Ε3 2016: Τίτλοι τέλους επίσημα για το Kinect

Η Microsoft αποδέχεται την καθολική απόρριψή του από το κοινό, προχωρά παρακάτω

Υπάρχουν ήττες μεγάλες και μικρές, ήττες που "κάνουν πάταγο" και ήττες που... "δεν ακούγονται" σχεδόν - και, αν μη τί άλλο, αυτό που μπορεί να συμπεράνει κανείς για τις δεύτερες είναι πως, αν δεν "ακούστηκαν" από κανέναν σχεδόν, πιθανώς το πότε και το πώς ήλθαν δεν είχε ήδη καμία ουσιαστική σημασία. Ακριβώς αυτό το είδος της ήττας - μικρής κι αθόρυβης, σε αντίθεση με την πολύ μεγαλύτερη και σημαντικότερη - κατέγραψε η Microsoft για τον εαυτό της, παρουσιάζοντας το νέο Xbox One S: το ανασχεδιασμένο μοντέλο έχει να επιδείξει ενδιαφέρουσες προσθήκες και μία ενδεικτική έλλειψη. Σε αντίθεση με το Xbox One, δεν φέρει καμία θύρα σύνδεσης για το περιφερειακό αναγνώρισης κίνησης και φωνητικών εντολών του αμερικανικού κολοσσού, το πολυσυζητημένο Kinect.

Οι τίτλοι τέλους δεν είναι τυχαίοι, καθώς "γράφονται" ακριβώς σε εκείνο το χρονικό σημείο που η Microsoft προετοιμάζει μία... ολική επανεκκίνηση της στρατηγικής της για τα Xbox. Το Κinect ήταν πάντοτε μελανό σημείο στην πορεία των συστημάτων της: από την πρώτη του έκδοση στo Xbox 360 είχε καταστεί γρήγορα σαφές πως δεν προσέφερε την ακρίβεια αναγνώρισης και τα "αντανακλαστικά" που χρειάζονταν ώστε να προσφέρει games όπως αυτά που υποσχόταν η Microsoft στις παρουσιάσεις της. Με την κυκλοφορία του Xbox One οι Αμερικανοί προσέφεραν βελτιωμένο, αναβαθμισμένο μοντέλο - το έκαναν όμως με τον... χειρότερο δυνατό τρόπο: στην αρχή πειθαναγκαστικά (οι πρώτοι κάτοχοι του Xbox One το είχαν λάβει στην συσκευασία τους είτε τούς ενδιέφερε είτε όχι), στη συνέχεια αδέξια (τίποτε από όσα προσέφερε ως extra μέσο χειρισμού δεν είχε ιδιαίτερο νόημα) και στο τέλος άσκοπα (δεν κυκλοφόρησε ούτε ένα video game ή έστω app που αξιοποιεί ουσιαστικά το Kinect).

Σε κάθε περίπτωση, με την αφαίρεση της θύρας σύνδεσής του από το Xbox One S το Kinect καθίσταται και τυπικά ανενεργό από τον κατασκευαστή του. Η Microsoft θα προσφέρει την δυνατότητα σε όσους το έχουν στην κατοχή τους αλλά ενδιαφέρονται να μεταβούν από το αρχικό Xbox One στο One S, να αποκτήσουν δωρεάν έναν ειδικό προσαρμογέα που συνδέει το Kinect σε USB 3.0 και άρα καθιστά το Kinect χρησιμοποιήσιμο από το νεότερο μοντέλο. Μετά από το πρώτο διάστημα η Microsoft θα... πωλεί (!) αυτόν τον προσαρμογέα αντί $49.99. Αμφιβάλλουμε, ωστόσο, αν θα υπάρξει καταναλωτής - πέραν από κάποιους προγραμματιστές και εργαζόμενους σε επιστημονικά εργαστήρια, όπου το Kinect παραδόξως βρήκε κάποιες πειραματικές εφαρμογές - που θα μπει στην διαδικασία να συνδέσει το άχρηστο αυτό περιφερειακό στο Xbox One S, για οποιονδήποτε πιθανό λόγο.

Το μεγαλύτερο... αστείο, δε, σε όλα αυτά; Δεν είμαστε διόλου πεπεισμένοι πως το Kinect αυτό καθ' αυτό δεν είχε δυνατότητες και πιθανούς ρόλους αξιοπρόσεκτους. Είμαστε, ωστόσο, πεπεισμένοι αναφορικά με την ικανότητα της Microsoft να το υποστηρίξει σε software - είτε apps είτε games, δεν έχει σημασία - αξίας πρακτικής και ουσιαστικής. Ειρωνικό, άλλωστε, είναι το γεγονός ότι με συσκευές όπως το Amazon Echo ή την αναβαθμισμένη Siri της Apple, την Cortana της ίδιας της Microsoft και άλλες παρόμοιες "έξυπνες" λειτουργίες, οι φωνητικές εντολές που υποστηρίζονται από Δικτυακές υπηρεσίες και τεχνητή νοημοσύνη θα αναδειχθούν σε μία από τις κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις του 2016-2017. Αν το Kinect είχε υποστηριχθεί σωστά και κατορθώσει να κερδίσει την εκτίμηση των κατόχων Xbox One, θα είχε σαφέστατα μία θέση σε αυτό το εξελικτικό ρεύμα. Αντ' αυτού, έχει ήδη καταχωρηθεί στα ιστορικά βιβλία ως μία πανάκριβη και παταγώδης αποτυχία. Ας ελπίσουμε, τουλάχιστον, να είναι... μεμονωμένη για την Microsoft.