Mikro: "Μην αφήσεις να σε κάνουν σκοτάδι"

Ο Νίκος Μπιζένης (aka Nikonn) μιλάει στο "α" για την πρώτη συναυλία των Mikro στην Αθήνα μετά από οχτώ χρόνια, στο "Gazarte Roof Stage" (4/11).

MIKRO

Έπειτα από οκτώ χρόνια σιωπής, οι Mikro επιστρέφουν στα συναυλιακά και δισκογραφικά πράγματα, με αφετηρία το "Gazarte Roof Stage" και το Σάββατο 4 Νοεμβρίου. Ο Νίκος Μπιζένης (aka Nikonn) μιλάει στο "α" για όσα άλλαξαν και όσα έμειναν ίδια για τους πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής ποπ, από τη δημιουργία τους το 1997 μέχρι σήμερα.  

Ξεκινάμε με ένα γρήγορο φλασμπάκ στο 1997 και στις πρώτες μέρες των Mikro: "Ενθουσιασμός για ένα δυνατό ξεκίνημα, πολλή όρεξη, πολλές πρόβες στο υπόγειο στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης, ατέλειωτες ώρες κουβέντας και brainstorming για τα πάντα και… πολλή πολλή μουσική!" θυμάται με ενθουσιασμό ο Νίκος Μπιζένης (a.k.a Nikonn), ο οποίος συνδημιούργησε τους Mikro με το φίλο του Γιάννη Λευκαδίτη, υπό το κοινό όραμα μιας ηλεκτρονικής μπάντας με πιο εναλλακτικά ακούσματα. Επηρεασμένοι από το big beat της Βρετανίας, έφτιαξαν ένα πολυμορφικό αμάλγαμα από electronica, dance, break beat, drum ‘n’ bass, easy listening, pop, disco και rock, με ανδρικά και γυναικεία φωνητικά, όπως αποκρυσταλλώθηκε στις "Σταγόνες" και λίγους μήνες μετά στο ντεμπούτο τους "Το τέλος του κόσμου", που τους καθιέρωσε στα ελληνικά ραδιόφωνα και στη συνείδηση του εγχώριου κοινού. 


Πολλά έχουν αλλάξει έκτοτε, αλλά η φιλοσοφία τους παραμένει η ίδια μάς εξηγεί το ιδρυτικό μέλος: "Να κάνουμε τη μουσική που μας αρέσει χωρίς όρια και δίχως "πρέπει”. Να ικανοποιούμε τα ένστικτά μας και τις μουσικές μας ορέξεις. Να έχουμε τη δυνατότητα και την ευλογία της έκφρασης μέσα από τη μουσική μας. Οι όποιες επιτυχίες/αποτυχίες δεν μας απασχολούν καθόλου". Στα 25 χρόνια της πορείας τους, οι Mikro μας χάρισαν οκτώ studio album, δύο best of δίσκους, τρία σάουντρακ, ένα ακυκλοφόρητο άλμπουμ, μια σειρά από CD singles, digital singles και remixes. Εμείς τους ρωτήσαμε ποιον στίχο θα αφιέρωναν στο κοινό που τους αγάπησε τόσο από τον μακρύ κατάλογό τους. Εκείνοι μας κλείνουν αισιόδοξα το μάτι με το "Μην αφήσεις να σε κάνουν σκοτάδι" από το "Όστρακο".

Για τον εγχώριο μουσικό Τύπο, οι Mikro είναι (μαζί με τους Στέρεο Νόβα) οι Έλληνες "πρωτοπόροι της ηλεκτρονικής ποπ". Για τον Μπιτζένη αυτός είναι ένας αρκετά βαρύς χαρακτηρισμός: "Δεν αισθανθήκαμε ποτέ έτσι. Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι καταφέραμε να βάλουμε στο χάρτη της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής τον όρο "ποπ”. Αν και το ελληνικό μουσικό τοπίο είναι γενικά δύσκολο και αφιλόξενο για την ηλεκτρονική μουσική, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα από τότε. Το ελληνικό κοινό είναι πλέον περισσότερο εξοικειωμένο με αυτό το είδος μουσικής και το internet έχει δώσει τη δυνατότητα στο δημιουργό να πλησιάζει το παγκόσμιο κοινό πολύ πιο εύκολα απ’ ό,τι τότε", αναφέρει για την εξέλιξη της ελληνικής ηλεκτρονικής σκηνής τις τελευταίες δεκαετίες.

