Πώς η Σωσώ της Καίτης Κωνσταντίνου άλλαξε την ελληνική τηλεόραση

Η ερμηνεία της αξέχαστης ηθοποιού στιγμάτισε για πάντα την εγχώρια ποπ κουλτούρα.

Καίτη Κωνσταντίνου Εγκλήματα 2

Πολύ συχνά, για έναν ηθοποιό το να ταυτιστεί με ένα χαρακτήρα είναι ευχή και κατάρα. Από τη μία, του προσδίδει πολύτιμη δημοφιλία και προσωπική ικανοποίηση, αφού βρίσκει αναγνώριση και επίδραση το ταλέντο του. Από την άλλη, ενδεχέται να τον εγκλωβίσει σε μια φόρμα και να τον αφήσει στάσιμο. Το τελευταίο σίγουρα δεν ισχύει για την Καίτη Κωνσταντίνου, αφού η αγαπημένη ηθοποιός που πέθανε σε ηλικία 62 ετών μπορεί να συνδέθηκε άρρηκτα με το ρόλο της Σωσώς Παπαδήμα στη σειρά "Εγκλήματα", ωστόσο πέτυχε ένα ανεξίτηλο στίγμα στην ελληνική ποπ κουλτούρα ακριβώς χάρη στο ερμηνευτικό εύρος της.

Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (1998-2000), η εμβληματική τηλεοπτική δουλειά του Λευτέρη Παπαπέτρου άλλαξε τα εγχώρια δεδομένα ψηλαφώντας θεματικές και ανθρώπινες παρορμήσεις που δεν είχαν απεικονιστεί προηγούμενως στη μικρή οθόνη. Τα "Εγκλήματα" αποτελούσαν ένα καλειδοσκόπιο ρομαντικών, φιλικών και οικογενειακών σχέσεων με επίκεντρο τα απωθημένα διαφορετικών ζευγαριών, εκ των οποίων της Σωσώς και του Αλέκου (Κώστας Κόκλας), δύο μεσοαστών εγκλωβισμένων σε κοινωνικούς ρόλους που τους αφήνουν ανικανοποίητους σε κάθε τομέα της ζωής τους, με αιχμή του δόρατος το σεξ. Εκεί, όμως, που έκαναν τη διαφορά τα "Εγκλήματα", ήταν πως επένδυσαν στη σκοτεινιά αυτών τω ηρώων, στα πιο βλαβερά ένστικτά τους, τα οποία διακωμωδούνταν με το σαρκασμό ενός ευφυούς μαύρου χιούμορ.

Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται, βασικά, στο χαρακτήρα της Σωσώς, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν έχει αντίστοιχο στην ελληνική τηλεόραση. Μια γυναίκα που διαρκώς δολοπλοκεί θέλοντας να προκαλέσει κακό στους γύρω της, όντας ταυτόχρονα απενοχοποιημένα ερωτική, ισοπεδωτικά κυνική και αμείλικτα σαρδόνια. Συστατικά τα οποία η Κωνσταντίνου αναδεικνύει πολυεπίπεδα σε μια ερμηνεία διαρκούς ισορροπίας ανάμεσα στο ύπουλο και απειλητικό, δίχως ποτέ να υποτιμά το συναισθηματικό βάθος και την ψυχολογική πολυπλοκότητα του ρόλου της. Εξάλλου, οπως έχει πει σε συνέντευξή της, τον αγαπούσε πολύ...

Διαβάστε Επίσης

Η Σωσώ ενσαρκώνει τη συνύπαρξη της νηφάλιας πανουργίας και της μπαναλιτέ του κακού, είναι θρυλικό το επείσοδιο όπου κάνει μπάχαλο τους πάντες επειδή... πλήττει, παρόλα αυτά, έχει μια σαφή αποστολή: να μετατρέψει τη δυσφορία της σε βίαιη ανατροπή όσων την καταπιέζουν. Τα σχέδιά της αποκαλύπτονται στο ανεπανάληπτο φινάλε των "Εγκλημάτων", το οποίο παρά τη μακάβρια φύση του καταφέρνει να μη ξενίζει, προστατεύοντας τη συμβολική διάσταση των όσων συμβαίνουν. Κάπως έτσι, η απώλεια της Καίτης Κωνσταντίνου φέρνει, επίσης, ένα άτυπο τέλος εποχής, καθώς σήμερα απουσιάζει εκκωφαντικά η καλλιτεχνική τόλμη που, έστω και αν όχι συχνά, έφερνε κάποτε η ελληνική τηλεόραση. Η Σωσώ και η Κωνσταντίνου, πάντως, δε θα ξεχαστούν ποτέ.

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Τρεις σειρές που έχουν αγαπηθεί πολύ επιστρέφουν στο Apple TV

Ένα δυνατό lineup για το 2026 ετοιμάζει η γνωστή streaming πλατφόρμα με επιστροφές που σίγουρα θα συζητηθούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΡΙΣΤΥ ΠΕΡΡΗ
27/11/2025

H Εύα Γκριν επισήμως στο cast του Wednesday στο Netflix

H γνωστή ηθοποιός θα δουλέψει ξανά με τον σκηνοθέτη Τιμ Μπάρτον και μόλις μάθαμε ποιος θα είναι ο ρόλος της.

Απόψε (26/11) στην TV: Δύο iconic ταινίες με γυναίκες πρωταγωνίστριες

Μέριλ Στριπ και οσκαρική Γουίνεθ Πάλτροου απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

Όλα Επιτρέπονται: Η πολυσυζητημένη σειρά του Ράιαν Μέρφι ανανεώνεται για δεύτερη σεζόν

Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής και πού μπορείς να δεις τον πρώτο κύκλο επεισοδίων.

'Ριφιφί': Τι γνωρίζουμε για τη νέα σειρά του Σωτήρη Τσαφούλια

Πότε θα γίνει η πρεμιέρα και ποια είναι η υπόθεση της νέας σειράς μυθοπλασίας της COSMOTE TV.

Απόψε (25/11) στην TV: Ένα αργεντίνικο ρομάντζο, δύο θρύλοι της κωμωδίας και η αναγέννηση του Απόλο Κριντ

Γέλιο, έρωτας και ένα από τα reboots που πραγματικά αξίζουν απόψε στην ελληνική τηλεόραση.

The Old Man: Η νέα κατασκοπική σειρά με τον Τζεφ Μπρίτζες κάνει πρεμιέρα σήμερα στο FX

Aκολουθεί την πολυτάραχη ζωή του πρώην πράκτορα της CIA, Νταν Τσέις, ο οποίος είχε δραπετεύσει από την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών πριν από δεκαετίες και έκτοτε ζει κρυμμένος.