"Η Μάγισσα": Ανταποκρίθηκαν τα πρώτα επεισόδια στο hype που προηγήθηκε της πρεμιέρας;

Η πρεμιέρα της "Μάγισσας" δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν εν αναμονή της. Θα καταφέρει τελικά η φιλόδοξη νέα σειρά του ΑΝΤ1 να μας εκπλήξει;

η μάγισσα

"Η Μάγισσα" συζητήθηκε πολύ πριν φτάσει στο ελληνικό κοινό, γεγονός που εξηγεί γιατί η πρεμιέρα της Δευτέρας στον ΑΝΤ1 ήταν μια από τις πολυαναμενόμενες του φθινοπώρου. Λίγο οι υπογραφές των Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρου Καλκόβαλη στο σενάριο, λίγο η σκηνοθεσία του Λευτέρη Χαρίτου (οι τρεις τους μας έφεραν τις "Άγριες Μέλισσες"), λίγο το επιφανές καστ με τους Έλλη Τρίγγου, Κατερίνα Λέχου, Τάσος Νούσιας, Γιώργος Γάλλος και Νίκος Ψαρράς, η σειρά είχε κάθε λόγο να εξάψει από νωρίς το ενδιαφέρον μας.

Κυρίως όμως, "Η Μάγισσα" θα ήταν κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί στην τοπική τηλεοπτική παραγωγή: μια δραματική σειρά με μεταφυσικά στοιχεία που αγγίζει το είδος του θρίλερ, μια ιστορία που εκτυλίσσεται το μακρινό 1800, και μια υπερπαραγωγή, η πιο ακριβή της εγχώριας τηλεόρασης μέχρι στιγμής. Πράγματι, το πρώτο επεισόδιο ανέδειξε την πρωτοτυπία της σειράς ως προς τα παραπάνω, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το αποτέλεσμα ήταν απαραίτητα τόσο εντυπωσιακό όσο περιμέναμε. Άλλωστε, δεν αρκεί απλώς να κάνει κανείς κάτι καινούριο, σημασία έχει να το κάνει και πετυχημένα.

η μάγισσα

Το ρίσκο της πρωτοτυπίας

Οι δημιουργοί της "Μάγισσας" είχαν ένα όραμα για μία σειρά που δε θα έμοιαζε με καμία. Και το τόλμησαν. Επιχειρούν να μεταφέρουν το κοινό σε μια εποχή που η ελληνική τηλεόραση δεν έχει επισκεφτεί, συγκεκριμένα στις αρχές του 19ου αιώνα. Όμως όσο πιο πίσω πηγαίνουμε χρονικά, τόσο πιο μεγάλο είναι το ρίσκο της ιστορικής ανακρίβειας. Κοινώς, θέλει προσοχή. Είναι εμφανές πως έχει γίνει σοβαρή σχετική δουλειά και "Η Μάγισσα" καταφέρνει να πείσει σε ένα πρώτο επίπεδο για την αληθοφάνεια του χωροχρονικού της -γι’ αυτό και η παραμικρή "παραφωνία" μπορεί πανεύκολα να "πετάξει" τον θεατή από το σύμπαν της. Ξενίζουν, λοιπόν, ατάκες που ταιριάζουν πολύ περισσότερο στο σήμερα (ίσως σε μια προσπάθεια να μπορέσει ο σύγχρονος θεατής να συνδεθεί με τους χαρακτήρες;), γεγονός που αυτόματα ρίχνει την ποιότητα του πρότζεκτ.

Όσον αφορά το στοιχείο του μεταφυσικού, πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί -πέρα από μια προσεγμένη σκηνοθετική προσέγγιση η οποία υπάρχει- την ανάλογη τεχνολογία και ένα μοντάζ που θα φέρουν το "ψέμα" πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε πως παρ’ ότι η ελληνική τηλεόραση υστερεί σε σειρές που ανήκουν στο είδος του fantasy και του sci-fi, ο Έλληνας θεατής εκπαιδεύεται πλέον παρακολουθώντας ξένες σειρές επιπέδου "Game of Thrones” και "Stranger Things”, και με αυτές θα συγκρίνει, καλώς ή κακώς, και τις ελληνικές. Επομένως, ο πήχης έχει ανέβει και από τη στιγμή που μιλάμε για ένα budget 12 εκατ. ευρώ, ίσως υπήρχε το περιθώριο για ένα αποτέλεσμα εντονότερα ρεαλιστικό (οι αναπαραστάσεις μάχης επίσης θα μπορούσαν να φανούν πολύ πιο φυσικές αν ένα μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων και του χρόνο προετοιμασίας αφιερώνοντας σε αυτό το κομμάτι).

