Prince of Persia: The Lost Crown

Περιπέτεια φροντισμένη, επανεκκίνηση με στυλ

Ο άψογος έλεγχος βοηθά φυσικά και στις συγκρούσεις σώμα με σώμα, οι οποίες είναι - παρά την δυσκολία τους - απολαυστικές στο Prince of Persia: The Lost Crown. Το σύστημα μάχης του τίτλου είναι όσο απλό και προσβάσιμο, και παράλληλα όσο ευέλικτο και "βαθύ", όσο το προτιμά ο κάθε παίκτης ξεχωριστά. Πολλοί παίκτες είναι πιθανό να ολοκληρώσουν τον τίτλο της Ubisoft χρησιμοποιώντας μόνο συνδυασμούς βασικών χτυπημάτων, αποκρούσεις και ορισμένες ειδικές κινήσεις (και αμέτρητη υπομονή...). Άλλοι παίκτες όμως θα εκφράσουν το στυλ μάχης που προτιμούν με τον ίδιο τρόπο που εκφράζονται στα fighting games, καθώς ο τίτλος τούς προσφέρει αρκετά εργαλεία για κάτι τέτοιο: θα συνδυάσουν π.χ. ξίφη και τόξο και εναέριες κινήσεις στην ίδια ακολουθία χτυπημάτων, ολοκληρώνοντάς την με κάποια ειδική κίνηση βασισμένη σε Time Powers που "κλείνει" φαντασμαγορικά. Πρόκειται για θέαμα απολαυστικό να... παράγει και να παρακολουθεί κανείς μαζί, το οποίο σπάνια προσφέρεται από τίτλο Metroidvania σε αυτόν τον βαθμό.

Κάτι άλλο... σπάνιο που διακρίνει το The Lost Crown, για νέα κυκλοφορία, είναι η παντελής έλλειψη τεχνικών προβλημάτων και η σταθερή απόδοσή του στον τεχνικό τομέα γενικότερα. Αξιολογήσαμε την έκδοση του τίτλου για PC και δεν συναντήσαμε κανένα θέμα, ακόμη και πριν από την εφαρμογή της πρώτης ενημέρωσης λογισμικού γι' αυτόν (Day 1 patch). Οι καλλιτέχνες της Ubisoft έκαναν ορισμένες έξυπνες επιλογές στην ανάπτυξη του τίτλου, επιτυγχάνοντας να αποδώσουν ένα υπέροχο εικαστικό στυλ χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολικά λεπτομερή γραφικά ή ειδικά εφέ. Αδρές γραμμές, φωτεινά χρώματα και καταπληκτικό σχέδιο που θυμίζει ταινίες καρτούν της δεκαετίας του 2000, έχουν συνδυαστεί με το είδος της χαρακτηριστικής υπερενεργητικής κίνησης με την οποία έγινε διάσημο το τμήμα αυτό της Ubisoft που έχει προσφέρει στο παρελθόν τα Rayman. Είναι ένας συνδυασμός που περιμέναμε πολλά χρόνια να δούμε στην οθόνη Η/Υ σε αλληλεπιδραστική μορφή και είναι αληθινά ξεχωριστός.

Το αποτέλεσμα είναι επακριβώς αυτό που χρειαζόταν ο συγκεκριμένος τίτλος: γραφικά στυλιζαρισμένα αλλά άκρως καλαίσθητα, τα οποία κινούνται πάρα πολύ ομαλά και παραμένουν "κλειδωμένα" στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο ο,τιδήποτε κι αν συμβαίνει στην οθόνη. Δοκιμάσαμε την έκδοση του νέου Prince of Persia σε τρία διαφορετικά PC - δύο desktop και ένα laptop - και απέδωσε όχι μόνο τα πολυπόθητα σταθερά 60 καρέ σε ανάλυση 4Κ, αλλά και 120 καρέ σε ανάλυση 4Κ και 60 καρέ σε ανάλυση 8Κ χωρίς κανέναν απολύτως "δισταγμό". Δεν υποστηρίζεται απόδοση χρώματος HDR, δυστυχώς, αλλά αυτό είναι το μόνο αρνητικό που θα μπορούσε να παρατηρήσει κανείς για έναν τίτλο αυτού του επιπέδου. Ο ήχος είναι, άλλωστε, επίσης φροντισμένος, με μινιμάλ αλλά ατμοσφαιρική μουσική, πολύ καλά εφέ και σωστή απόδοση διαλόγων.

Θα περίμενε κανείς πως μόνο ως αστείο θα συζητούσαμε την ανάδειξη ενός video game της κατηγορίας των Metroidvania ως του καλύτερου της τρέχουσας χρονιάς από τον... Ιανουάριο κιόλας, όμως και μόνο αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο ποιοτικό είναι το Prince of Persia: The Lost Crown. Πρόκειται για έναν τίτλο που ξέρει τί πρέπει να κάνει για να προσφέρει ψυχαγωγία στο maximum και φροντίζει να κάνει επακριβώς αυτό - και να το κάνει με στυλ. Επιστρέφοντας στις ρίζες της, αυτή η παραγωγή διορθώνει σχεδόν όλα τα κακώς κείμενα άλλων παρελθόντων Prince of Persia, αποδίδει όλα όπως όλοι ελπίζαμε σε όλους τους τομείς, κατορθώνει ακόμη και να δοκιμάσει ορισμένα καινούργια πράγματα χωρίς να "χαλάσει την συνταγή" ούτε στο ελάχιστο. Είναι όντως περίπτωση παραγωγής "που είναι κάτι περισσότερο από το άθροισμα των επιμέρους στοιχείων της" και ναι, μπορεί να... χρειάζεται μερικές ώρες πρώτα, αλλά από ένα σημείο και πέρα ο καθένας συνειδητοποιεί για αυτόν τον τίτλο το προφανές: είναι αληθινά ξεχωριστός.

Το The Lost Crown είναι, ωστόσο, και κάτι άλλο: είναι το είδος της ποιοτικής δημιουργίας που αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι ένα σύγχρονο video game να έχει τύχει φροντίδας σε όλους του τους τομείς, αντί να είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό σε κάποιους αλλά να χωλαίνει σε κάποιους άλλους. Ναι, είναι μικρότερου βεληνεκούς από τα megahits εκείνα που κοστίζουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να φτιαχτούν, όμως είναι αυτού του είδους ο τίτλος που, ίσως τώρα περισσότερο από ποτέ, χρειάζεται η αγορά του gaming για να θυμηθεί το εξής απλό: δεν είναι τα τεράστια budget ανάπτυξης και προώθησης αυτά που εξασφαλίζουν πως ένα σύγχρονο video game θα προσφέρει αληθινή ψυχαγωγία. Είναι το σαφές δημιουργικό όραμα του τί θέλει να είναι ένας τίτλος εξ αρχής, η προσεκτική ανάπτυξη και η προσοχή στην λεπτομέρεια που εξασφαλίζουν εν τέλει κάτι τέτοιο.

Είμαστε της άποψης πως είναι πολλές οι εκδότριες σήμερα που δείχνουν να το έχουν ξεχάσει αυτό και το Prince of Persia: The Lost Crown μπορεί κάλλιστα να λειτουργήσει ως υπενθύμιση. Και... ελπίζουμε να ετοιμάζεται συνέχεια του τίτλου αυτού ήδη, ε Ubisoft Montpellier;

Βαθμολογία: 9 αστεράκια αθηνόραμα digital - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