Επιστημονικές Κυριακές στο Μουσείο Πειραμάτων Αγίου Δημητρίου

Οι επιστημονικές Κυριακές υποδέχονται τους μικρούς επιστήμονες στο Μουσείο Πειραμάτων Αγίου Δημητρίου και τον Μάιο.

Μουσείο Πειραμάτων

Τα πειράματα φέρνουν τη χαρά της ανακάλυψης στους μικρούς (7-10 ετών), αλλά και τους πολύ μικρούς μας φίλους (4-6 ετών - Junior Science τμήματα), που πειραματίζονται μαζί με τους γονείς τους! Για τους ακόμη μεγαλύτερους επιστήμονες 8-12 ετών το Μουσείο Πειραμάτων έχει δημιουργήσει ένα εργαστήριο με τη μορφή ενός Science Escape Room εκπαιδευτικού χαρακτήρα, το οποίο έρχεται να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα: "Τελικά, επιστήμονας γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Παλαιοντολογία-Στα ίχνη των δεινοσαύρων (15/5)

Junior Science για παιδιά 4-6 ετών

Δεινόσαυρος θα πει τρομερή σαύρα και αυτό το ξέρουν καλά οι μικροί παλαιοντολόγοι. Ήδη από το 2005, το Μουσείο Πειραμάτων έβαλε τους δεινόσαυρους στο εργαστήριο και στη ζωή κάθε μικρού επιστήμονα. Από τότε μέχρι και σήμερα, το αγαπημένο εργαστήριο "Στα ίχνη των δεινοσαύρων” εμπλουτίζεται και ανανεώνεται, ώστε να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον. Οι δεινόσαυροι μπορεί να έχουν εξαφανιστεί, αλλά δεν σταματούν να μας συναρπάζουν με τα ονόματα, τις φωλιές και τις φωνές τους. Ανακαλύπτουμε τι έτρωγαν, αλλά και πόσο ζύγιζαν και επειδή έχουμε γίνει ειδικοί στους δεινόσαυρους, έρχεται η ώρα για μία παλαιοντολογική ανασκαφή. Αυγά και ίχνη μας περιμένουν να τα ανακαλύψουμε, να τα μελετήσουμε και να βρούμε σε ποιο δεινόσαυρο ανήκουν. Πριν όμως πούμε αντίο, η αποκρυπτογράφηση ενός μηνύματος, μας οδηγεί σε ένα πείραμα έκπληξη, που θα μας θυμίζει την εξαφάνιση των φοβερών αυτών προϊστορικών ζώων.

Ώρες διεξαγωγής Junior Science: 11 π.μ-12 μ.μ & 12.30 μ.μ-1.30 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 10€/1 παιδί με 1 ενήλικα και 15€/2 παιδιά με 1 ενήλικα ή 1 παιδί με 2 ενήλικες

Μικροί μετεωρολόγοι (για παιδιά 7-11 ετών)

Γινόμαστε, έστω και για λίγο, μικροί μετεωρολόγοι και μαθαίνουμε τα πάντα για την ατμόσφαιρα μέσα από πειράματα. Χρησιμοποιούμε μετεωρολογικά όργανα, ψηφιακά, αναλογικά όργανα, ακόμα και αυτοσχέδια και μετράμε την υγρασία, τη θερμοκρασία, την ατμοσφαιρική πίεση κ.α. Μέσα από δραστηριότητες και πειράματα κατανοούμε το μηχανισμό και την αιτία δημιουργίας των καιρικών φαινομένων.

Ώρες διεξαγωγής: 12.15 μ.μ-1.30 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 10€/άτομο και 8€/άτομο, για αδέλφια ή φίλους

The Science Escape Room-Thomas Edison Edition

Επιστήμονας γεννιέσαι ή γίνεσαι; (για παιδιά 8-12 ετών)

Οι μικροί μας φίλοι πρέπει να βοηθήσουν τον νεαρό Θωμά να ανακαλύψει εάν είναι ή όχι απόγονος του Thomas Edison. Εξασκούν την παρατηρητικότητά τους, αξιοποιούν τις γνώσεις τους, κερδίζουν νέες μέσα από πειράματα Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας και τελικά φθάνουν στην αλήθεια. Έχει όμως πλέον τόση σημασία η αλήθεια; Ο Θωμάς, με τη συνδρομή των συμμετεχόντων, λύνει γρίφους, ολοκληρώνει πειράματα και τελικά αποδεικνύει ότι, είτε είναι, είτε δεν είναι απόγονος του Thomas Edison, μπορεί να γίνει ένας επιτυχημένος επιστήμονας.

Η δραστηριότητα έχει ψυχαγωγικό, αλλά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και είναι σχεδιασμένη με τα χαρακτηριστικά δράσης ενός escape room, χωρίς όμως το άγχος της εξόδου από οποιονδήποτε κλειστό χώρο. Για λόγους ασφαλείας, κατά τη συμμετοχή των παιδιών υπάρχει διαρκής παρουσία και επίβλεψη από εκπαιδευτικό του Μουσείου Πειραμάτων, με τη φυσική του παρουσία εντός του χώρου και όχι από μακριά μέσω κάμερας.

