Για ένα Σαββατόβραδο η Αθήνα ήρθε σε "Climax"

Βρεθήκαμε στο The Climax Ball της Στέγης Ωνάση, όπου η voguing κοινότητα γιόρτασε με δόξα και τιμή τον πιο λαμπερό εαυτό της.

Climax Ballroom © Pinelopi Gerasimou

Σάββατο βράδυ και βρισκόμαστε στα απόμερα του Ρέντη, όπου η Στέγη Ωνάση έχει εγκαταστήσει τον νέο της χώρο. Έξω από το Onassis Ready περιμένει πλήθος κόσμου με μια γιορταστική διάθεσή που έχω καιρό να δω· όσο προχωράμε στα ενδότερα, αυτή η ενέργεια παίρνει σάρκα και οστά, ή καλύτερα υπέρλαμπρα, προσεκτικά και με μεγάλη φαντασία φτιαγμένα ντυσίματα, πάνω στα, λιγότερο ή περισσότερο εκτεθειμένα, κορμιά των voguers που διαγωνίζονται υπό το άγρυπνο βλέμμα της κριτικής επιτροπής του The Climax Ball. Ανάμεσα σε ιαχές επιδοκιμασίας και χειροκροτήματα, μέλη της εγχώριας ballroom κοινότητας ξεδιπλώνουν τις χορευτικές τους ικανότητες πάνω στην πασαρέλα, ενώ το κοινό φτάνει σε… climax. Δυστυχώς για εμάς, τα slots έχουν μετακινηθεί νωρίτερα, έτσι προλαβαίνουμε μόνο ένα μικρό μέρος του προγράμματος, όμως η χαρά, η απόλαυση και κυρίως η ελευθερία είναι τόσο διάχυτες που σε καταλαμβάνουν στη στιγμή, σαν να έχεις δοκιμάσει κι εσύ τη σανγκριά από την ομώνυμη ταινία του Γκασπάρ Νοέ, χωρίς βέβαια τα δυσάρεστα αποτελέσματα. 

Climax Ballroom
© Pinelopi Gerasimou

Climax Ballroom
© Pinelopi Gerasimou


Είναι πρωτόγνωρο αυτό το αίσθημα του να βρίσκεσαι σε έναν ασφαλή χώρο όπου δεν θα κριθείς από κανένα για την ύπαρξη και την ουσία σου, και δεν μπορώ να διανοηθώ τη σημασία του για τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, από τα οποία προήλθαν και στα οποία απευθύνονται πρωτίστως τα balls αυτού του είδους. Αντλώντας από τα balls του Χάρλεμ στα 60s και με αρκετούς να τοποθετούν τις ρίζες τους ακόμα και στα τέλη του 19ου αιώνα, στα μέσα των 70s πήραν διαγωνιστική μορφή ανάμεσα στους "οίκους". Σε μητριαρχικές οικογένειες, δηλαδή, που δημιουργήθηκαν από παραγκωνισμέν@ μαύρ@ και λατίν@ queer άτομα (κυρίως transgender), προκειμένου να επιβιώσουν σε μια Αμερική που τ@ απέρριπτε, τ@ άφηνε εκτεθειμέν@ και άστεγ@. Στο πλαίσιο αυτών των διαγωνισμών αναπτύχθηκε ο χορός voguing, που έγινε γνωστός εκτός κοινότητας χάρη στο "Vogue" της Madonna, ενώ οι οίκοι σταδιακά, έπειτα από μεταπτώσεις στη δημοφιλία τους, "εξελίχθηκαν" φτάνοντας στις παρυφές του mainstream. 

