκριμένα σε αυτήν που δεν ακολουθεί πια τους "παραδοσιακούς κύκλους" διαδρομής ενός συστήματος ψυχαγωγίας για 6-8 χρόνια και αντικατάστασής του από έναν τελείως διαφορετικό διάδοχο για τόσα ακόμη κλπ. κλπ., αλλά της παρουσίασης νέων μοντέλων πολύ πιο γρήγορα (σε διάστημα 3 ετών το πολύ) και της προσπάθειας διατήρησης συμβατότητας ανάμεσα σε αυτά όσον αφορά στα games τους. Μεταβαίνουμε σε μία εμπορική προσέγγιση που θυμίζει τα smartphones, με άλλα λόγια. Έχουμε παραθέσει ήδη την άποψή μας σχετικά με το ρίσκο που επιφυλάσσει αυτή η αλλαγή στρατηγικής για τις Sony και Microsoft, πιο πολλή σημασία ωστόσο από τη γνώμη μας έχει σίγουρα αυτή του καταναλωτικού κοινού, αφενός, των δημιουργών και εκδοτών games αφετέρου.

Για την γνώμη των καταναλωτών συνολικά δεν πρόκειται να έχουμε σαφή ιδέα έως τις αρχές του... 2018, προφανώς, όταν δηλαδή θα έχουν διατεθεί στην αγορά και τα δύο καινούργια PS4 και Xbox One. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως η θετική στάση που φαίνεται να έχουν ήδη οι μεγάλες εκδότριες εταιρείες του χώρου απέναντι στην πρωτοβουλία των Sony και Microsoft. Σε συνέντευξη που έδωσαν στο κλαδικό μέσο ενημέρωσης GamesIndustry υψηλόβαθμα στελέχη των Electronic Arts, Ubisoft και Take Two, και τα τρία υπογραμμίζουν πως η μετάβαση σε αυτό το νέο μοντέλο των εξελικτικά καλύτερων αλλά συμβατών συστημάτων ψυχαγωγίας θα αποδειχθεί κατά τη γνώμη τους ευεργετική για την αγορά.

Και τα τρία στελέχη αναφέρουν την διατήρηση της συνοχής των κοινοτήτων παικτών γύρω από τίτλους που αγαπούν - αφού θα μπορούν να παίζουν με φίλους τους τα ίδια games με απλώς διαφοροποιημένο τεχνικό τομέα, όποιο κι αν είναι το σύστημα που τα φιλοξενεί - την ευκολία ανάπτυξης διαφορετικών "εκδόσεων" του ίδιου τίτλου (αφού όλα τα συστήματα θα στηρίζονται σε παρόμοια αρχιτεκτονική) και την μεγαλύτερη εμπορική "διαδρομή" ενός τίτλου σε σχέση με το παρελθόν, ως κύριους λόγους για την θετική τους στάση. Υπάρχει, δε, η κοινή μεταξύ τους πεποίθηση πως οι Sony και Microsoft θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια ώστε να μην διασπάσουν τις πελατειακές τους βάσεις, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως θα αποφύγουν να προσφέρουν για τα νεότερα οικιακά PlayStation και Xbox παραγωγές που δεν θα είναι αξιοποιήσιμες στα προηγούμενα PS4 και Xbox One λόγω χαμηλότερων προδιαγραφών.

Αυτό απομένει ν' αποδειχθεί, φυσικά - και, αξίζει να υπογραμμιστεί, είναι ίσως και το στοιχείο που θα κρίνει τελικά αν το καταναλωτικό κοινό θα "αγκαλιάσει" την νέα προσέγγιση των Sony και Microsoft ή αν θα διακρίνει σε αυτήν στοιχεία που δεν τού αρέσουν και θα την απορρίψει. Όπως πάντα... ίδωμεν!