Αριθμός συμμετεχόντων: έως 15 άτομα
Ώρες διεξαγωγής (8-12 ετών χωρίς την παρουσία ενήλικου συνοδού): 11 π.μ-12 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 12€/άτομο και 10€/άτομο, για αδέλφια ή φίλους.

Νερό-Μια σταγόνα διηγείται (29/5)

Junior Science για παιδιά 4-6 ετών

Πόσα πειράματα μπορούμε να κάνουμε με το νερό; Γνωρίζουμε τον κύκλο του νερού μέσα από το ηχητικό ταξίδι μίας σταγόνας. Κάνουμε μαγικά πειράματα με το νερό και το βλέπουμε να ανάβει και όχι να σβήνει τη φωτιά, να βάφει και όχι να καθαρίζει! Μαθαίνουμε για τους κατοίκους του νερού και τελικά θα υποσχεθούμε πως… "Τόσο σπουδαίο είν΄το νερό, που ούτε σταγόνα δε σπαταλώ!”

Ώρες διεξαγωγής Junior Science: 11 π.μ-12 μ.μ & 12.30 μ.μ-1.30 μ.μ

Καλοκαιρινή επιστήμη (για παιδιά 6-10 ετών)

Άμμος, νερό και ήλιος μας θυμίζουν διακοπές, αλλά και καλοκαιρινά πειράματα για μικρούς επιστήμονες, που θα κάνουν αξέχαστη την Κυριακή μας. Ένας κόκκος άμμου είναι πραγματικά στρογγυλός; Πώς ξεχωρίζουν τα ρινίσματα σιδήρου από την άμμο; Ποιοι μικροοργανισμοί ζουν μέσα στο νερό; Πώς αξιοποιούμε την ηλιακή και την αιολική ενέργεια; Γιατί δεν βυθίζεται μια σιδερένια βάρκα στο νερό και καταφέρνει να επιπλεύσει; Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα βρουν απάντηση την Κυριακή 29/5!

Ώρες διεξαγωγής (6-10 ετών): 12.15-13.30
Κόστος συμμετοχής: 10€/παιδί και 8€/παιδί για αδέλφια ή φίλους

The Science Escape Room-Thomas Edison Edition

Επιστήμονας γεννιέσαι ή γίνεσαι; (για παιδιά 8-12 ετών)

Ώρες διεξαγωγής (8-12 ετών χωρίς την παρουσία ενήλικου συνοδού): 11 π.μ-12 μ.μ
Κόστος συμμετοχής: 12€/άτομο και 10€/άτομο, για αδέλφια ή φίλους.

• Απαραίτητη η έγκαιρη κράτηση θέσης (καθημερινές 9.00-13.00).

• Σε όλα τα προγράμματα, εκτός των Junior Science (4-6 ετών), οι γονείς και οι συνοδοί δεν παραβρίσκονται στην αίθουσα όπου πραγματοποιείται το εργαστήριο.

•Ελέγχετε το πρόγραμμα εκδηλώσεων, για πιθανές έκτακτες αλλαγές, οι οποίες ανακοινώνονται εγκαίρως στην ιστοσελίδα του Μουσείου Πειραμάτων.

Θάλειας 3 | Άγιος Δημήτριος

3 νέα παιδικά βιβλία από τις Εκδόσεις Ίκαρος

Μία ολοκαίνουργια σειρά βιβλίων προσχολικής ηλικίας με εικόνες του εικονογράφου Johnny Dyrander και ένα ξεκαρδιστικό βιβλίο του Alex Latimer.

07/02/2023

"Μόγλης, το βιβλίο της ζούγκλας" από το θέατρο Μαριονέτας Γκότση

Γνωρίστε την ιστορία του Μόγλη, του παιδιού που το μεγάλωσε μια οικογένεια λύκων στη ζούγκλα της Ινδίας.

Ταξίδι στη Χώρα του Ποτέ με την Γιούλη Ηλιοπούλου

Ο "Πίτερ Παν και η Τίνκερμπελ στη Χώρα του Ποτέ" προσγειώνονται στο θέατρο Πειραιώς 131 για τέταρτη χρονιά για να μας μιλήσουν για τη φιλία, τη γενναιοδωρία και την κλιματική αλλαγή.

"Το μυστήριο της Ανατολής" στο "Εργαστήρι Μαιρηβή" για δύο Σαββατοκύριακα

Η ομάδα Baruti μας παρασύρει σε μια παραμυθένια ιστορία που εξυμνεί την αγάπη με τους όρους του κουκλοθεάτρου.

Απόκριες στο Mimi & Mou

Υποδεχτείτε τις αποκριές και διασκεδάστε σε ένα δίωρο δημιουργικό αποκριάτικο εργαστήρι.

Φτιάξτε τις δικές σας αφίσες στο εργαστήριο του Planet G(reece)

Στο δεύτερο μέρος του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα μπούνε ακόμα πιο βαθιά στην τέχνη της γραφιστικής, φτιάχνοντας ένα δικό τους έντυπο.

Εκπαιδευτικά προγράμματα Φεβρουαρίου για όλη την οικογένεια στο Μουσείο Κοτσανά

Εκπλήξεις που θα μας μεταφέρουν στη "χώρα των υδάτων", στις αρχαίες ακαδημίες και την τέχνη της επιστήμης και της τεχνολογίας, αλλά και στον κόσμο του έρωτα και της ανταλλαγής.