Climax Ballroom
© Pinelopi Gerasimou

Climax Ballroom
© Pinelopi Gerasimou

Κι αν βάζω σε εισαγωγικά το εξελίχθηκαν, είναι επειδή ποιος μπορεί να κρίνει ως εξέλιξη ή κατόρθωμα, όπως αναφέρεται συχνά, τη "νομιμοποίηση" της απόλυτης έκφρασης της queer κοινότητας από την κρατούσα κουλτούρα; Σίγουρα όχι η γράφουσα, μια λευκή cis straight γυναίκα, χωρίς να καταλήξει να οικειοποιείται βιώματα άλλων· βιώματα βαριά και ειλικρινή που δεν τους παραχωρείται παρά σπάνια ο χώρος να εκφραστούν, όσο κι αν τ@ ίδι@ το διεκδικούν. Πρόσφατα, η voguer Honey Balenciaga (γνωστή από τον voguing τηλεοπτικό διαγωνισμό "Legendary" που προβάλλεται στο HBO) υπενθύμισε την αδικία τού να καταλαμβάνουν voguing θέσεις σε παραστάσεις ή video clip επαγγελματίες χωρίς σχετικό χορευτικό background. Αντίστοιχη κριτική έχουν δεχθεί καλλιτέχνες που έχουν ενσωματώσει στο εκφραστικό τους τερέν τις πρακτικές του voguing χωρίς να εντάσσονται απαραίτητα στην κοινότητα, ακόμα και αν πρόκειται για POC (People of color) όπως η Beyonce.

Θα μπορούσαμε να το πάμε ένα βήμα πιο μακριά και να αναρωτηθούμε κατά πόσο χρησιμεύει η αιγίδα ενός ιδιωτικού ιδρύματος, όπως η Στέγη, στο να έρθει σε μια χώρα χωρίς ballroom κουλτούρα μια παράδοση που ξεκίνησε όχι από τα πάνω, αλλά αντιθέτως από τους πλέον αποκλεισμένους της κοινωνίας. Τελικά, το κατόρθωμα ανήκει σε όλ@ εκείν@ που αποδέχτηκαν τους εαυτούς τους σε οποιαδήποτε συνθήκη· που έβαλαν σε προτεραιότητα αυτή την κατεπείγουσα χαρά, την προβολή της ύπαρξης, τη διεκδίκηση ενός ισότιμου, ασφαλούς χώρου, είτε στο Χάρλεμ είτε στου Ρέντη. Οι λοιποί είμαστε απλώς θεατές.
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Athinorama Plus

Οι "Δύο Κόσμοι" του Κτήματος Γκότση ενώνουν "τραγανά" το Πάσχα με το Θέρος

Το Ασύρτικο του Κτήματος Γκότση έχει την διάθεση της Σαντορίνης σε περιβάλλον Μεσσηνίας και "δελεάζει" τις γεύσεις του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΣΙΩΤΗ
25/04/2024

Πασχαλινή γιορτή αλληλεγγύης από τους Γιατρούς του Κόσμου

Λαμπάδες, ευχετήριες κάρτες, διακοσμητικά και πολλά άλλα.

Κτήμα Σκούρα: H νέα προσέγγιση του Αγιωργίτικου στη "Νεμέα" 2021 κάνει το Πάσχα "χάρμα"

Με το Αγιωργίτικο συστήνεται το Πάσχα & το Κτήμα Σκούρα έχει προβλέψει.

Νομοθετικές αστοχίες του Υπουργείου Πολιτισμού αξίας 27,5 εκ. ευρώ καταγγέλλει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος

Δείτε τι δηλώνει το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Θ.Α. για την επιδότηση καλλιτεχνών και χειροτεχνών.

Όλγα Κεφαλογιάννη: "Οι γυναίκες συνεχίζουν τον αγώνα για να κατακτήσουν τη θέση που τους αξίζει"

Η Υπουργός Τουρισμού βρέθηκε στην ημερίδα Women Who Dare: Οι Γυναίκες που αλλάζουν τον κόσμο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

ΥΠΠΟ: Επεμβάσεις στερέωσης στο "Μικρό Ανάκτορο" της Κνωσού

Το "Μικρό Ανάκτορο" βρίσκεται στα βορειοδυτικά του ανακτόρου της Κνωσού, με το οποίο φαίνεται ότι συνδέονταν μέσω του λεγόμενου "Βασιλικού Δρόμου".

"Μέγα Σπήλαιο": Κρασί από την καρδιά του Χελμού στο πασχαλινό τραπέζι

Το Κτήμα Μέγα Σπήλαιο θα είναι συνοδοιπόρος μας με τρεις ετικέτες μία για κάθε πτυχή των γιορτινών μαζώξεων.