Πρόσφατα πήραμε μια μικρή γεύση από όσα νέα καταστρώνουν με το single τους "Πηγή", στο οποίο χρησιμοποιήθηκαν ηχογραφήσεις της χορωδίας Amalgamation Choir του τραγουδιού "Η ξενητειά του έρωτα" του συνθέτη και στιχουργού Γιώργου Καλογήρου. Η νέα δισκογραφική δουλειά τους έρχεται εννιά χρόνια μετά την προηγούμενη ("New", 2014) και αναμένεται να κυκλοφορήσει λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Πρόκειται για ένα άλμπουμ "αρκετά πολυσυλλεκτικό, με αναφορές σε πολλά είδη και αρκετές εκπλήξεις. Το πρώτο single "Πηγή”, που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό, δείχνει την όρεξη που έχουμε για πειραματισμό. Η παράδοση είναι πάντα πηγή έμπνευσης και τροφή για νέες δημιουργίες. Δύσκολο επίτευγμα και πρέπει πάντα να το κάνεις με σεβασμό στο πρωτότυπο".

Η σφιχτοδεμένη παρέα συνεχίζει να δουλεύει μέχρι σήμερα με την ίδια δημιουργική περιέργεια. "Δουλεύουμε περισσότερο μέσω internet, έχουμε περισσότερα εργαλεία/τεχνολογία που μας βοηθάνε στη μουσική παραγωγή", υπογραμμίζει ο Μπιτζένης. Με εξαίρεση τη συμμετοχή τους στο line-up του Release Athens 2023 το περασμένο καλοκαίρι, μεσολάβησε σχεδόν μία οκταετία από την τελευταία τους ζωντανή εμφάνιση. Στο μεσοδιάστημα προέκυψε μια σειρά από ενδιαφέροντα μουσικά projects (Nikonn, Lookla, Nick Rezo, Barakounta, Kinibo, Kilimatzaro, Fotonovela, Destabilized και Odyssette), ενώ παράλληλα ασχολήθηκαν με τη δημιουργία video art και μουσικής για NFTs και εικόνες.

MIKRO

Η παύση αυτή μετά από ατελείωτες ώρες στη σκηνή, εντός και εκτός ελληνικών συνόρων, έδωσε στα μέλη το χώρο και το χρόνο να ασχοληθούν με τα υπόλοιπα projects τους, αλλά και να δουν τους Mikro από απόσταση: "Ειδικά μετά από μια ασταμάτητη πορεία μίας δεκαετίας συναυλιών και ηχογραφήσεων, μπορούμε να πούμε ότι λειτούργησε καλά, αφού πεθυμήσαμε πάρα πολύ τόσο τις Mikro συναυλίες όσο και τις ηχογραφήσεις. Μέσα σε αυτά τα οκτώ χρόνια συσσωρεύτηκε πολύ υλικό και πολλά εισερχόμενα". Η επιστροφή στις σκηνές τούς βρίσκει πανέτοιμους και με πολλή όρεξη, "όρεξη για επαφή με τον κόσμο, όρεξη για χορό, για όλο αυτό το interactive παιχνίδι που συμβαίνει στις συναυλίες. Για εμάς κάθε συναυλία είναι μια γιορτή που μεταμορφώνεται σε τροφή που μας δίνει ενέργεια να συνεχίσουμε".

"Ποτέ δεν κάνουμε μακροπρόθεσμα και μεγαλόπνοα σχέδια. Απολαμβάνουμε το παρόν. Ετοιμάσαμε το νέο μας άλμπουμ, θα κάνουμε κάποιες συναυλίες και ό,τι άλλο προκύψει", μας λέει για τα επόμενα βήματα των Mikro. Για την ώρα εστιάζουν στο βράδυ της 4ης Νοεμβρίου, αφού για το live στo "Gazarte" ετοιμάζονται να στήσουν μια μεγάλη γιορτή. Έρχονται, όπως μας αποκαλύπτει ο Μπιτζένης "με πολλή διάθεση για πάρτι, χορό και πολλή μουσική απ’ όλη τη δισκογραφία μας. Κερασάκι στην τούρτα θα είναι το πάρτι που θα ακολουθήσει μετά το πέρας της συναυλίας απέναντι, στο "Gazi View”, με DJ set από τους Nikonn/Mikro, Lip Fοrensics (που θα ανοίξουν το live), Melorman και Menegos. Χορός μέχρι τελικής πτώσης. Ανυπομονούμε!".