μάγισσα

Οι "παλιές" παγίδες

Δυο πατριαρχικές οικογένειες, μια βεντέτα, ένας έρωτας συμφέροντος και ένας απαγορευμένος, άφθονες ίντριγκες, παρωχημένες δυναμικές. Μια Μάνη αδούλωτη, όμως οι γυναίκες της υποδουλωμένες να σκύβουν το κεφάλι μπροστά στους άνδρες, παρά τις μικρές αλλά άκαρπες προσπάθειες να αποτυπωθεί το στερεοτυπικά δυναμικό πρότυπο της γυναίκας Μανιάτισσας. Αυτά τα πολύ γνώριμα σεναριακά θεμέλια που έχουν δώσει ζωή σε τόσες ακόμα ελληνικές σειρές διακρίνονται και στη "Μάγισσα", χωρίς η σειρά να δείχνει έτοιμη να κάνει το βήμα παραπέρα (θα εμβαθύνει π.χ. στις τεταμένες οικογενειακές σχέσεις που συστήνει ή απλώς θα τις χρησιμοποιήσει για το σασπένς;).

η μάγισσα

Τα θετικά

Ο Λευτέρης Χαρίτος σκηνοθετεί δημιουργικά, καταθέτοντας πλάνα που δε συνηθίζουμε να βλέπουμε στην ελληνική τηλεόραση και γι’ αυτό εκτιμώνται. Συγκεκριμένα δείχνει να δίνει τον καλύτερό του εαυτό όταν του δίνεται η ελευθερία χώρου και δεν περιορίζεται στο κατασκευασμένο σετ (πχ. το όραμα που θέλει την Θεοφανώ να περιπλανιέται στο δάσος). Επίσης, ανάμεσα σε ένα ξεκάθαρα έμπειρο καστ και φρέσκες νέες φυσιογνωμίες, ξεχωρίζει η ερμηνεία της Έλλης Τρίγγου η οποία καθηλώνει ως μια νεαρή μάγισσα που προσπαθεί με δυσκολία να καταλάβει τις δυνάμεις της και τη θέση της στην κλειστή αυτή κοινωνία. Παρ’ ότι λοιπόν τα πρώτα επεισόδια δεν ανταποκρίθηκαν στον ντόρο που προηγήθηκε της πρεμιέρας, αυτά τα πολύ δυνατά στοιχεία δίνουν χώρο για αισιοδοξία και για το ενδεχόμενο μιας συνέχειας η οποία ίσως δικαιώσει τελικά τον (πρόωρα) φιλόδοξο χαρακτήρα της σειράς.

"Η Μάγισσα" προβάλλεται στον ΑΝΤ1 καθημερινά, Δευτέρα εώς Παρασκευή, στις 21.00.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Η βίαιη συναισθηματική ειλικρίνεια του "Baby Reindeer"

Το Νο1 του παγκοσμίου Top 10 τoυ Netflix συγκαταλέγεται στις σπάνιες περιπτώσεις τηλεοπτικών χιτ που είναι εξίσου εντυπωσιακά με τον ντόρο που προκαλούν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΑΛΑΦΑΤΗ
25/04/2024

Το πλούσιο περιεχόμενο της Paramount+ διαθέσιμο στην COSMOTE TV

Σειρές και ταινίες της Paramount+ είναι πλέον διαθέσιμες στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της.

5 άριστες σειρές βγαλμένες από βιβλία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου) και το πρόσφατο χιτ του Netflix "Ripley", ανατρέχουμε σε 5 ακόμα κορυφαίες τηλεοπτικές μεταφορές βιβλίων.

H "Φόνισσα" της Εύας Νάθενα στην COSMOTE TV

Η δραματική ταινία που έφτασε τον περασμένο Δεκέμβριο στην κορυφή του ελληνικού box office είναι πλέον διαθέσιμη on demand στην COSMOTE TV.

Ημέρα Γης στο Disney+ με "Τα Μυστικά των Χταποδιών" και την "Τίγρη"

Η Disney και το National Geographic γιορτάζουν την Ημέρας της Γης (22/4), τον σκοπό προστασίας και αποκατάστασης, με τη νέα καμπάνια "το Σπίτι μας".

"Book Club" στο Novacinema2 με αξέχαστες ταινίες βασισμένες βιβλία

Η Nova γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου) με δύο ταινίες back-to-back καθημερινά, από σήμερα, Δευτέρα 22/4, μέχρι την Κυριακή 28/4.

Τα "Εκατό χρόνια μοναξιά" γίνονται σειρά για το Netflix

Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες μεταφέρεται για τη μικρή οθόνη στα ισπανικά.