"One Day": Γιατί δεν με άγγιξε το νέο binge-worthy ρομάντζο του Netflix

Με σχεδόν 100 εκατ. θεάσεις, το «One Day» έφτασε στην κορυφή του Netflix και συγκλόνισε το παγκόσμιο κοινό. Αξίζει, όντως, να δείτε το νέο Νο 1 της πλατφόρμας;

One Day One Day

Παρά τον συλλογικό "πόνο" που βιώνει το παγκόσμιο κοινό έχοντας ολοκληρώσει τα 14 επεισόδια του "One Day", για εμάς που είχαμε δει την ομότιτλη ταινία του 2011 με την Αν Χάθαγουεϊ και τον Τζιμ Στράτζες ή για όσους έχουν διαβάσει το βιβλίο του Ντέιβιντ Νίκολς (2009) που αποτελεί τη βάση του σεναρίου, η εμπειρία της σειράς αποδείχτηκε λιγότερο φορτισμένη. Ήταν όμως η εξοικείωση με το στόρι που απέτρεψε τη σύνδεσή μας με την τηλεοπτική εκδοχή του ή μήπως η σειρά κινήθηκε στα ασφαλή μονοπάτια των παραγωγών του Netflix, στερώντας τελικά από το βάθος και την πρωτοτυπία της ιστορίας;

Το πρώτο επεισόδιο μας συστήνει την Έμα (Άμπικα Μοντ) και τον Ντέξτερ (Λίο Γούνταλ), μια πολιτικοποιημένη Βρετανίδα με όνειρο να γίνει συγγραφέας και ένα pretty boy της καλής κοινωνίας χωρίς φιλοδοξίες. Οι δυο τους γνωρίζονται το βράδυ της αποφοίτησής τους από το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου το 1988, ξημερώματα 15ης Ιουλίου. Η προσπάθειά τους να κάνουν σεξ αποτυγχάνει, όμως η κοινή επιθυμία να περάσουν χρόνο μαζί παραμένει και εκείνο το πρωινό καταλήγει να αποτελέσει την αφετηρία μιας σχέσης ζωής. Κάθε επόμενο επεισόδιο τους συναντά αυτήν τη "μία ημέρα" μέσα στα 20 χρόνια που ακολουθούν, κατά τα οποία θα τους δούμε "μαζί", χώρια, με νέους συντρόφους, καθώς οι ζωές τους αλλάζουν και γίνονται πιο περίπλοκες.

One Day
One Day

Η αφήγηση δομείται έτσι ώστε να εξάπτεται η αγωνία για το κοινό, που δεν ξέρει τι να περιμένει και καλείται σε κάθε νέο επεισόδιο να ενώσει τα κομμάτια του παζλ όσων μεσολάβησαν. Ως αποτέλεσμα, πολλά κλισέ δεν κινηματογραφούνται (απλώς εννοούνται). Κάθε 25 περίπου τηλεοπτικά λεπτά, τόσο οι χαρακτήρες όσο και ο κόσμος γύρω τους χρίζουν επαναπροσδιορισμού, γεγονός που προσδίδει τόσο σεναριακό όσο και ψυχαγωγικό ενδιαφέρον στη σειρά, η οποία κάνει πολύ καλή δουλειά στην αναπαράσταση της εποχής – με τη βοήθεια των κουστουμιών, των σκηνικών και του δυναμικότατου soundtrack (New Order, The The, Cocteau Twins, Pixies, LCD Soundsystem, Jeff Buckley, Elliot Smith, Blur, μεταξύ άλλων). Ανακουφιστικά επιδρούν επίσης το ταλέντο των ανερχόμενων πρωταγωνιστών και η μεταξύ τους χημεία.

