Ανδρέας Φασουλής: "Ο καφές είναι το μικρό καθημερινό 'δώρο' που κάνουμε στον εαυτό μας"

Ο ιδιοκτήτης του brand καφεστίασης "El Greco" μιλά στο "α" για τον κόσμο του καφέ: τι ζητά πλέον ο μέσος καταναλωτής; Γιατί αγαπάμε τόσο τον καφέ στην Ελλάδα; Και γιατί να γίνει κάποιος μέλος της οικογένειας "El Greco" μέσω franchise;

El Greco © Λεωνίδας Τούμπανος

Ο ιδιοκτήτης του brand καφεστίασης "El Greco", Ανδρέας Φασουλής, μιλά στο "α" για τον κόσμο του καφέ: τι επιλέγει ο μέσος σύγχρονος καταναλωτής; Ποιος είναι ο πιο αγαπημένος μας καφές; Και γιατί να αποφασίσει κάποιος να κάνει το βήμα και να γίνει μέλος της οικογένειας "El Greco" μέσω franchise;

El Greco
© Λεωνίδας Τούμπανος

"El Greco": Πώς προέκυψε το όνομα για αυτό το εγχείρημά σας;
Όταν άνοιξα το πρώτο κατάστημα στην Ιερά Οδό, μπροστά από το εργαστήριο παραγωγής μας, ήξερα ότι αυτό θα ήταν το όνομα. Γιατί το "El Greco" είναι η ταυτότητά μας: συνδυάζει την κουλτούρα, τη φιλοξενία και την αυθεντικότητα που θέλουμε να μεταφέρουμε σε κάθε φλιτζάνι. Επειδή δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά και στην Ιταλία, όπου έχουμε το ιταλικό brand καφέ της Espresso Da Vinci, ήθελα να δημιουργήσω κάτι εξίσου δυνατό και αναγνωρίσιμο και στην Ελλάδα. Σε ένα ταξίδι μου προς την Ιταλία, μια ελληνική αεροπορική εταιρεία πρόσφερε γεύματα με παραδοσιακά προϊόντα από όλη την Ελλάδα· εκεί γεννήθηκε η ιδέα να αναδείξουμε κι εμείς το ελληνικό στοιχείο μέσα από τον καφέ.

Τι προκλήσεις έχετε στο τιμόνι της "El Greco";
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κρατάμε σταθερή την ποιότητα -είτε μιλάμε για την πρώτη ύλη είτε για την εμπειρία του πελάτη- ανεξαρτήτως καταστήματος. Σε μια εποχή που ο καταναλωτής έχει άπειρες επιλογές, το να ξεχωρίζεις απαιτεί καινοτομία, συνέπεια και καθημερινή προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς.

"Στα "El Greco" έχουμε δουλέψει σε χαρμάνια που συνδυάζουν ένταση και ισορροπία, ώστε κάθε γουλιά να είναι εμπειρία"

Παράλληλα, το κόστος του καφέ έχει ανέβει κατακόρυφα και η εύρεση πρώτης ύλης υψηλής ποιότητας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Αυτά είναι εμπόδια, αλλά μας ωθούν να γινόμαστε καλύτεροι, να επενδύουμε σε μακροχρόνιες συνεργασίες με παραγωγούς και να εξελίσσουμε συνεχώς τα χαρμάνια μας, ώστε ο καταναλωτής να παίρνει πάντα την ίδια αξία στο φλιτζάνι του.

Τι αναζητά πλέον ο μέσος καταναλωτής καφέ από ένα κατάστημα καφεστίασης;
Περισσότερο από ποτέ, αναζητά εμπειρία. Θέλει έναν χώρο που να του εμπνέει άνεση, οικειότητα, να απολαμβάνει τον καφέ του με φίλους ή ακόμα και να δουλέψει με τον υπολογιστή του. Θέλει διαφάνεια στην ποιότητα, σταθερή γεύση και μια σχέση εμπιστοσύνης με το brand.

El Greco
© Λεωνίδας Τούμπανος

Ποιος καφές είναι αυτός που προτιμούν οι περισσότεροι;
Ο freddo espresso είναι αδιαμφισβήτητα ο "βασιλιάς" στην Ελλάδα, ενώ ο cappuccino -ζεστός ή freddo- ακολουθεί από κοντά. Στα "El Greco" έχουμε δουλέψει σε χαρμάνια που συνδυάζουν ένταση και ισορροπία, ώστε κάθε γουλιά να είναι εμπειρία.