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

MIKRO

  • Rock-pop-folk

Oι πρωτοπόροι της ηλεκτρονικής ποπ επιστρέφουν έπειτα από 8 χρόνια στην Αθήνα, με την υπόσχεση ότι θέλουν «να χορέψουμε όπως τότε ξανά». Σχηματίστηκαν το 1997 στη Θεσσαλονίκη από τον Νίκο Μπιζένη [a.k.a Nikonn] (φωνητικά, synths, προγραμματισμός) και τον Γιάννη Λευκαδίτη (κιθάρες-μπάσο-σαξόφωνο-σύνθια). Οι δύο φίλοι είχαν ένα κοινό όραμα για μια ηλεκτρονική μπάντα με αναφορές σε ποπ, ροκ και πιο εναλλακτικούς ήχους. Και το έκαναν με μεγάλη επιτυχία. Κατάφεραν να καθιερώσουν τον ήχο των MIKRO. Έναν ήχο "πολυμορφικό" και μοναδικό με στοιχεία από electronica, big beat, dance, break beat, drum n bass, easy listening, pop, disco και rock, συνδυάζοντας ανδρικά και γυναικεία φωνητικά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το 11o Athens Garden Festival έρχεται στον κήπο της Κεντρικής Βιβλιοθήκης Δήμου Αθηναίων

Το Αθηναϊκό κοινό και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν με ελεύθερη είσοδο να παρακολουθήσουν δύο συναυλίες με θέμα τη μουσική συνάντηση μακρινών πολιτισμών.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/05/2024

1.500 δωρεάν θέσεις για ανέργους στη γενική δοκιμή της "Τόσκας" του Πουτσίνι στο Ηρώδειο

Για ένατη χρονιά η Εθνική Λυρική Σκηνή προσφέρει τη δυνατότητα σε άνεργους συμπολίτες μας να παρακολουθήσουν δωρεάν μια εντυπωσιακή παραγωγή όπερας στο Ηρώδειο, με στόχο να κάνει τη λυρική τέχνη προσβάσιμη σε όλους.

Nick Cave solo: Πώς αναδείχτηκε στην πιο πολυσυζητημένη συναυλία του καλοκαιριού;

Ο εκ νέου ερχομός του αγαπημένου Αυστραλού στην Αθήνα (Σάββατο 1/6, Κυριακή 2/6 & Δευτέρα 3/6 στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση), το ταχύτατο sold out όλου του τριημέρου, αλλά και το κόστος των εισιτηρίων, κουβεντιάστηκαν με πάθος στα ελληνικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

45 χρόνια "Φλου": Ένα οδοιπορικό στα τραγούδια του Παύλου Σιδηρόπουλου και των Σπυριδούλα

Ένα μεγάλο αφιέρωμα στον εμβληματικό δίσκο της ελληνικής ροκ με τους Σπυριδούλα και τον Λεωνίδα Μπαλάφα, στην Τεχνόπολη.

Rammstein: Η μπάντα που έκανε τον Γιώργο Μαζωνάκη να ξεκινήσει μαθήματα γερμανικών

Προβοκάτορες über-αμφιλεγόμενοι, αλλά και παρεξηγημένοι, οι Γερμανοί άρπαξαν τη διεθνή rock δόξα με τον δικό τους τρόπο και αναμένεται να προσελκύσουν χιλιάδες αφοσιωμένους fans την Πέμπτη 30/5 στο Ολυμπιακό Στάδιο, καθώς έχουν 14 χρόνια να φανούν στην Αθήνα.

Μαρίνα Σάττι, ο άνεμος, αλήθεια, για πού θα μας πάρει;

Μια κριτική για το ΕΡ που ανέλαβε να φιλοξενήσει το περίφημο (πια) "Ζάρι", προξενώντας διεθνείς δισκογραφικούς κραδασμούς, αλλά και ερωτήματα για το πόσο συγκροτημένος είναι, τελικά, ο αισθητικός ορίζοντας των όσων γυρνάνε γύρω από την πολυσυζητημένη δημιουργό.

H Tάμτα ρίχνει την αυλαία του Athens Digital Arts Festival

Μετά από μια σειρά από sold-out παραστάσεις, το "Smut" προσγειώνεται στην αυλή των Πρώην Δικαστηρίων Σανταρόζα.