Borderline Festival 2025: Ανανέωση και καινούριες προκλήσεις

Πάντα προσανατολισμένο σε ήχους που ανθούν στα άκρα της μουσικής εμπειρίας, επιστρέφει για 14η χρονιά (Παρασκευή 11 & Σάββατο 12/4, στον νέο βιομηχανικό χώρο του Onassis Ready), ενώ κάνει και την έκπληξη, προσκαλώντας τον φημισμένο Igor Cavalera –πάλαι ποτέ ντράμερ των Βραζιλιάνων Sepultura.

Brdl25_fron Η Madam X έρχεται από το επίκαιρο βρετανικό underground

Για πολλούς, ήταν –και παραμένει– αδύνατον να φανταστούν τους Sepultura δίχως τον Igor Cavalera (ντραμς) και τον αδερφό του Max (φωνητικά, κιθάρα): τους ανθρώπους, δηλαδή, που έστησαν αυτή την τόσο συζητημένη heavy metal μπάντα, οδηγώντας τη στη δόξα του "Arise" (1991), του "Chaos A.D." (1993) και του "Roots" (1996). Άλλωστε, ακόμα κι όταν αποχώρησαν, συνέχισαν να προσδιορίζονται καλλιτεχνικά από έναν τραχύ, επιθετικό ήχο με μεταλλικές ρίζες, όπως σίγουρα θυμούνται όσοι τους είδαν το 2008 στη Μαλακάσα (ως Cavalera Conspiracy), με τον Max να βρυχάται στο μικρόφωνο "Iiigor, bring the shiit in Greeece!". Τι δουλειά έχει, λοιπόν, ο Igor Cavalera στο Borderline Festival;

Η ανακοίνωση του ερχομού του ήταν, ίσως, η μεγάλη μουσική έκπληξη της φετινής άνοιξης, αφού "υποχρέωσε" αρκετούς μεταλλάδες να γκουγκλάρουν το φεστιβάλ. Ωστόσο, όσοι έχουν σκάψουν βαθύτερα, γνωρίζουν τα πολυσυλλεκτικά ενδιαφέροντα του Βραζιλιάνου μουσικού: παλιότερα, π.χ., ήταν το χιπ χοπ, πλέον εστιάζει στις πιο πειραματικές όψεις των ηλεκτρονικών.

Κάτι που ταιριάζει γάντι στον γνώριμο χαρακτήρα του Borderline, μα και στην τρέχουσα διάθεσή του για ανανέωση και για καινούριες προκλήσεις. "Ο ήχος", σημειώνουν οι επιμελητές του, "δημιουργεί διόδους μεταξύ σωμάτων, μεταξύ νοημάτων, μεταξύ τόπων και ιστοριών". Κι αυτές ακριβώς τις διόδους φιλοδοξούν να εξερευνήσουν, στην 14η εκδοχή ενός θεσμού που παραμένει και κραταιός, μα και ανήσυχος.

Brdl25_01
Ο ερχομός του Igor Cavalera στο φεστιβάλ ήταν η έκπληξη της φετινής άνοιξης

Φέτος, λοιπόν, το Borderline μετακομίζει στο "Onassis Ready" –το νέο κτήριο του Ιδρύματος Ωνάση στου Ρέντη, με τους βιομηχανικού χαρακτήρα χώρους. Οι οποίοι έρχονται να αλληλεπιδράσουν με οκτώ κινητικά γλυπτά του διακεκριμένου εικαστικού Takis (από την Onassis Collection), στοχεύοντας να παρασύρουν τους ακροατές/θεατές σε έναν οπτικοακουστικό λαβύρινθο και σε μια εμπειρία που θα θυμίσει underground clubs του εξωτερικού. 