"Ο franchisee δεν ξεκινάει μόνος του· μπαίνει σε μια οικογένεια με κοινό όραμα και δοκιμασμένες λύσεις"

Παράλληλα, παρατηρούμε μια αυξανόμενη στροφή –κυρίως από το νεανικό κοινό– προς πιο healthy επιλογές και εναλλακτικά ροφήματα, που φέρνουν μια φρέσκια δυναμική στην καφεστίαση.

Γιατί ο καφές είναι μια τόσο αγαπημένη μας συνήθεια;
Γιατί είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα ρόφημα. Είναι τρόπος ζωής, είναι αφορμή για συνάντηση, είναι το ξεκίνημα της μέρας. Ο καφές είναι το μικρό καθημερινό "δώρο" που κάνουμε στον εαυτό μας και ταυτόχρονα ένας από τους πιο δυνατούς κοινωνικούς δεσμούς που έχουμε στην κουλτούρα μας.

Υπάρχει κάποια άλλη ανερχόμενη τάση στην καφεστίαση γύρω ή πέρα από τον καφέ;
Σίγουρα. Βλέπουμε αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα που συνδυάζουν ποιότητα με wellness, όπως τα ροφήματα χωρίς ζάχαρη, οι φυτικές εναλλακτικές στο γάλα, αλλά και τα signature ροφήματα που ξεφεύγουν από τον κλασικό καφέ. Παράλληλα, υπάρχει μια τάση προς πιο βιώσιμες επιλογές -από τα σκεύη μέχρι τις πρώτες ύλες.

El Greco
© Λεωνίδας Τούμπανος

Γιατί να γίνει κάποιος μέλος της οικογένειας "El Greco" μέσω του franchise;
Γιατί παίρνει στα χέρια του μια δυνατή και συνεχώς αναπτυσσόμενη ταυτότητα. Το "El Greco" δεν είναι απλά μια καφετέρια· είναι ένα brand με δική του παραγωγή καφέ, με χαρμάνια που δεν βρίσκεις αλλού, με πλήρη εκπαίδευση και συνεχή υποστήριξη. Ο franchisee δεν ξεκινάει μόνος του· μπαίνει σε μια οικογένεια με κοινό όραμα και δοκιμασμένες λύσεις.

Tι σχέδια έχετε για το μέλλον;
Θέλουμε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη του δικτύου μας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με έμφαση στην ποιότητα και την εμπειρία. Επενδύουμε στην "El Greco Roasting Company", στα χαρμάνια μας και σε νέες ιδέες που θα κάνουν τον καταναλωτή να μας επιλέγει ξανά και ξανά. Το μέλλον για εμάς είναι επέκταση, καινοτομία και διαρκής εξέλιξη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Το Vinyl Market επιστρέφει στην Τεχνόπολη

Τρεις μέρες γεμάτες νέες κυκλοφορίες, συλλεκτικά κομμάτια και πολλά μουσικά εκθέματα για όλα τα γούστα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/09/2025

Τι τρώνε τα performative males στα εστιατόρια

Ο νέος όρος των social media χαρακτηρίζει έναν συγκεκριμένο τύπο άνδρα -ένα meme θα λέγαμε καλύτερα- που μάλλον ήδη ξέρεις. Τι μπορείς να τον ταΐσεις αν τον πετύχεις στον έξω κόσμο;

Το Καστελλόριζο ξαναγίνεται το νησί των γρίφων και της επιστήμης

5ο Φεστιβάλ Γρίφων Καστελλορίζου (17-19/10): Ένα ταξίδι στη γνώση και τη δημιουργικότητα.

Τι θα κάνεις αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα

Γαστρονομία, Negroni Week, θέατρο στο Ηρώδειο και όλα όσα σε περιμένουν αυτή την εβδομάδα στην πόλη.

Τα δωρεάν της εβδομάδας: Αυλαία για το 53ο Φεστιβάλ Βιβλίου

Τελευταίες βόλτες στο Πεδίον του Άρεως και ό,τι άλλο μπορείς να κάνεις στην Αθήνα χωρίς εισιτήριο από 20 έως 26/9.

Τι θα κάνεις αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα

Συναυλίες, Φεστιβάλ Βιβλίου και όσα δεν πρέπει να χάσεις στην πόλη τις επόμενες μέρες.