
Η έλευση στις 15 Ιουλίου της Γιούτζα Ουάνγκ στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών, αποτελεί μείζον γεγονός. Μολονότι η διάσημη Κινέζα πιανίστα έχει επανειλημμένα εμφανισθεί στη χώρα μας -τόσο και κυρίως στο Μέγαρο Μουσικής όσο και στο Φεστιβάλ (το 2019)- αυτή είναι η πρώτη φορά που θα παίξει συνοδεία ορχήστρας (της περίφημης Ορχήστρας Δωματίου Μάλερ) χωρίς …αρχιμουσικό!
Η Mahler Chamber Orchestra, που επανέρχεται κι αυτή στο Φεστιβάλ μετά από 15 χρόνια, δίνει συχνά συναυλίες χωρίς μαέστρο υπό την καθοδήγηση μουσικών από το δίκτυο των εκλεκτών καλλιτεχνικών της συνεργατών. Σ’αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η επικείμενη συναυλία στο Ηρώδειο. Η Ουάνγκ θα διευθύνει την ορχήστρα από το πιάνο της σε δύο από τα διασημότερα κοντσέρτα για πιάνο και ορχήστρα του ρομαντικού ρεπερτορίου, το 2ο του Σοπέν και το 1ο του Τσαϊκόφσκυ.

Στα 38 της χρόνια η Ουάνγκ αποτελεί σήμερα αναμφισβήτητα μία σούπερ-σταρ του πιάνου. Εδώ και μια εικοσαετία κάθε ρεσιτάλ και συναυλία της προκαλούν πολλές συζητήσεις στους ανά τον πλανήτη φιλόμουσους. Αρχικά λόγω μιας εξωτερικής εμφάνισης με όρους ...μανεκέν: εντυπωσιακές ενδυματολογικές επιλογές, με πολύ στενά και κοντά φορέματα ή φούστες σε έντονα χρώματα, και ψηλοτάκουνα παπούτσια αναδεικνύουν μία σιλουέτα εξαιρετικά γυμνασμένη και σέξυ! Η καλοκαιρινή αθηναϊκή ζέστη μάλλον προϊδεάζει για επανάληψη αυτής της συνήθειας.
Όταν όμως καθίσει στο πιάνο, τότε τα πράγματα σοβαρεύουν! Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο και ο αβίαστος συνδυασμός λαμπερής δεξιοτεχνίας και μεγάλης εκφραστικότητας θυμίζουν τα λόγια του διάσημου πιανίστα -και μετέπειτα καθηγητή της στο περίφημο Ινστιτούτο "Κέρτις" της Φιλαδέλφειας- Γκάρυ Γκράφμαν ότι ήδη από την ακρόασή της έγιναν αντιληπτές όχι μόνο η σπουδαία τεχνική αλλά κυρίως η ευφυία και το καλό γούστο των ερμηνειών της.

Παιδί καλλιτεχνών, η γεννημένη και μεγαλωμένη στο Πεκίνο σολίστ αποτελεί εν πολλοίς προϊόν του αμερικανικού μουσικού establishment, ενώ έχει εγκατασταθεί μόνιμα στη Νέα Υόρκη και αποκτήσει και την αμερικανική υπηκοότητα. Η πολυβραβευμένη Ουάνγκ έχει καταγράψει λαμπρή πορεία στις σημαντικότερες παγκοσμίως αίθουσες συναυλιών και φεστιβάλ, συμπράττοντας με την αφρόκρεμα ορχηστρών και αρχιμουσικών, δίνοντας αμέτρητα σολιστικά ρεσιτάλ, καλλιεργώντας συστηματικά και τη μουσική δωματίου με καταξιωμένους ομοτέχνους της (μεταξύ των οποίων και τον Λεωνίδα Καβάκο). Πολλά από τα δεκάδες CDs που έχει ηχογραφήσει, ως αποκλειστική καλλιτέχνις της ιστορικής Deutsche Grammophon, έχουν τύχει διακρίσεων.
Η μεγάλη ρεπερτοριακή ευρύτητα και το φιλέρευνο πνεύμα της συνδυάζονται συχνά με διόλου αυτονόητες προκλήσεις, όπως το να παίξει σε ένα βράδυ στο Κάρνεγκι Χωλ το 2023 με την Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας όλα τα έργα για πιάνο και ορχήστρα του Ραχμάνινοφ! Πολλοί σύγχρονοι συνθέτες (Άνταμς, Λίντμπεργκ, Χίγκντον) της έχουν αφιερώσει κοντσέρτα τους για πιάνο.

Προτού τη συνοδεύσει στα κοσμαγάπητα κοντσέρτα, η Mahler Chamber Orchestra θα ερμηνεύσει, καθοδηγούμενη από τον εξάρχοντά της Χοσέ-Μαρία Μπλούμενσαϊν, την εισαγωγή "Κοριολανός" του Μπετόβεν και το "Οκτέτο" του Στραβίνσκυ στην εκδοχή για ορχήστρα δωματίου. Ιδανική ευκαιρία να εκτιμηθεί η ποιότητα και κυρίως η στυλιστική ευελιξία του νεανικού και …συνήθως περιοδεύοντος συνόλου που ίδρυσε το 1997 ο σπουδαίος Κλάουντιο Αμπάντο.