Brdl25_02
O Donato Dozzy καταφτάνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Στο όλο στοίχημα, ασφαλώς, μετέχει ενεργά και το πρόγραμμα του φεστιβάλ, το οποίο θα ζωντανέψει σε δύο διαφορετικές σκηνές, ονόματι Ground Level και Basement. Την Παρασκευή 11/4, πέραν του Igor Cavalera, το αθηναϊκό κοινό θα απολαύσει τον φημισμένο Donato Dozzy στον πρώτο του ερχομό στην πόλη, θα βιώσει τα ευφορικά techno σκοτάδια της Aurora Halal, θα αφεθεί στα breakbeats της Mad Miran και θα δει, επίσης, την AMR, τον Ehohroma, τη Viki Steiri και τον Mr. Clarinet

Brdl25_03
© Camille Blake
Ο θρύλος της dub techno σκηνής Moritz von Oswald

Έπειτα, το Σάββατο 12/4 (του Λαζάρου), πρωταγωνιστεί ο θρύλος της dub techno σκηνής Moritz von Oswald, τον οποίον θα πλαισιώσουν οι υβριδικοί βρετανικοί ήχοι του Joy Orbison, η Madam X, ο Echo Canyon, η Pinna Bounce, ο DJ SEX και ο Turbo Teeth.

Αλλά η ιδιαίτερη πινελιά της βραδιάς έρχεται από τη φρέσκια οπτικοακουστική performance "The Drum and the Bird", με την οποία ο "δικός μας" Βασίλης Κουλιγκάς –παρέα με τους Forensis– εξερευνά τις χαμένες οικολογίες και την αποικιακή εκμετάλλευση, εφορμώντας από την καταστροφική παρουσία των Γερμανών στη Ναμίμπια της νοτιοδυτικής Αφρικής, στα χρόνια μεταξύ 1884 και 1915.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Δισκοκριτική: Ο Διονύσης Σαββόπουλος απέναντι στο "Ροκ Του Μέλλοντός Μας"

Ο Ορέστης Πλακίδης δίνει μικρόφωνο στην Klavdia, στον Φώτη Σιώτα, στον Πάνο Μουζουράκη (και σε αρκετούς ακόμα) και προσπαθεί να φανταστεί τη σπουδαία κληρονομιά του Θεσσαλονικιού τραγουδοποιού με όρους του σήμερα και του αύριο. Όμως η μάχη αποδεικνύεται πολύ δύσκολη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΑΡΗς ΣΥΜΒΟΥΛΙΔΗς
07/12/2025

"Τόσκα": το ατμοσφαιρικό φιλμ νουάρ στη φασιστική Ρώμη αναβιώνει στη Λυρική

Την αναβίωση παλαιότερης επιτυχημένης παραγωγής του Νίκου Πετρόπουλου για την "Τόσκα" του Πουτσίνι επέλεξε η Εθνική Λυρική Σκηνή ως πρώτο μέρος του αφιερώματος στον εκλεκτό σκηνογράφο & σκηνοθέτη. Πού οφείλεται η γοητεία ενός έργου εξίσου αγαπητού σε κοινό, σκηνοθέτες και τραγουδιστές;

"Βορεινές αναμνήσεις": Μια συναυλία γεμάτη λάμψη, φως και αισιοδοξία

Οι γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων πλησιάζουν, ήδη η Αθήνα άρχισε να στολίζεται και να ετοιμάζεται για την πιο λαμπερή γιορτή του χρόνου.

Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα: εξερευνώντας τη μουσική του 18ου αιώνα "των μεταβάσεων"

Το πολύτιμο Φεστιβάλ Μπαρόκ Μουσικής που παρουσιάζεται κάθε Νοέμβρη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αποτελεί πλέον τη σημαντικότερη διοργάνωση παλαιάς μουσικής στη χώρα μας, κάτι που επιβεβαίωσε, πέραν της αδιαμφισβήτητης ποιότητάς του, και η τεράστια προσέλευση του κοινού.

Η Νένα Βενετσάνου δεν ήταν έτοιμη για τις "Ρεμπέτισσες Ψυχές"

Η σπουδαία ερμηνεύτρια σε μια εξομολογητική συνέντευξη για τις γυναίκες του ρεμπέτικου, τη δημιουργία της παράστασης και όσα ανακάλυψε μέσα από αυτές.

4 συναυλίες και παραστάσεις τον Δεκέμβριο για μικρούς και μεγάλους λάτρεις της μουσικής

Από το γκαλά όπερας με έργα του Τζουζέπε Βέρντι ως το κλασικό παραμύθι των Χριστουγέννων "Ο Καρυοθραύστης" το πρόγραμμα του θεάτρου Ολύμπια είναι σίγουρα ενδιαφέρον.