
Πολύ συχνά, για έναν ηθοποιό το να ταυτιστεί με ένα χαρακτήρα είναι ευχή και κατάρα. Από τη μία, του προσδίδει πολύτιμη δημοφιλία και προσωπική ικανοποίηση, αφού βρίσκει αναγνώριση και επίδραση το ταλέντο του. Από την άλλη, ενδεχέται να τον εγκλωβίσει σε μια φόρμα και να τον αφήσει στάσιμο. Το τελευταίο σίγουρα δεν ισχύει για την Καίτη Κωνσταντίνου, αφού η αγαπημένη ηθοποιός που πέθανε σε ηλικία 62 ετών μπορεί να συνδέθηκε άρρηκτα με το ρόλο της Σωσώς Παπαδήμα στη σειρά "Εγκλήματα", ωστόσο πέτυχε ένα ανεξίτηλο στίγμα στην ελληνική ποπ κουλτούρα ακριβώς χάρη στο ερμηνευτικό εύρος της.
Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (1998-2000), η εμβληματική τηλεοπτική δουλειά του Λευτέρη Παπαπέτρου άλλαξε τα εγχώρια δεδομένα ψηλαφώντας θεματικές και ανθρώπινες παρορμήσεις που δεν είχαν απεικονιστεί προηγούμενως στη μικρή οθόνη. Τα "Εγκλήματα" αποτελούσαν ένα καλειδοσκόπιο ρομαντικών, φιλικών και οικογενειακών σχέσεων με επίκεντρο τα απωθημένα διαφορετικών ζευγαριών, εκ των οποίων της Σωσώς και του Αλέκου (Κώστας Κόκλας), δύο μεσοαστών εγκλωβισμένων σε κοινωνικούς ρόλους που τους αφήνουν ανικανοποίητους σε κάθε τομέα της ζωής τους, με αιχμή του δόρατος το σεξ. Εκεί, όμως, που έκαναν τη διαφορά τα "Εγκλήματα", ήταν πως επένδυσαν στη σκοτεινιά αυτών τω ηρώων, στα πιο βλαβερά ένστικτά τους, τα οποία διακωμωδούνταν με το σαρκασμό ενός ευφυούς μαύρου χιούμορ.
Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται, βασικά, στο χαρακτήρα της Σωσώς, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει αντίστοιχο στην ελληνική τηλεόραση. Μια γυναίκα που διαρκώς δολοπλοκεί θέλοντας να προκαλέσει κακό στους γύρω της, όντας ταυτόχρονα απενοχοποιημένα ερωτική, ισοπεδωτικά κυνική και αμείλικτα σαρδόνια. Συστατικά τα οποία η Κωνσταντίνου αναδεικνύει πολυεπίπεδα σε μια ερμηνεία διαρκούς ισορροπίας ανάμεσα στο ύπουλο και απειλητικό, δίχως ποτέ να υποτιμά το συναισθηματικό βάθος και την ψυχολογική πολυπλοκότητα του ρόλου της. Εξάλλου, οπως έχει πει σε συνέντευξή της, τον αγαπούσε πολύ...
Η Σωσώ ενσαρκώνει τη συνύπαρξη της νηφάλιας πανουργίας και της μπαναλιτέ του κακού, είναι θρυλικό το επείσοδιο όπου κάνει μπάχαλο τους πάντες επειδή... πλήττει, παρόλα αυτά, έχει μια σαφή αποστολή: να μετατρέψει τη δυσφορία της σε βίαιη ανατροπή όσων την καταπιέζουν. Τα σχέδιά της αποκαλύπτονται στο ανεπανάληπτο φινάλε των "Εγκλημάτων", το οποίο παρά τη μακάβρια φύση του καταφέρνει να μη ξενίζει, προστατεύοντας τη συμβολική διάσταση των όσων συμβαίνουν. Κάπως έτσι, η απώλεια της Καίτης Κωνσταντίνου φέρνει, επίσης, ένα άτυπο τέλος εποχής, καθώς σήμερα απουσιάζει εκκωφαντικά η καλλιτεχνική τόλμη που, έστω και αν όχι συχνά, έφερνε κάποτε η ελληνική τηλεόραση. Η Σωσώ και η Κωνσταντίνου, πάντως, δε θα ξεχαστούν ποτέ.