Κάθε κείμενο που γράφεται για να σε βάλει στο κλίμα του "The Outlaws" και να σου συστήσει τους πρωταγωνιστές του θα μπορούσε να ξεκινάει σαν ένα μπούμερ ανέκδοτο με την κλασική εισαγωγή: Ένας ηλικιωμένος και πρόσφατα αποφυλακισμένος μικροαπατεώνας, ένας loser δικηγόρος, μια influencer αριστοκρατικής καταγωγής, μια μελετηρή έφηβη με υποτροφία στην Οξφόρδη, ένας νεαρός μπλεγμένος με τον υπόκοσμο, ένας μεσήλικας ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης και μια παλαίμαχη ακτιβίστρια μπαίνουν σε ένα μπαρ… Ό,τι έχεις ακούσει σαν συνέχεια αυτού του είδους των ανέκδοτων μπορεί να ταιριάξει στη συγκεκριμένη παρέα, με τη μόνη διαφορά ότι αυτοί οι τύποι δεν συναντιούνται σε μπαρ, αλλά σε ένα εγκαταλειμμένο κτίριο το οποίο αναλαμβάνουν να ανακαινίσουν στο πλαίσιο της κοινωνικής εργασίας που τους επιβάλλει το δικαστήριο ως ποινή για διάφορα μικροαδικήματα.
Εκεί θα γνωριστούν και θα καταλάβουν με μιας ότι δεν έχουν κανένα κοινό μεταξύ τους, πέρα από το χαρακτηριστικό κόκκινο γιλέκο που πρέπει να φοράνε τις ώρες που εκτίουν την ποινή τους. Κι όμως, μια βαλίτσα γεμάτη μετρητά θα αναγκάσει αυτή την αταίριαστη επτάδα να δέσει, να συνεργαστεί και να ανακαλύψει όλα εκείνα που τελικά τους ενώνουν, τα οποία δεν είναι ούτε λίγα ούτε και προσεγγίζονται επιφανειακά, παρόλο που μιλάμε για μια καθαρόαιμη κωμωδία.
Το "Outlaws", που πρόσφατα έκανε πρεμιέρα στην Cosmote TV με τον δεύτερο κύκλο του (όλα τα επεισόδια είναι διαθέσιμα για χορταστική μαραθώνια προβολή), είναι μια άκρως διασκεδαστική κωμωδία παραγωγής BBC One που… φωνάζει Βρετανία. Με φόντο τους δρόμους του Μπρίστολ, η ετερόκλητη αυτή ομάδα θα βρεθεί σε κωμικοτραγικές αλλά και επικίνδυνες καταστάσεις εξαιτίας των κλεμμένων μετρητών, τα οποία, όπως είναι αναμενόμενο, δεν είναι οι μόνοι που θέλουν να κρατήσουν.
Τα χρήματα αυτά προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών και κάποιοι τα αναζητούν απεγνωσμένα, κι έτσι ένας νέος "κόσμος" θα ανοιχτεί μπροστά τους, στον οποίο δεν γίνεται να μπουν χωρίς να λερώσουν τα χέρια τους. Για μερικούς ο κόσμος αυτός είναι εν μέρει γνώριμος, γεγονός που τους κάνει να κινούνται (βλ. δολοπλοκούν) με ευκολία, για άλλους είναι τόσο άγνωστος που προκαλεί μέχρι και κρίσεις πανικού, ενώ υπάρχουν κι εκείνοι που τον βρίσκουν πέρα για πέρα γοητευτικό, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Από τις μικρο-παραβάσεις, λοιπόν, που τους οδήγησαν στην υποχρεωτική κοινωνική εργασία, θα αναγκαστούν (;) να βρεθούν από το πουθενά ανάμεσα στις ναρκο-συμμορίες του Μπρίστολ που θα κάνουν τα πάντα για να πάρουν τα χρήματα αυτά πίσω.
Πότε όλοι μαζί, πότε χωρισμένοι σε υπο-ομάδες και πότε ως μονάδες, και οι επτά έχουν μοιρασμένο χρόνο στη σειρά ώστε να αναπτυχθεί ο χαρακτήρας τους και κατ’ επέκταση τα κίνητρά του, με τον Κρίστοφερ Γουόκεν να κλέβει τις εντυπώσεις στο ρόλο ενός φρεσκο-αποφυλακισμένου παππού με καρδιά μικρού παιδιού που θέλει να επανορθώσει για το κακό/αδιάφορο παρελθόν του ως πατέρας.
Κρυφό διαμάντι της σειράς, όμως, είναι ο συν-σεναριογράφος, σκηνοθέτης σε πολλά επεισόδια πρωταγωνιστής Στίβεν Μέρτσαντ (βραβευμένος με Emmy για το βρετανικό "The Office"), που στη σειρά κρατά το ρόλο του απολαυστικά άχαρου δικηγόρου Γκρεγκ. Ο Μέρτσαντ, μία από τις δυνατότερες κωμικές πένες της Βρετανίας, φτιάχνει ένα ας το πούμε κωμικό αδερφάκι του "Ozark" που δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο. Καθώς η σειρά βασίζεται εξολοκλήρου στους επτά χαρακτήρες, φέρνει στο προσκήνιο επτά σύγχρονους ανθρωπότυπους, τους οποίους χρησιμοποιεί πανέξυπνα και όχι ως κάποια "κωμική" ευκολία. Το αποτέλεσμα; Τηλεόραση με κινηματογραφική γραφή, αλλά και ένα κοινωνικό σχόλιο στην πιο δημιουργική μορφή του.