One Day
One Day

Αυτά είναι τα στοιχεία που λειτουργούν στο "One Day", αλλά δεν επαρκούν. Και αυτό επειδή το στήσιμο της σειράς δίνει περιθώριο στην αγωνία (και άρα στο binge-watching), στερώντας το χώρο (και το χρόνο) από τα υπόλοιπα συναισθήματα ώστε αυτά να παγιωθούν και να μας συναρπάσουν. Η ιστορία της Έμα και του Ντέξ διέπεται από έναν ρομαντισμό στον οποίο δυσκολευόμαστε να εμβαθύνουμε, μιας και διαταράσσεται συνεχώς, ενώ μέσα από την ατομική πορεία καθενός η σειρά αγγίζει και άλλες θεματικές (απώλεια, καταχρήσεις, μοναξιά). Και το κάνει, αναπόφευκτα, φευγαλέα. Παράλληλα, ο "Netflix χρωματισμός" αποσπά την προσοχή μας από την ουσία – κυριολεκτικά, η ατμόσφαιρα είναι υπερβολικά πολύχρωμη και φωτεινή για μια σειρά που θέλει να θεωρηθεί "σπαρακτική". Για τον ίδιο λόγο αποσυντονίζει και η ενσωμάτωση του κωμικού στοιχείου σε μια κατά κύριο λόγο δραματική ιστορία.

Το "One Day" δεν με άφησε συγκλονισμένη, ούτε καν συγκινημένη. Ίσως η εκ των προτέρων γνώση του τέλους δεν μου επέτρεψε να αφεθώ πλήρως. Ίσως, με το πέρασμα του χρόνου, ο κυνισμός τείνει να υπερισχύσει του ρομαντισμού (όταν είχα δει την ταινία το ’11 το κλάμα έρρεε για ώρες). Ίσως, όμως, απλώς ο πήχης να έχει ανέβει μετά την εμπειρία του ιρλανδικού "Normal People", την απόλυτη διερεύνηση της ενηλικίωσης, της θλίψης του Βορρά και της δυσκολίας του "μαζί".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

"Am I Being Unreasonable?": Δυο ανορθόδοξες γυναίκες επαναπροσδιορίζουν την έννοια της λογικής

Ένα κράμα κωμωδίας και θρίλερ, η βραβευμένη με BAFTA σειρά του BBC είναι διαθέσιμη στο Cinobo με τα πρώτα τέσσερα επεισόδια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΑΛΑΦΑΤΗ
17/04/2024

Η Μαρίνα Σάττι ήθελε να πάει κόντρα στους "κανόνες" της Eurovision

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου της ΕΡΤ για τη Eurovision και μίλησε με την Μαρίνα Σάττι, λίγο πριν την αναχώρηση της ελληνικής αποστολής για τη Σουηδία.

Στην Πάρο τα γυρίσματα της νέας βρετανικής σειράς "Malice"

Την παραγωγή της νέας τηλεοπτικής σειράς έξι επεισοδίων έχει αναλάβει η Faliro House Productions μέσω της θυγατρικής της εταιρίας FA.NA Productions.

Βραδιές σινεμά στην ΕΡΤ3

Τέσσερις ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου έρχονται αυτήν την εβδομάδα στη βραδινή ζώνη της ΕΡΤ3, ξεκινώντας από αύριο, Τρίτη 15 Απριλίου.

"Maestro": Πρώτη ματιά στα γυρίσματα της 2ης σεζόν

Η μεγάλη επιτυχία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη επιστρέφει στο Mega την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 22:40.

3 σειρές διαφορετικών ειδών αλλά εξίσου binge-worthy για να δεις στο Disney+

Επειδή οι προτιμήσεις κάθε τηλεθεατή μπορεί να διαφέρουν, όμως όλοι αγαπάμε ένα καλό binge-watching.

2 βραδιές ελληνικού σινεμά στην ΕΡΤ3

Δύο φεστιβλικά κοινωνικά δράματα από το '80 μέχρι σήμερα έρχονται στην ΕΡΤ3 την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Απριλίου.